Přirozené způsoby, jak zmírnit PMS

Jak ženské hormony stoupají a klesají, může dojít k předmenstruačnímu syndromu, který známe pod zkratkou PMS. PMS postihuje velký počet žen a téměř 2 z 5 žen ve věku 14 až 50 let mají v určitém okamžiku některý z příznaků. 10% z nich má navíc velmi závažné příznaky, které narušují jejich obvyklý život. PMS zahrnuje řadu emociálních i fyzických příznaků, které jsou spojené s menstruačním cyklem. U většiny žen se tyto příznaky objevují přibližně pět až deset dní před menstruací. Předpokládá se, že neurotransmitery a reprodukční hormony hrají obrovskou roli ve vývoji PMS.

Obrázek: jak zmírnit PMS
Zdroj: Ilustrační obrázek Canva

 

Příznaky předmenstruačního syndromu (PMS)

Většina žen, které zažívají PMS, mají příznaky, které jsou zvládnutelné, ale přesto nepříjemné. Pro ostatní se však PMS může stát vysilujícím obdobím a způsobit, že nebudou schopny pokračovat v běžném fungování.

 

  • Úzkost
    Tento typ PMS je nejběžnějším typem. Příznaky, jako je podrážděnost, úzkost a nervové napětí, pociťuje většina žen. Tyto příznaky jsou spojeny s nízkou hladinou progesteronu a zvýšenou hladinou estrogenu.
     
  • Chutě
    Zvýšená chuť k jídlu, kolísání hladiny cukru v krvi a touha po sacharidech - to jsou všechno příznaky PMS. Tyto příznaky mají často za následek bolesti hlavy, únavu, závratě, mdloby a bušení srdce. Připisuje se to nevyvážené hladině mastných kyselin a hladině cukru v krvi.
     
  • Deprese
    Nejzávažnější, ale nejméně častý typ PMS. Mezi příznaky patří zmatenost, nespavost, deprese a plačtivost. Je to kvůli nízkým hladinám estrogenu a vysokým hladinám DHEA a progesteronu.
     
  • Hyperhydratace
    Mezi tyto příznaky patří zadržování vody, přibírání na váze a citlivost prsou. Někdy je také spojována s nadbytkem estrogenu, nedostatkem hořčíku, vysokým stresem a nízkou produkcí dopaminu.

 

Přečtěte si také: Ať žije svobodná menstruace!

 

Obrázek: Jak zmírnit předmenstruační syndrom
Zdroj: Ilustrační obrázek Canva


Přirozené způsoby řešení PMS

Pokud jde o léčbu PMS a zmírnění příznaků, jsou k dispozici léky, a pokud jsou vaše příznaky nezvladatelné, vždy je dobré promluvit si se svým lékařem. Existují však některé přirozené způsoby, které by mohly pomoci řešit a výrazně zmírnit vaše příznaky PMS:
 

  • Hořčík
    Tělo využívá hořčík pro mnoho důležitých funkcí, jako je podpora nervového systému. Nízké hladiny hořčíku se často vyskytují u žen, které trpí PMS. Zatímco výzkum vlivu hořčíku na snížení příznaků PMS stále chybí, jedna studie ukázala, že může poskytnout významné zlepšení. Tvrdí se, že hořčík může pomoci zmírnit příznaky PMS, které souvisí zejména s náladou.
     
  • Omega mastné kyseliny
    Pupalkový olej a lněný olej obsahují esenciální mastné kyseliny, které mohou pomoci zvýšit prostaglandiny a snížit zánětlivé prostaglandiny. Zvýšené množství prostaglandinů může pomoci zmírnit bolesti prsou, menstruační křeče, zvýšenou srážlivost a hromadění vody. Kromě toho mohou omega mastné kyseliny stimulovat malou produkci estrogenu, což pomáhá přirozeně zmírnit příznaky PMS.
     
  • Probiotika
    Probiotika hrají v těle mnoho důležitých rolí a mohou také pomoci zmírnit příznaky PMS. Kultury acidofilů, které jsou certifikovány jako živé, pomáhají podpořit zdravou flóru ve střevě. Nerovnováha střevní flóry je běžná u žen s anamnézou užívání antibiotik, chronických kvasinkových infekcí, užívání antikoncepčních pilulek, vysokého příjmu rafinovaných potravin, chronického užívání kortikosteroidů a vysokého stresu.
     
  • Vitamín B6
    Vitamin B6, nazývaný také pyridoxin. Ten je prospěšný pro snížení příznaků PMS jako jsou křeče, nadměrné krvácení a citlivá prsa.
     
  • Aromaterapie
    Kromě vitamínů a minerálů vám může pomoci také aromaterapie, která dokáže dočasně zmírnit příznaky PMS. Přidání esenciálních olejů do difuzéru nebo koupele může pomoci při křečích, zadržování vody a stresu. Oleje včetně ylang-ylang, šalvěje, levandule a jalovce jsou doporučovány jako nejlepší varianta olejů pro zmírnění příznaků PMS.

 

Reklama

Podobné články

Jak začít meditovat
Obrázek: 399e445bf5d20dd5e6f0f16001378a0cb728bba5
Obrázek: 467245e64054e78ae0bd1de9b0161aaba6000d41
Obrázek: 4c47454d1476170871ea55c28c5d73285f7b8528
Obrázek: 48688aad2ced9a54b4b253d99ca92e2e5363456c