Gleidshop
Eshop

5 návyků, díky kterým budete šťastnější a zdravější

V posledních letech se štěstí stalo velmi oblíbeným studijním oborem výzkumných pracovníků a univerzit, které vytvářejí obsáhlé kurzy zaměřené na téma štěstí a osobním rozvoji. Známý profesor psychologie a kongnitivních věd Dr. Laurie Santos je předním výzkumníkem vědy zabývající se štěstím. Prostřednictvím svého výzkumu vyvinul vědecky podložená doporučení, které člověka směřují ke zvýšení úrovně svého štěstí. V dnešním článku vám představím pět jednoduchých způsobů, díky kterým si můžete vytvořit šťastnější, zdravější a plnohodnotnější život, který budete v každém okamžiku žít naplno!

pexels.com

 

1. Napište si tři věci, za které jste každý den vděční

Podle Santose má psaní třech dobrých věcí o vašem dni, značný vliv na rekvalifikaci mozku, díky které budete pociťovat větší vděčnost a ve výsledku se budete cítit šťastnější a uvolněnější. Když tento způsob zařadíte do svého každodenního života, třeba před čištěním zubů večer, pomůžete zesílit vaše vědomí a usnadníte si vytvoření nového návyku. Myslete na malé věci, jako je ranní šálek vaší oblíbené kávy, čaje nebo vychutnávání si oblíbeného zákusku. Toto cvičení je skvělým způsobem, jak se lépe soustředit na pozitivita ve vašem životě než na věci, které můžete vnímat negativně.

 

2. Zapojte pohybovou aktivitu a hýbejte se

Lidé, kteří jsou každý týden fyzicky aktivnější i v menší míře, mají nižší pravděpodobnost vzniku deprese. Možnosti, jak přidat aktivity do vašeho každodenního života jsou nekonečné. Vezměte například svého psa na procházku, vydejte se s dětmi na hřiště nebo se pohrabte nějakou chvilku v záhonku. Při sledování televize procvičte svou mobilitu, zaskákejte si na gymnastickém míči, výtah vyměňte za schody a krátké popojížďky autem nahraďte kolem. Rozhýbejte se pokaždé, když můžete.

 

3. Odpojte se a běžte nečerpat sílu do přírody

Odpojit se od technologií je důležité, zejména pro ty, kteří se cítí nadmíru stimulováni a unaveni neustálými upozorněními a pracovním stresem. Pokud je to jen trochu možné, odpojte se pokaždé, když půjdete ven. Vypněte zvuky nebo mobil rovnou nechte doma. Případné hovory si vyřídíte až se vrátíte zpět. Věřte, že ostatní se bez vás hodinu obejdou stejně tak jako vaše sociální sítě. Díky tomu, že budete trávit čas v přírodě, podpoříte dobrou náladu a snížíte stres. Stačí se projít zahradou, vyškrábat se na nějaký kopec nebo jít objevovat nová místa. Možností je opět nespočet, důležité je nechat se unést přírodou a jejími uklidňujícími účinky, které se pokaždé odrazí na vaší duševní rovnováze.

 

4. Postarejte se o ostatní

Laskavost dává pocit štěstí a trávení času péčí o ostatní je skvělým způsobem, jak zvýšit úroveň vašeho štěstí. Můžete začít třeba nákupem potravin těm, kteří nemohou opustit své domovy nebo donést oběd své kamarádce, které se narodilo dítě a nyní nemá příliš času na sebe ani na své přátele. Můžete svému známému poslat jen zprávu, kde se ho upřímně zeptáte, jak se má. Nasloucháním a slovy můžete povzbudit svého přítele, pokud se mu zrovna nedaří a v poslední době u něho převládají spíše špatné nálady než ty dobré. V jednoduchosti postačí, když svůj čas strávíte pomáháním druhým, protože takový čas je časem dobře stráveným.

 

5. Meditujte

Naše životy jsou neustále v jednom kole, zaměřujeme se na to, abychom dosáhli všeho, což často vede ke zvýšenému stresu a následným úzkostným stavům. Meditace je skvělým způsobem, jak pomocí svého dechu uklidníte nervový systém. Už deset minut dechového cvičení každý den, může značně měnit vzorce vašeho mozku. Zezačátku je soustředění na meditaci náročné, a proto vám dám několik tipů, jak na to: Svůj den začněte v úplné tichosti. Předtím než zkontrolujete mobilní telefon najděte si ve svém bytě pohodlné místo nebo se oblečte a vydejte se hledat klidné místo ven. Místo, kde můžete pozastavit a pořádně se nadechnout. Zavřete oči a věnujte svému dechu alespoň deset minut. Soustřeďte se pouze na dech, nerozptylujte se. V případě, že se vám toto cvičení nepodaří, můžete si najít aplikaci pro začátečníky, která vám s meditací pomůže.

 

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Gabriela Zárubová

Šéfredaktorka

Gábina je šéfredaktorka a stará se o sociální sítě Gleid. Ve svých článcích píše o motivaci, pohybu a zdravém životním stylu. Jako vizážistka sdílí své tipy z oblasti beauty světa a nejnovějších trendů v oblasti dekorativní a pečující kosmetiky.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Máte chuť začít běhat, ale nevíte si úplně rady s tím, jak začít? Přečtěte si článek a můžete směle vyběhnout do barevných podzimních dní.

15.10.2018
Hodnocení:

Neúmyslné komunikační fauly si do vztahu neseme jako dědictví zážitků z let strávených v původních rodinách, které je nejednou obohaceno prožitými dramatickými scénami z filmů a románových příběhů.

7.12.2018
Hodnocení:

Historie lidstva je postavena na soudržnosti jejich jednotlivých členů, kteří se seskupují do větších jednotek. Současná doba se však někdy ubírá trochu jiným směrem.

31.7.2020
Hodnocení:

Dnes je bohužel velkým trendem téměř vše unaveně odkývat. Kolikrát si něco myslíme, ale neřekneme to, protože se to přece nesluší? I kdyby slušelo, domníváme se, že drtivá většina si myslí něco jiného a tak v rámci vlastního klidu mlčíme. Aby náhodou nevznikla nějaká hádka. Ano, je to pohodlné, ale je to nutné? A když už hádka, tak pořádná? Nemusí být. I v rozepři přece můžete uplatnit svůj šarm a slušné chování.

6.2.2019
Hodnocení: