Gleidshop
Hlavní baner

Kolikrát jste už zkoušeli shodit kila navíc? Kolik nových metod hubnutí už jste otestovali?

Kolik „odzejtřkových“ pokusů už máte za sebou? Že kamarádka nejí pečivo, zhubla 10 kg a vy se bez pečiva trápíte už měsíc a nic?

Nebude lepší vynechat raději všechny sacharidy? To pak určitě půjde samo! A co kdybychom frčeli jen na smoothies nebo jedli kilo ovoce dopoledne a kilo zeleniny odpoledne, to prý je pro ploché bříško ta nejlepší metoda. A viděli jste tu holku na facebooku? Zhubla po nějakých pilulkách a mohla jíst cokoliv kromě sladkého (tomu se říká sekyrková polévka, ne?) 

 

pixabay.com

 

Pojďme raději po těch všech trápeních zvolit cestu zdravého rozumu!

Nejdříve si ukliďme v hlavě. Pokud si neuděláme jasno a cesta k menším konfekčním velikostem bude jen trápení, stále budeme žít ve vlnách jo-jo efektů.

Je jasné, že někomu může vyhovovat život bez pečiva. Pozor, všimněte si, že říkám život, ne dieta. Když si za sladká nebo jiná oblíbená jídla najdete zdravou a chutnou náhražku, máte polovinu úspěchu v kapse. Když tu „dietu“ chcete jen 3 měsíce vydržet, ani nezačínejte.

 

Pokud si mohu dovolit vlastní názor, vím, že Low Carb (dieta omezující množství sacharidů, upřednostňuje více tuků a bílkovin) nebo jakýkoliv směr omezující nějakou složku základních živin určitě funguje a můžeme takto fungovat v pohodě celý život. Pro některé je náročné učit se vařit jinak, učit se nové recepty, někdo se v tom najde a pak to jde samo bez přemáhání a trápení a vlastně není potřeba ani pevná vůle, jen se naučit přemýšlet a volit správné potraviny, které nahradí ty nevhodné. A co ti ostatní, hodně zaneprázdnění, vytížení, kteří jsou rádi, že uvaří teplé jídlo alespoň o víkendu, jinak jsou odkázáni na jídelny a restaurace? I pro ty by se něco našlo.

 

Pamatujete si ještě takové to pravidlo nejíst po šesté hodině večer? 

Na kurzu nás učili, že se má jíst pravidelně, a pokud chodím spát o půlnoci, že se klidně můžu najíst ještě v osm nebo v devět. A najednou se dozvím, že současným trendem je IF (intermittent fasting) neboli přerušovaný půst. Dokonce ho velmi doporučují i někteří známí výživoví specialisté.

 

Jak IF stravování funguje?

Nejedná se o klasický několikadenní půst, ale o střídání doby jedení a doby bez jídla. Nejčastěji je doporučován systém 16/8, (16 hodin bez jídla a 8 hodin prostor pro tři až čtyři porce jídla). U žen se doporučuje 14/10. Dá se říci, že IF je i 12/12, což někteří dodržují a ani neví, že jsou vlastně „in“. V době lačnění je možné přijímat pouze nápoje jako je voda, různé druhy neslazených čajů a káva bez cukru a bez mléka, alkohol vůbec ne. Pokrmy konzumované v povolené době není třeba nijak zvlášť upravovat, jen je důležité se nepřejídat, omezit sladkosti a smažená jídla. I nějaký ten hřích v podobě sladkosti je povolen. Pokud si v období jedení dopřejete jen zdravou stravu, přinese to pro vás i více benefitů.  

 

Co je asi nejdůležitější, můžete touto cestou snížit množství tělesného tuku a zároveň zvýšit produkci růstového hormonu, který umí správným směrem stimulovat uvolňování inzulinu. Přidejte ještě cvičení dvakrát nebo třikrát týdně a výsledky se dostaví třeba už během 14 dní.

 

Jak začít?

Pokud patříte k těm, kdo mají večer největší chuť jíst, začněte 10/14, pak postupně každý den prodlužujte dobu bez jídla o půl hodiny, až budete 14/10 nebo 16/8. A jen takové upozornění - jakýkoliv půst, i několikahodinový, by měl zvážit každý, kdo má nějaké zdravotní problémy, a raději se poradit s lékařem nebo alespoň s výživovým poradcem.

IF je jednou z možností redukce váhy, třeba právě tento způsob bude vaší inspirací.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Venušiny kuličky sice najdete spíš v sexshopu než v lékárně, ve skutečnosti by své uplatnění mohly najít v obou prodejnách. Spíše než erotickou pomůckou jsou totiž pomůckou, která vám může pomoci s velkým počtem zdravotních problémů. A jako bonus zlepšit vaše sexuální výkony! Pojďme se na ně mrknout trochu blíž.

26.6.2019
Hodnocení:

Zadívej se na tři karty ze sady Rady andělů na každý den, mysli na to, co Tě čeká ve výše uvedeném období, a vyber si tu kartu, která Tě nejvíce osloví. Odpověď pak najdeš pod obrázkem.

27.1.2020
Hodnocení:

Múla bandha nebo-li kořenový uzávěr je poměrně významná ásana právě pro ženy na posílení energií spojených se ženstvím. Prozradím vám, jak prostřednictvím tohoto cvičení svojí ženskou energii aktivovat.

12.6.2019
Hodnocení:

V předchozích měsících se v médiích zprávy nejčastěji točily okolo možného onemocnění koronavirem. Jako preventivní opatření proti němu byly převážně doporučovány roušky, nestýkání se mezi sebou, co nejčastější užívání chemických desinfekcí, nošení rukavic atd. Lze to ovšem brát jako jedinou a skutečnou prevenci? Zjevně nikoli. Podívejme se tedy na to, co můžeme udělat pro zachování celkového zdraví.

13.7.2020
Hodnocení: