Gleidshop
Eshop

Jóga v kanceláři II. část - ulevte celému tělu

Víte, že podle studie Columbijské univerzity je sedavý způsob života váš zabiják? Lidé, kteří sedí v kuse méně jak 30 minut, mají nižší riziko úmrtí než ti, co pracují v sedě i několik hodin. Podle studií existuje přímá souvislost mezi sedavým zaměstnáním a předčasným úmrtím. Podle lékařů má sezení na židli negativní vliv na: spalování tuků, snižuje se hustota kostní tkáně, zužuje se průměr cév a naopak se zvyšuje krevní tlak, zvyšuje se hladina cholesterolu v krvi, zvyšuje se riziko rakoviny prsu a tlustého střeva, nefunguje správně lymfatický oběh. Dostatečný výčet negativ proto, abyste zařadili pár cviků i do své kanceláře.

pexels.com

 

Nastavte si pár základních pravidel pro každodenní práci v kanceláři.

 

První pravidlo: střídejte pozice v sedě, často měňte pozice nohou, sedu, ideálně střídejte sed na židli se sedem na nafukovacím míči. Ovšem ne dlouhodobě, ideální doba pro změnu sedu je jedna hodina. Zařazujte stání i krátkou chůzi.

 

Druhé pravidlo: nastavte si pracovní plochu tak, aby odpovídala ergonomickým zásadám!

 

Třetí pravidlo: dělejte si v práci pravidelné přestávky. Pokud se nedaří myslet na pravidelnost přestávek, nastavte si do mobilu upomínky nebo používejte sportovní náramky.

 

Čtvrté pravidlo: zvyšte počet kroků. V průměru by měl každý ujít denně cca 10 000 kroků. Je dokázáno, že při práci v kanceláři obvykle ujdete pouze 3 000 kroků (přepravou na pracoviště, volným časem v domácnosti). Snažte se deficit vědomě doplnit na odpovídající počet pohybu. Opět můžete využít techniku, která vám ke sledování kroků pomůže.

 

Páté pravidlo: zacvičte si v kanceláři.

  • První cvik je na uvolnění. Stoupněte si s nohama na šířku pánve a předkloňte se. Uchopte se v předklonu za lokty a pohupujte spojenými pažemi do stran a dopředu, dozadu. Nechte působit gravitaci, úplně se vyvěste směrem k zemi.
  • Další uvolňovací cvik provedete přímo na židli. Sedněte si na celou plochu sedáku a předkloňte horní část trupu tak, že hrudník položíte na stehna, ramena nechte volně spadnout a vyvěsit k zemi, hlava je vyvěšená. V této pozici proveďte několik nádechů a výdechů.
  • Poslední cvik je protahovací a provedete ho ve stoje. Stoupněte si za kancelářskou židli, chytněte se za horní konec opěrky na záda. Ohněte tělo v kyčlích, předkloňte se směrem k židli, představte si, že vás někdo tahá za nohy směrem od židle, dozadu. V této pozici proveďte opět několik nádechů/výdechů. Protahujete se v bederní části zad.

 

Šesté pravidlo: dbejte na správné postavení těla při sedu. Hlava by měla být v neutrálním postavení (ne předklon, ne záklon), paže by měly svírat v lokti úhel 90 stupňů (nelomit zápěstí při psaní na klávesnici), sedět byste měli na kancelářské židli, ne v křesle, kolena by při sedu měla také svírat úhel 90 stupňů  a chodidla by měla dělat základnu pro opření nohou o zem, nohy by neměly být zkřížené nebo zasunuté pod židlí (brání to oběhu krve v končetinách).

 

Sedmé pravidlo: používejte v práci zdravotní obuv, která splňuje požadavky na správné postavení chodidel a správnou chůzi. Pokud to umožňuje vaše práce, občas se vyzujte a chodidla uvolněte protažením a ohnutím nebo kroužením v kotníku.

 

Na závěr poslední doporučení: nezapomeňte, že účinek jakéhokoliv cvičení se projeví pouze v dlouhodobém horizontu, aby si tělo zapamatovalo nové pohybové vzorce, je nutné  cviky denně provádět alespoň po dobu 40 dnů. Ve dvou se to lépe táhne - tak praví staré přísloví, najděte si v práci parťáka na nový pracovní styl a uvidíte, že se výsledky dostaví.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Nemáte čas trávit spoustu času v posilovně, máte malé děti nebo náročnou práci? Začněte se snadným a efektivním cvičením, které vás rychle dostane do formy.
16.5.2018
Hodnocení:

Milá čtenářko, zadívej se na tři karty ze sady Orákulum vizí a mysli na to, co Tě čeká ve výše uvedeném období. Pak si vyber tu kartu, která Tě nejvíce osloví. Odpověď najdeš pod obrázkem.

31.5.2020
Hodnocení:

Kdo je vlastně Mombie? Je to anglický slangový výraz složený ze slov: mom - matka a zombie - tzv. nemrtvý přízrak. Prostě ta věčně nevyspalá a unavená, vyčerpaná matka přežívající na kávě a sklence vína. Je to stav, kdy náš mozek stále jede na plné obrátky, my už máme dost a toužíme po tom jediném - PO KLIDU.

31.12.2019
Hodnocení:

Milí čtenáři, v listopadu se zaměřte především na to, abyste nejen druhým dávali svou lásku, ale abyste se ji taktéž naučili přijímat. Energie lásky dokáže zázraky. Je na čase, zaměřili se na lidi, kteří vás obklopují a vyselektovali ty, kteří vás táhnou k zemi. Někdy jeden dotek nebo pozorné gesto může znamenat mnoho.

1.11.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram