Bolí vás u počítače ruce?! Tímhle snadným protažením se můžete bolesti zbavit

V dnešním článku se zaměříme na procvičení rukou a předloktí. Svaly rukou a předloktí jsou u pracovního stolu chronicky nedostatečně zatížené co se týká tahu nebo tlaku. Ruce obvykle zůstávají celého hodiny ve stejné poloze, a tak vzniká syndrom RSI (poškození z opakovaného namáhání a přetížení). Problém je, že málo otevíráme ruku a málo protahujeme předloktí. Nepodceňujte prevenci a pojďte si své ruce jemně rozhýbat.

Obrázek: 78b3685c8d3b66729c0265f053d5741a67651523
Zdroj: pexels.com

Začněte protažením dlaní a zápěstí

Položte si pod otevřenou dlaň na sůl míček a rolujte jím. Postačí každou rukou jednu minutu.  Místo míčku můžete použít i pěnový válec, rolujte pomalu po válci dopředu, dozadu a můžete měnit i tlak ruky do válce. Pak vyměňte dlaň ruky za předloktí a rolujte přes válec celým předloktím. Opět každou ruku procvičte alespoň jednu minutu. Při protahování předloktí můžete opět měnit intenzitu tlaku ruky do válce.

Krteček - na protažení předloktí

Postavte se před psací stůl, dlaně otočte směrem k sobě a položte je na stůl, špičky prstů směřují k vám. Nyní napněte lokty a rameny pomalu pohybujte dozadu za plochu stolu, o kterou se opíráte. Vydržte v protažení alespoň 15 sekund. Toto cvičení kompenzuje to, že je ruka neustále v ohybu. Pomáhá také při problémech s karpálními tunely.

Další možností je protažení ve stoje nebo o zeď tím, že vyvinete tlak na obrácenou dlaň.

Snadným způsobem protažení je i podřep. Postavte se a mírně pokrčte kolena. Ruce položte  dlaněmi na stehna, konečky prstů směřují ke kyčlím, ruce jsou napnuté. Pomalu jděte do mírného podřepu, v největším natažení vydržte 10 vteřin, opakujte podřep 10x. Při tomto cviku musí paty zůstat na zemi.

Na závěr sepněte ruce před hrudníkem dlaněmi k sobě (pozice z jógy – pozdrav) a prsty otáčejte směrem dolů k zemi a vracejte do základní pozice. Tím protahujete zápěstí. Cvik opakujte alespoň 10x.

Po ukončení sestavy cviku ruce důkladně vytřepejte, tím v nich rozproudíte novou energii. Můžete také třít dlaněmi o sebe (minimálně 36x), aby se aktivovala energie do dlaní. 

Nepodceňujte své ruce, je to náš hlavní pomocník, a tak je dobré jim věnovat potřebnou péči a to nejen zvenčí, ale i zevnitř. 

Reklama

Podobné články

Obrázek: ba550840fce1800ca9dba2d31661a4af04684626
Obrázek: 54290f32f9f7b0440452ae0a51e07144499b4da5
Obrázek: 5185f685efb7612abf94ac996d03549c5c246505
Obrázek: 2bfb73411b127669c13560e1a3cb0c2bf31eb361
Obrázek: 11d32600c7e2157c20efdeb932093ac3b1f611d7