Gleidshop
Hlavní baner

Bolí vás u počítače ruce?! Tímhle snadným protažením se můžete bolesti zbavit

V dnešním článku se zaměříme na procvičení rukou a předloktí. Svaly rukou a předloktí jsou u pracovního stolu chronicky nedostatečně zatížené co se týká tahu nebo tlaku. Ruce obvykle zůstávají celého hodiny ve stejné poloze, a tak vzniká syndrom RSI (poškození z opakovaného namáhání a přetížení). Problém je, že málo otevíráme ruku a málo protahujeme předloktí. Nepodceňujte prevenci a pojďte si své ruce jemně rozhýbat.

pexels.com

 

Začněte protažením dlaní a zápěstí

Položte si pod otevřenou dlaň na sůl míček a rolujte jím. Postačí každou rukou jednu minutu.  Místo míčku můžete použít i pěnový válec, rolujte pomalu po válci dopředu, dozadu a můžete měnit i tlak ruky do válce. Pak vyměňte dlaň ruky za předloktí a rolujte přes válec celým předloktím. Opět každou ruku procvičte alespoň jednu minutu. Při protahování předloktí můžete opět měnit intenzitu tlaku ruky do válce.

 

Krteček - na protažení předloktí

Postavte se před psací stůl, dlaně otočte směrem k sobě a položte je na stůl, špičky prstů směřují k vám. Nyní napněte lokty a rameny pomalu pohybujte dozadu za plochu stolu, o kterou se opíráte. Vydržte v protažení alespoň 15 sekund. Toto cvičení kompenzuje to, že je ruka neustále v ohybu. Pomáhá také při problémech s karpálními tunely.

Další možností je protažení ve stoje nebo o zeď tím, že vyvinete tlak na obrácenou dlaň.

Snadným způsobem protažení je i podřep. Postavte se a mírně pokrčte kolena. Ruce položte  dlaněmi na stehna, konečky prstů směřují ke kyčlím, ruce jsou napnuté. Pomalu jděte do mírného podřepu, v největším natažení vydržte 10 vteřin, opakujte podřep 10x. Při tomto cviku musí paty zůstat na zemi.

Na závěr sepněte ruce před hrudníkem dlaněmi k sobě (pozice z jógy – pozdrav) a prsty otáčejte směrem dolů k zemi a vracejte do základní pozice. Tím protahujete zápěstí. Cvik opakujte alespoň 10x.

Po ukončení sestavy cviku ruce důkladně vytřepejte, tím v nich rozproudíte novou energii. Můžete také třít dlaněmi o sebe (minimálně 36x), aby se aktivovala energie do dlaní. 

Nepodceňujte své ruce, je to náš hlavní pomocník, a tak je dobré jim věnovat potřebnou péči a to nejen zvenčí, ale i zevnitř. 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Proč se ženy mění v muže a muži v ženy? Proč jsou ženy stále více a více nespokojené po boku svých partnerů? Proč muži tápou nad tím, z jakého důvodu se svým partnerkám vzdalují a nerozumí jí? Napadá mě tento velmi kontroverzní úhel pohledu. Když se nad ním ale zamyslím, tak mi dává velký smysl. Ještě chci podotknout, že to, co zde budete číst, se určitě nevztahuje na každého muže a na každou ženu, jen valnou většinu!
29.11.2017
Hodnocení:
Jistě je smysluplné pečovat o pozemské tělo a snažit se ho udržovat v čistotě a zdraví. Zároveň bychom však měli pečovat i o svou duši, neboť schopnost seberealizace, plnohodnotný život a další aspekty našeho bytí jsou závislé na duševním zdraví. V článku se zaměříme na to, co se pod tímto pojmem skrývá a na možné projevy psychických problémů.
21.3.2018
Hodnocení:
Neznám nikoho, kdo by nechtěl mít pevné a zdravé kosti a zuby. Z tohoto důvodu pijeme hodně mléko, jíme mléčné výrobky a dopřejeme si i doplňky stravy, které obsahují vápník. Ale stačí to? Je to skutečně to nejlepší, co můžeme pro dostatečné množství vápníku v našem těle udělat?
22.8.2016
Hodnocení:

Pevný zadek, bříško, záda, nohy i ruce - to všechno v jednom. To je jednoduchý ale velice účinný cvik plank neboli prkno.

13.6.2018
Hodnocení: