Gleidshop
Hlavní baner

Bolí vás u počítače ruce?! Tímhle snadným protažením se můžete bolesti zbavit

V dnešním článku se zaměříme na procvičení rukou a předloktí. Svaly rukou a předloktí jsou u pracovního stolu chronicky nedostatečně zatížené co se týká tahu nebo tlaku. Ruce obvykle zůstávají celého hodiny ve stejné poloze, a tak vzniká syndrom RSI (poškození z opakovaného namáhání a přetížení). Problém je, že málo otevíráme ruku a málo protahujeme předloktí. Nepodceňujte prevenci a pojďte si své ruce jemně rozhýbat.

pexels.com

 

Začněte protažením dlaní a zápěstí

Položte si pod otevřenou dlaň na sůl míček a rolujte jím. Postačí každou rukou jednu minutu.  Místo míčku můžete použít i pěnový válec, rolujte pomalu po válci dopředu, dozadu a můžete měnit i tlak ruky do válce. Pak vyměňte dlaň ruky za předloktí a rolujte přes válec celým předloktím. Opět každou ruku procvičte alespoň jednu minutu. Při protahování předloktí můžete opět měnit intenzitu tlaku ruky do válce.

 

Krteček - na protažení předloktí

Postavte se před psací stůl, dlaně otočte směrem k sobě a položte je na stůl, špičky prstů směřují k vám. Nyní napněte lokty a rameny pomalu pohybujte dozadu za plochu stolu, o kterou se opíráte. Vydržte v protažení alespoň 15 sekund. Toto cvičení kompenzuje to, že je ruka neustále v ohybu. Pomáhá také při problémech s karpálními tunely.

Další možností je protažení ve stoje nebo o zeď tím, že vyvinete tlak na obrácenou dlaň.

Snadným způsobem protažení je i podřep. Postavte se a mírně pokrčte kolena. Ruce položte  dlaněmi na stehna, konečky prstů směřují ke kyčlím, ruce jsou napnuté. Pomalu jděte do mírného podřepu, v největším natažení vydržte 10 vteřin, opakujte podřep 10x. Při tomto cviku musí paty zůstat na zemi.

Na závěr sepněte ruce před hrudníkem dlaněmi k sobě (pozice z jógy – pozdrav) a prsty otáčejte směrem dolů k zemi a vracejte do základní pozice. Tím protahujete zápěstí. Cvik opakujte alespoň 10x.

Po ukončení sestavy cviku ruce důkladně vytřepejte, tím v nich rozproudíte novou energii. Můžete také třít dlaněmi o sebe (minimálně 36x), aby se aktivovala energie do dlaní. 

Nepodceňujte své ruce, je to náš hlavní pomocník, a tak je dobré jim věnovat potřebnou péči a to nejen zvenčí, ale i zevnitř. 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

V dnešním povídání navážeme na předchozí úvodní seznámení s úlohou bylin a koření ve stravování podle zásad ájurvédy. Z opravdu velkého množství nejrůznějších pro nás exotických bylin jsem vybrala ty nejzásadnější pro nás, ženy.

14.10.2019
Hodnocení:

Nepostradatelnost vitaminů je všeobecně známa. Jelikož lidské tělo není schopno vitaminy samo syntetizovat, musí být dodávány zvenčí. Avšak odkud je získávat? Máme se spoléhat na doplňky stravy či můžeme jejich dostatek získat z potravy? Na to se zaměříme v tomto článku.

2.3.2018
Hodnocení:

Vytvořili jsme složitý svět. Naučili jsme se ho vnímat jako něco těžkého, plného překážek, omezení a strachů. Od základní školy nás učí myslet téměř jen logicky. Řeknou nám, co je možné a co není. My si všechno uložíme do paměti jako programy a podle toho v životě fungujeme. Jsou to zároveň i filtry, které nám propouští jen to, co je pro nás uvěřitelné. Ale vše se dá změnit, stačí být tvůrce svého života a nikoli oběť událostí kolem.

7.5.2021
Hodnocení:

Imunita je základem zdraví. Na tom se shodují laici i odborníci. Možná vás ale překvapí, že nestačí jen zdravě jíst a v pravidelných intervalech se věnovat sportu. Zejména v zimních měsících, kdy na lidský organismus útočí ve velkém viry a bakterie, je třeba svou imunitu chránit a posilovat. O tom, že je dobré do jídelníčku navíc doplnit vitamíny C a D už určitě víte. Pokud byste však chtěli na své obranyschopnosti zapracovat trochu víc, co takhle zkusit otužování?

12.1.2021
Hodnocení: