Gleidshop
Eshop

5 tipů, jak udržet rodinu zdravou v zimním a nepříznivém období

Děsí vás podzimní a zimní období, kdy nachlazení a chřipka číhá na každém rohu? Letos se chladných dnů bát nemusíte! S trochou úsilí není důvod, aby vaše zdraví v chladnějších měsících trpělo. Existuje celá řada jednoduchých způsobů, které můžete udělat proto, abyste pomohli udržet sebe a svou rodinu v zimě stejně zdraví a aktivní jako v létě.

Freepik

 

Vyzkoušejte těchto pět tipů, které vám pomohou zůstat zdraví a vitální po celou zimu:
 

1. Dostatečný spánek

Dostatečný odpočinek je důležitý, pro normální fungování imunitního systému. Spánek je čas, kdy tělo regeneruje, obnovuje cirkadiální rytmus a pomáhá vyrovnávat vzniklé záněty v těle. Za nekvalitním a špatným spánkem může stát stres, který nepříznivě ovlivňuje naše nálady a zapříčiňuje podrážděnost. Pokud si chcete dopřát klidný spánek, udělejte si večer bylinný čaj z kozlíku lékařského, chmelu a třezalky. Tyto bylinky mají uklidňující účinky, pomáhají proti stresu, uvolňují křeče a přispívají k psychické rovnováze.

 

2. Hydratace

Neustále zapnuté topení má tendenci vzduch vysušovat a proto byste se měli zaměřit na dostatečný příjem tekutin. Pokud budete dostatečně pít, zjistíte tím posílení imunity a zdraví dýchacích cest. Pokaždé si doma udělejte konvici vašeho oblíbeného čaje a dejte ho na viditelné místo, aby vám neustále připomínal, že se musíte hydratovat. Skvělým pomocníkem je také zvlhčovač vzduchu, do kterého můžete přidat několik kapek éterického oleje, v podobě meduňky, rozmarýnu či levandule.

 

3. Klid a dobrá energie

Rozčílení, nervozita a špatná nálada je bohužel součástí našich životů. Tyto negace mají nepřízniví vliv, protože tělo dostávají do stresu a oslabují ho. Zkuste si proto najít během dne chvilku pro sebe a vyzkoušejte techniky hlubokého dýchání, vizualizace, nebo jógy. Tyto cvičení vám pomohou ke zklidnění mysli a k psychické rovnováze.

 

4. Strava

Zdravá strava je základem a klíčem k celkovému zdraví. Když se ochladí, máte větší touhu a chuť po teplém jídle, jehož základ tvoří kořenová zelenina a štiplavé bylinky jako rozmarýn, tymián či šalvěj. Připravte si doma kuřecí vývar, který doplníte o tyto bylinky a přidejte zázvor, který má antioxidační účinky a podporuje trávení. Nebo zkuste teplé rostlinné mléko s medem a kurkumou, která podporuje imunitní systém. Nezapomínejte zařazovat zdravé tuky, které jsou důležité. Vyzkoušejte ořechy a semínka, které pomáhají buňkám zadržovat vodu a slouží jako izolace pro tělo v zimě.

 

5. Vitamín C

Tento vitamín patří mezi nejznámější a nejzákladnější doplňky v zimních měsících. Je známo, že pomáhá posilovat imunitní systém, bojuje proti nachlazení a udržuje zdravé buňky v těle. Zařaďte ho do životosprávy nejlépe v kombinaci s bioflavonoidy, které posílí a podpoří vstřebatelnost vitamínu.

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

magazín Gleid

tým redaktorů a bloggerů

Smyslem a podstatou online magazínu Gleid je poskytování věrohodných informací a rad zejména z oblastí krásy, zdraví, lifestylu a jídla. Síla je v týmu tvořeném odborníky, ale i blogery. Současně se zabýváme tématy, které mohou našim čtenářům pomoci k získání odpovědí na dílčí otázky běžného života.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Nikdy nevíte, co a kdy se stane vaší inspirací nebo motivací. Můžete si přečíst už 54. článek na téma "5+1 rada, jak si udržet novoroční předsevzetí celý rok", nebo "Jak začít v lednu a už nikdy nepřestat", a pak najednou někde narazíte na byť jen hloupý nadpis a začnete nad ním dumat natolik, že si až v červnu uvědomíte, že jste letos konečně vydrželi se sportem déle než prvních 30 dní v roce. Takže, ačkoli se teď roztrhl pytel s motivačními citáty, X+2 tipy jak být motivovaní 365 dní v roce apod., napíšu vám na tohle téma další. Protože… protože nikdy nevíte, jestli tenhle nebude zlomový, i kdyby jen pro jednoho z vás :)

27.2.2019
Hodnocení:

To, jak často organismus podlehne chřipce či nachlazení a jak dlouho mu trvá, než se uzdraví, záleží především na imunitním systému. Obranyschopnost lze podporovat dostatkem pohybu, vitaminy a spánkem, ale někdy ani to nestačí. Nápor choroboplodných zárodků je v místech s vysokou koncentrací lidí veliký, imunitní systém je navíc oslaben nejrůznějšími alergiemi a znečištěným životním prostředím. Pomoc lze najít opět v přírodě - mezi léčivými rostlinami. Ty nejúčinnější vám teď představím.

7.1.2019
Hodnocení:

K tomu, aby člověk zhubl, nepotřebuje pohyb. K tomu, aby člověk zhubl, nepotřebuje ani jíst zdravě. Tyhle dvě věty zní dohromady skoro tak nezdravě, jako kýbl smažených koblížků. Jenže přesně o tom to je. Honba za pekáčem buchet a mezerou mezi stehny nás žene stále o pěkných pár kroků zpět k našemu vysněnému cíli. Tak už dost. Než se vydáte na další hodinu HEATu, která Vás děsně nebaví („Jenže na těch internetech psali, že tak člověk nejvíc spaluje...“, ty tuky, já vím...), tak si chvíli sedněte a čtěte :)

19.9.2018
Hodnocení:

Zadívej se na obrázek a vyber si kartu, která Tě nejvíce přitahuje. Přitom mysli na to, co Tě čeká ve výše uvedeném období (11.11. do 24.11.2019). Odpověď pak najdeš pod obrázkem.

11.11.2019
Hodnocení: