Gleidshop
Hlavní baner

Chcete být zdraví? Posilněte svůj imunitní systém a zvyšte svou odolnost

Imunita je alfou omegou pro zdravý život. Je tedy třeba o ni pečovat jako o náš nejcennější poklad. Pokud například rychleji pociťujete únavu, býváte často nachlazení nebo jste po léčbě antibiotiky, vaše imunita rozhodně potřebuje vzpružit. V dnešním článku najdete několik tipů a rad, jak posílit a udržovat si stabilní imunitní systém, který vás ochrání nejen proti vnějším cizorodným látkám.

unsplash.com

 

Hlavní stavební kameny, jak posílit a zlepšit svou imunitu:

Strava

Zdravé střevo je klíčové pro naši imunitu. Na 80 % všech buněk imunitního systému totiž sídlí ve střevech. Nezdravý životní styl rovnováhu střevní flóry ničí. Proto je žádoucí zaměřit se na vyvážený jídelníček s dostatkem vlákniny a nezpracovaných či kvašených potravin. Například kysané zelí, ale také kefíry nebo bílé jogurty podporují činnost střev a posilují imunitu. Dodržování pitného režimu je stejně tak zásadní, aby tělo mohlo průběžně a bez problému odstraňovat toxiny pryč.

 

Dostatečná pohybová aktivita

Sedavý způsob života představuje v dnešní době největší hrozbu pro naše zdraví. Nemusíme však proto cvičit hodiny denně a podávat rekordní sportovní výkony. Bohatě stačí do svého režimu zařadit pravidelné procházky a protahování celého těla. Lymfatickému systému pomůže čistit nečistoty a posiluje systém imunitní. Další sportovní aktivita – např. běh, plavání či trénink s vlastní vahou už mohou být jen třešničkou na dortu. Důležité je, aby pohyb nebyl hned ze začátku příliš náročný a aby vás bavil. Jedině tak u něj vydržíte po celý život.

 

Odpočinek, spánek

Možná ještě výraznější vliv než pohyb a sport má spánek a odpočinek. Někdo si může říct, že odpočívá sportem. A i když to může přinášet jisté benefity pro naši psychiku, tělo si naopak neodpočine vůbec. Pokud jsme celý den v běhu a stresu a poté se jdeme ještě vyřídit do fitka, představuje to pro tělo obrovskou zátěž.  Často pak není schopné večer vypnout a usnout. A my se tak ocitáme v začarovaném kruhu. Je tedy nutné myslet na celkově vyvážený aktivní život. Odpočinek a kvalitní spánek jsou pro imunitu stěžejními faktory. Pozor také na modré světlo, elektrosmog škodí a ve spánku zvlášť.

 

Pozor na stres

Ano, stres je největším strašákem pro naši imunitu. Pokud se po celý den zabýváme jen tím, co všechno musíme stihnout, zařídit a udělat, misky vah jsou převážené na stranu hlavy a rozumu. Měli bychom se snažit více spojit s naším tělem na emocionální a citové úrovni a vnímat jeho potřeby. Je dobré, zkusit brát život lehčeji a s nadhledem. Meditace, jóga, grotesky – hlavně ať je stres pryč! Smích a humor jsou proti němu nejlepšími obránci.

 

 

Čím dále posilovat imunitu

  • Česnek a cibule: kromě toho, že je česnek antibakteriální a antivirový, je bohatý na antioxidanty a selen. Cibule mu je v patách.
  • Zázvor: zalitý horkou vodou či přidaný do čaje působí jako jeden z nejsilnějších přírodních posilovačů imunity.
  • Rostliny na talíř: dejte šanci zrnům, semenům, čerstvému ovoci a zelenině, fazolím či ořechům.
  • Ne příliš cukru: jeho nadměrná konzumace potlačuje imunitní reakce a naopak podporuje zánět.
  • Brokolice: je plná vitaminů A, C a E, antioxidantů a vlákniny. Vařte ji co nejkratší dobu pro využití celého jejího potenciálu.
  • Každý den jablko: obsahuje kvercetin, který slouží k prevenci nemocí. Hlavně pod slupkou se schovávají minerální látky a vitaminy, které významně posilují obranyschopnost.
  • Kurkuma: je silným pomocníkem v boji proti virům. Má také schopnost potlačit zánětlivé procesy v těle.
  • Vitamin D: právě na něm stojí celá naše imunita. Slunce se nám však často nedostává tolik, kolik bychom si přáli. Syntetický vitamin D je rozpustný v tucích. Ideální je tedy sníst například chleba s avokádem či nějakým tučnějším sýrem, a zároveň sezobnout déčko v jakékoli formě.
  • Probiotika: přátelské bakterie vyvolávají vhodné reakce bílých krvinek na útočníky a ovlivňují naši duševní pohodu.
  • Ženšen: krom toho, že velmi posiluje imunitní systém, také napomáhá k psychické pohodě, udržuje rovnováhu hormonů, upravuje poruchy spánku a paměti, má antioxidační účinky a mnoho dalšího.

 

Výzva, která den udělá veselejším

Rozšířeným nešvarem v naší společnosti je braní příliš mnoha věcí příliš vážně. Proto si zkuste malou výzvu a po celý den si dělejte ze všeho, včetně sebe sama, srandu. Uvidíte, že se vám to bude chtít opakovat znovu a znovu. Nepřetěžujte se a myslete na svoje zdraví, jelikož to máme jen jedno.

 

Znáte nějaké další tipy či způsoby, jak posilnit imunitu?

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Eva Stiborová

fotografka

Jmenuji se Eva a baví mě od všeho něco. Ráda zkouším nové věci a následně je i ráda sdílím. Zajímám se o fotografování, design či hudbu. Nesmírně ráda cestuji a poznávám nová místa. Táhne mě to také k astrologii či numerologii. V neposlední řadě se ráda zabývám ekologií, jelikož si myslím, že je to cesta, kterou bychom se jako společnost měli vydat.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Asi před sto lety objevili Japonci zvláštní schopnosti chitosanu, který získali z chitinových schránek mořských živočichů, převážně měkkýšů, krevet, humrů a krabů.

31.12.2020
Hodnocení:

Sabatikl v překladu znamená "tvůrčí volno". Jedná se o úplné volno v práci na dobu určitou, takový "profesní restart". Zní to lákavě, že?

8.7.2019
Hodnocení:

Jak se říká, zdraví máme jen jedno a měli bychom se o něj starat nejlépe, jak umíme. A co všechno vlastně zahrnuje to starání se o své zdraví? Dostatečný pohyb a zdravá strava by měly být samozřejmostí. Stejně bychom se měli vyhýbat nadměrnému stresu i pravidelně chodit na preventivní lékařské prohlídky. Při péči o svůj zdravotní stav nejednou saháme i po rozličných výživových doplňcích, ať už pouze preventivně nebo naopak kvůli potížím se zdravím.

10.12.2019
Hodnocení:

Ba dokonce, poběží vám to lépe než v letních parnech. Omlouvám se všem, kteří čekali, až teplota spadne pod 18°C, aby mohli zůstat doma u televize s tím, že v TAKOVÉM POČASÍ TO PROSTĚ NEJDE. JDE. Jde to v 17°C a dokonce i v minus deseti... U nás už dávno neklesají teploty pod – 20°C, takže se dá prakticky říct, že v České republice se může v pohodě běhat celý rok. Ano, i ve sněhu. A ano… bohužel… i v dešti.

9.1.2019
Hodnocení: