Gleidshop
Hlavní baner

Kvašená zelenina (pickles) na podzim podpoří vaše zdraví

Fermentovaná strava je jednou z forem, jak můžeme efektivně podpořit svou imunitu. Věřím, že tímto způsobem si udržujeme v těle rovnováhu, která si poradí s kdejakými viry. 

pixabay.com

 

Přichází podzim a s ním nádherné období barev a vůní. V létě jsme tělu poskytovali vitamíny a výživu formou přímé konzumace ovoce a zeleniny a nyní se blíží čas udržování si zdraví i jejich uskladněním. Úžasnou formou pro podporu naší imunity je kvašení zeleniny.
 

Kvašená zelenina jakožto levná probiotika

Kvašení (nebo-li fermentace) je proces, který pracuje s živými kulturami prospěšnými pro naše střeva. Fungují jako probiotika, která kupujeme draze v lékárnách. Proti nim oplývají skvělým bonusem - svou chutí. Je to pochoutka plná vitamínů a minerálů, která podporuje hormonální systém a napomáhá vylučování a trávení. Tyto živé kultury také prodlužují zelenině trvanlivost. Pro nás je z tohoto odvětví známé kysané zelí, ale obecně kvašená zelenina zvaná pickles lze připravit i doma. Mezi další podobné zdroje patří i pokrm kimči.
 

Jak vytvořit pickles

Doporučuji pořídit si nádobu, kterou využijeme na kvašení zeleniny. Po celou dobu musí být zelenina pod vodou a nesmí se k ní dostat kyslík. V obchodech najdeme keramické minikvašáky, sklenice s těžítky a písty, ale vystačíme si i s běžnou zavařovací sklenicí, pokud zeleninu zatížíme například čistými kameny.
 

Můžeme fermentovat různorodou zeleninu, jako je čínské zelí, mrkev, řepa, ředkvičky, kedlubna, pórek, cibule apod. K ní přidáme mořskou sůl či nějaké oblíbené koření. Kombinaci ingrediencí si namíchejte dle vlastní chuti a velikosti nádoby. Potraviny nastrouhejte, prosolte a vymačkejte z nich šťávu. Naskládejte je do nádob a zalijte vymačkanou šťávou tak, aby byla zelenina celá ponořená. Zeleninu zatižte v nádobě, aby byla ponořená pod šťávou, a nechte kvasit tak 5 dnů. Tato doba k tomuto procesu postačí. Poté vám zelenina v lednici vydrží velmi dlouho.


Přeji vám dobrou chuť, dobré trávení a fajn náladu.


 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Romana Hánělová, DiS

psychosomatika

Romana se věnuje psychosomatice. Miluje svoji práci, ve které klienty vede ke spokojenému a zdravému životnímu stylu. Každý klient, který si dovolí vymanit se ze začarovaného kruhu, je pro ni největší odměnou. Jak se z něj vymanit, začít poslouchat svoje tělo a cítit se šťastně a spokojeně? Přesně to se dočtete v jejích článcích.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Běh je společně s chůzí nejpřirozenější pohyb člověka. Při běhu zapojujeme do práce velké množství svalů najednou, což je pro tělo relativně hodně namáhavé v daném okamžiku, ale na druhou stranu velice pozitivní ve výsledku.
20.2.2017
Hodnocení:

Na chodidlech jsou velmi složité a výkonné svaly. Málokdo o tom ví. Nošením bot a absencí ohýbání a napínání svalů dochází k zakrnění tohoto svalstva. Pomalu se tím ztrácí ovládání rovnováhy a koordinace. Hygiena nohou je více než mytí nohou. Pravidelný pohyb a rolování mohou předcházet mnoha potížím jako je ostruha, kladívkový prst nebo příčně plochá noha. Neměli bychom zapomínat ani na chození na boso, což je velmi zdravé, především v ranní rose.

2.8.2019
Hodnocení:
Hubneme on-line s Táňou V. je tady a společně s povídáním i návod na správné a zdravé cvičení.
17.3.2018
Hodnocení:
Téměř každý den se objeví nový článek o fitness, který je „převratný“ a který popírá skutečnosti, které platily do nynějška.
12.8.2016
Hodnocení: