Gleidshop
Hlavní baner

Kvašená zelenina (pickles) na podzim podpoří vaše zdraví

Fermentovaná strava je jednou z forem, jak můžeme efektivně podpořit svou imunitu. Věřím, že tímto způsobem si udržujeme v těle rovnováhu, která si poradí s kdejakými viry. 

pixabay.com

 

Přichází podzim a s ním nádherné období barev a vůní. V létě jsme tělu poskytovali vitamíny a výživu formou přímé konzumace ovoce a zeleniny a nyní se blíží čas udržování si zdraví i jejich uskladněním. Úžasnou formou pro podporu naší imunity je kvašení zeleniny.
 

Kvašená zelenina jakožto levná probiotika

Kvašení (nebo-li fermentace) je proces, který pracuje s živými kulturami prospěšnými pro naše střeva. Fungují jako probiotika, která kupujeme draze v lékárnách. Proti nim oplývají skvělým bonusem - svou chutí. Je to pochoutka plná vitamínů a minerálů, která podporuje hormonální systém a napomáhá vylučování a trávení. Tyto živé kultury také prodlužují zelenině trvanlivost. Pro nás je z tohoto odvětví známé kysané zelí, ale obecně kvašená zelenina zvaná pickles lze připravit i doma. Mezi další podobné zdroje patří i pokrm kimči.
 

Jak vytvořit pickles

Doporučuji pořídit si nádobu, kterou využijeme na kvašení zeleniny. Po celou dobu musí být zelenina pod vodou a nesmí se k ní dostat kyslík. V obchodech najdeme keramické minikvašáky, sklenice s těžítky a písty, ale vystačíme si i s běžnou zavařovací sklenicí, pokud zeleninu zatížíme například čistými kameny.
 

Můžeme fermentovat různorodou zeleninu, jako je čínské zelí, mrkev, řepa, ředkvičky, kedlubna, pórek, cibule apod. K ní přidáme mořskou sůl či nějaké oblíbené koření. Kombinaci ingrediencí si namíchejte dle vlastní chuti a velikosti nádoby. Potraviny nastrouhejte, prosolte a vymačkejte z nich šťávu. Naskládejte je do nádob a zalijte vymačkanou šťávou tak, aby byla zelenina celá ponořená. Zeleninu zatižte v nádobě, aby byla ponořená pod šťávou, a nechte kvasit tak 5 dnů. Tato doba k tomuto procesu postačí. Poté vám zelenina v lednici vydrží velmi dlouho.


Přeji vám dobrou chuť, dobré trávení a fajn náladu.


 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Romana Hánělová, DiS

psychosomatika

Romana se věnuje psychosomatice. Miluje svoji práci, ve které klienty vede ke spokojenému a zdravému životnímu stylu. Každý klient, který si dovolí vymanit se ze začarovaného kruhu, je pro ni největší odměnou. Jak se z něj vymanit, začít poslouchat svoje tělo a cítit se šťastně a spokojeně? Přesně to se dočtete v jejích článcích.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

V předchozích měsících se v médiích zprávy nejčastěji točily okolo možného onemocnění koronavirem. Jako preventivní opatření proti němu byly převážně doporučovány roušky, nestýkání se mezi sebou, co nejčastější užívání chemických desinfekcí, nošení rukavic atd. Lze to ovšem brát jako jedinou a skutečnou prevenci? Zjevně nikoli. Podívejme se tedy na to, co můžeme udělat pro zachování celkového zdraví.

13.7.2020
Hodnocení:

Víte, kolik váží vaše hlava? Pokud ne, tak si představte, že hlava váží přibližně 4,5 kg a tvoří 8% celkové hmotnosti našeho těla. Tato váha balancuje na krčních obratlích a zatěžuje páteř. Navíc si my nevhodných chováním ještě zátěž zvyšujeme. Jak? Například neustále ohnutou hlavou, když jí předkláníme k mobilnímu telefonu, tabletu, notebooku a dalším zařízením. Také při čtení knih v leže, mytí nádobí a dalších denních činnostech přetěžujeme krční páteř předkláněním.

21.1.2019
Hodnocení:

Zadívej se na obrázek a vyber si kartu, která Tě nejvíce přitahuje. Přitom mysli na to, co Tě čeká ve výše uvedeném období (11.11. do 24.11.2019). Odpověď pak najdeš pod obrázkem.

11.11.2019
Hodnocení:

Z vědeckých výzkumů vyplývá, že pokud nahradíte sladkosti jídlem bez cukru a s menším obsahem kalorií, projeví se u vás apatie, stres, úzkost a dokonce abstinenční příznaky. Závislost na cukru je spojena s řadou zdravotních problémů a zbavuje se jí hůře, než závislosti na cigaretách.

18.12.2016
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram