Gleidshop
Hlavní baner

Poradí si jóga s trémou stejně jako s náladou?

Víte, že cvičením jógy si lze zlepšit náladu? Jak je to možné? Výzkumy se věnovaly sledováním svalů a hlavně toho, jak je jóga uvolňuje. Zkoumala se krev. Konkrétněji - jak jógové dýchání upravuje její chemickou rovnováhu. Nakonec se zkoumal i vliv na nervový systém, který jóga dolaďuje.

pixabay.com

 

Zjistilo se, že jóga umí zvyšovat a snižovat emoce. Podle psychologů je základem emocionálního života silný pocit. Buď zlost nebo naopak radost. Nálada je po projevení tohoto pocitu méně intezivní. Pocit vychází z nějakého konkrétního podnětu. Příkladem může být radost, která trvá delší dobu, a poté můžete mít šťastnou náladu. Naopak déletrvající smutek přináší depresi.


Nálady jsou smyslem života. Dokonce jsou významnější než peníze, pracovní postavení, osobní vztahy. A to proto, že ovlivňují tzv. kvocient štěstí. Znáte toto přísloví? Bohatý člověk se špatnou náladou se cítí jako chuďas a chudák s dobrou náladou se cítí, jako když má všechno bohatství světa.

 

Které části jógové praxe nejvíce zlepšují náladu?

Především řízená relaxace. Provádění vizualizací. Cvičení rovnovážných pozic, které nutí k vnímání přítomnosti. Protahující cviky. Jóga smíchu. Dechová cvičení, především  udždžájí pránájáma, takzvaný syčivý dech. 

 

Jaká by měla být struktura lekce pro uklidnění mysli?

Předně by praktikování jógy mělo trvat alespoň 55 minut. Na začátku a na konci hodiny se věnujte chvilce rozjímání. Zařazujte co nejvíce obrácených pozic, záklonových pozic a pozdravů slunci.

 

Je lepší stoj na hlavě nebo svíčka?

Rozhodně svíčka, protože stoj na hlavě vzbuzuje pocity jako uteč, bojuj a podobně. Naopak svíčka uklidní emoce. Je to jedna z pozic, které v józe přináší největší uklidnění.

 

Odstraní jóga i trému?

Velmi překvapivé je i zjištění, že jóga dokonce pomáhá ke snížení trémy, jak bylo dokázáno na průzkumech u studentů. Podle výzkumů je dokázáno, že jóga je disciplínou, která dokáže uhlazovat zvraty citového života. Umí snižovat pocity beznaděje a zoufalství až do takové míry, že může zachránit i život jednice.

 

Teď máte návod, jak si zlepšit náladu nebo odstranit trému. Cvičení jógy je levná terapie, všeobecně dostupná a hlavně nemá žádné vedlejší účinky.

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Reishi neboli Lesklokorka lesklá (Ganoderma lucidum) je houba z řádu chorošovitých a cizopasí na kmenech listnatých stromů. Jak to, že se o ní v poslední době tolik mluví? Co je na této houbě tak zázračného?

17.9.2017
Hodnocení:

Podnikatelské setkání bude pomáhat i tentokrát. Na předešlé akci se podařilo vybrat 20 400 korun pro Vanessu Borkovou trpící Marfanovým syndromem. Na setkání, které se uskuteční 7. 11. 2019 v Popůvkách u Brna, podpoříme zcela unikátní myšlenku - „Klíč k samostatnosti“ nový projekt Ligy vozíčkářů. Tento program velmi efektivně propojuje moduly otevřené recepce, denního centra, tréninkového bytu, tělocvičny a venkovního terénního polygonu do komplexního konceptu vedoucího k co možná největší samostatnosti klienta.

4.10.2019
Hodnocení:
Mnohé ženy se dennodenně líčí, k čemuž užívají rozličné prostředky dekorativní kosmetiky. Přitom si málokdy uvědomují, co si přitom na svá ústa, obličej či oči nanášejí. A pak se leckdy podivují nad tím, proč mají rozličné problémy, ať již s pokožkou či dalšími orgány. V článku se proto zaměříme na možná rizika těchto moderních „zkrášlovacích“ pomůcek.
30.12.2017
Hodnocení:

Léto 2020. Pravidelně se nám střídá sluníčko s deštěm. Na dovolenou v exotice to taky zrovna nebude. Ale melouny, ty si můžeme dopřát déšť nedéšť, korona nekorona. Že máme spoustu různých druhů, to už nejspíš víte. Jako i to, že jsou zdravé, plné vody, osvěžující a s celkem slušnými nutričními hodnotami (pro ty z vás, kteří do své „diety“ hledají hodně muziky za málo kalorií). Co jste ale nevěděli o jejich historii, semínkách, bílé dužině nebo zpracování? To vám dnes prozradím já.

7.8.2020
Hodnocení: