7 tipů pro snadné hubnutí i bez drastických diet

Určitě znáte tu skvělou větu: Když chcete zhubnout, musíte spálit více kalorií, než přijmete. Ano, v dokonalém světě bez dětí, práce a stresu by vám to šlo snadno, ale pokud žijete v reálném světě, kde jsou povinnosti, nečekané situace a neustálý časový skluz, tak se zkrátka musíte smířit s tím, že ne vždy budete stoprocentní a důslední. Avšak i přes určité překážky se ke své vysněné váze i skvěle vypadajícímu tělu můžete prokousat, aniž byste museli držet drsatické diety a být od rána do večera ve fitku. Dnes vám přináším 7 snadných tipů, které vám pomohou zhubnout a udržet si vysněnou váhu i nadále.

Obrázek: 42a07165f3dcf4f5f99427406dc5d2b3ca344cc1

1. Vyvážené jídlo

Každé vaše jídlo, které budete konzumovat by se mělo skládat ze sacharidů, bílkovin i tuků. Sacharidy jsou pro tělo primárním zdrojem paliva - energie, zatímco bílkoviny udržují stabilní hladinu cukru v krvi a poskytují dlouhodobé zasycení. Vynechávat byste neměli ani tuky, které také fungují jako palivo, navíc pomáhají navodit pocit sytosti a zároveň jídlu dodávají na chuti.

2. Zelenina na každém talíři

Zelenina by neměla chybět na talíři ke snídani, obědu, večeři a ani pokud máte rádi svačinky během dne. Zelenina ale i ovoce obsahují velké množství vlákniny a jsou plné antioxidantů, které výrazně pomáhají snižovat záněty v těle, riziko obezity, cukrovky, srdečních chorob a některé formy rakoviny. Pokud váš talíř bude tvořen alespoň ze 70% rostlinných produktů včetně luštěnin, ořechů, semen či celozrnných produktů, přijmete dostatečné množství vlákniny a v přéípadě, že zahrnete hlavně samotnou zeleninu, ušetříte i spousty kalorií navíc.

3. Dodržujte pitný režim

Hydratace je nezbytná pro pocit sytosti, energie, dobré nálady, ale také předchází bolesti hlavy. Ať už si rádi dopřáváte studenou nebo teplou vodu s citronem či zelený čaj, je to vždy skvělá volba proto, aby vaše tělo bylo hydratované a vy jste předešli případným nepříjemným problémům.

4. Velikost porce 

Často si lidé nedávají pozor na velikost porce jídla. Stejně tak si nevšímají ani celistvých potravin, které během dne sní. Nezapomínejte na to, že zdravé jídlo se automaticky nerovná nízkokalorické jídlo, protože i zdravé potraviny mohou obsahovat velké množství tuků a kalorií. Abyste nemuseli počítat a zapisovat do kalorických tabulek, můžete se řídit jednoduše tím, že většinu vašeho talíře bude tvořit zelenina, pak kvalitní bílkovina, sacharidy a také tuk.
 


5. Jezte dříve, než budete mít vlčí hlad

Lidé často nejedí, dokud nezačnou pociťovat vlčí a následně nezvladatelný hlad a když i ten se dostaví, tak nakonec sní více jídla, které je plné cukrů, tuků v podobě nejrůznějších sušenek, čokolád, chipsů a dalších nezdravých a zároveň pohodlných jídel, které cestu za vysněnou postavou jen oddálí. Pokud se vyhnete tomu, abyste pocítili hlad a vaše jídlo budete mít rozložené do pravidelných cyklů během celého dne, vyhnete se chutím a nečekaným večerním nájezdům na ledničku.

6. Zařaďte superpotraviny

Superpotraviny nejsou pouze exotická odrůda ovoce, ale jedná se i o známé potraviny jako je -  kefír, skořice, kakao, lněné semínko, panenský kokosový olej nebo chia semínka. A v čem spočívá jejich super schopnost? Všechny zmíněné potraviny jsou plné antioxidantů, probiotik, zdravých a prospěšných tuků a zároveň obsahují omega-3, které jsou pro zdraví nedílnou součástí.

7. K jídlu se vždy posaďte

Není nic horšího, než jíst ve spěchu a k jídlu si ani nesednout. Udělejte si proto čas, odložte mobil, vypněte počítač a k jídlu si v klidu sedněte a začněte ho vnímat. Zapojte všechny své smysly a zkuste pocítit chuť každé jednotlivé potraviny. Jídlo nepolijete rychlostí blesku, ale pomalu ho rozžvýkejte a až pak ho spolkněte. Pokud se naučíte jídlo vnímat a plně se na něj soustředit, naučíte se tím vnímat signály vašeho těla, které vám dá včas vědět, že je plné a nepotřebuje další sousto.

Závěrem

Hubnout se opravdu dá i bez extrémů a přílišného omezování. Stačí dodržovat pár jednoduchých tipů, které když si osvojíte, tak máte vyhráno.

Reklama

Podobné články

Obrázek: 6d4349097aa413c595a9b399a30371d5a07d2d15
Obrázek: fd6b132c7202a0b75a8aa0f3ca77a928591c530e
Obrázek: 8c464c59753b7ef193f822c7e021fb4b9c80ff5e
Obrázek: d90512286bcc989024f4d0960656714141f02ece
Obrázek: a67fe0e44ccfe3cc5bf6751f3e71af4d18870e80