Gleidshop
Hlavní baner

7 tipů pro snadné hubnutí i bez drastických diet

Určitě znáte tu skvělou větu: Když chcete zhubnout, musíte spálit více kalorií, než přijmete. Ano, v dokonalém světě bez dětí, práce a stresu by vám to šlo snadno, ale pokud žijete v reálném světě, kde jsou povinnosti, nečekané situace a neustálý časový skluz, tak se zkrátka musíte smířit s tím, že ne vždy budete stoprocentní a důslední. Avšak i přes určité překážky se ke své vysněné váze i skvěle vypadajícímu tělu můžete prokousat, aniž byste museli držet drsatické diety a být od rána do večera ve fitku. Dnes vám přináším 7 snadných tipů, které vám pomohou zhubnout a udržet si vysněnou váhu i nadále.

 

1. Vyvážené jídlo

Každé vaše jídlo, které budete konzumovat by se mělo skládat ze sacharidů, bílkovin i tuků. Sacharidy jsou pro tělo primárním zdrojem paliva - energie, zatímco bílkoviny udržují stabilní hladinu cukru v krvi a poskytují dlouhodobé zasycení. Vynechávat byste neměli ani tuky, které také fungují jako palivo, navíc pomáhají navodit pocit sytosti a zároveň jídlu dodávají na chuti.

 

2. Zelenina na každém talíři

Zelenina by neměla chybět na talíři ke snídani, obědu, večeři a ani pokud máte rádi svačinky během dne. Zelenina ale i ovoce obsahují velké množství vlákniny a jsou plné antioxidantů, které výrazně pomáhají snižovat záněty v těle, riziko obezity, cukrovky, srdečních chorob a některé formy rakoviny. Pokud váš talíř bude tvořen alespoň ze 70% rostlinných produktů včetně luštěnin, ořechů, semen či celozrnných produktů, přijmete dostatečné množství vlákniny a v přéípadě, že zahrnete hlavně samotnou zeleninu, ušetříte i spousty kalorií navíc.

 

3. Dodržujte pitný režim

Hydratace je nezbytná pro pocit sytosti, energie, dobré nálady, ale také předchází bolesti hlavy. Ať už si rádi dopřáváte studenou nebo teplou vodu s citronem či zelený čaj, je to vždy skvělá volba proto, aby vaše tělo bylo hydratované a vy jste předešli případným nepříjemným problémům.

 

4. Velikost porce 

Často si lidé nedávají pozor na velikost porce jídla. Stejně tak si nevšímají ani celistvých potravin, které během dne sní. Nezapomínejte na to, že zdravé jídlo se automaticky nerovná nízkokalorické jídlo, protože i zdravé potraviny mohou obsahovat velké množství tuků a kalorií. Abyste nemuseli počítat a zapisovat do kalorických tabulek, můžete se řídit jednoduše tím, že většinu vašeho talíře bude tvořit zelenina, pak kvalitní bílkovina, sacharidy a také tuk.
 


5. Jezte dříve, než budete mít vlčí hlad

Lidé často nejedí, dokud nezačnou pociťovat vlčí a následně nezvladatelný hlad a když i ten se dostaví, tak nakonec sní více jídla, které je plné cukrů, tuků v podobě nejrůznějších sušenek, čokolád, chipsů a dalších nezdravých a zároveň pohodlných jídel, které cestu za vysněnou postavou jen oddálí. Pokud se vyhnete tomu, abyste pocítili hlad a vaše jídlo budete mít rozložené do pravidelných cyklů během celého dne, vyhnete se chutím a nečekaným večerním nájezdům na ledničku.

 

6. Zařaďte superpotraviny

Superpotraviny nejsou pouze exotická odrůda ovoce, ale jedná se i o známé potraviny jako je -  kefír, skořice, kakao, lněné semínko, panenský kokosový olej nebo chia semínka. A v čem spočívá jejich super schopnost? Všechny zmíněné potraviny jsou plné antioxidantů, probiotik, zdravých a prospěšných tuků a zároveň obsahují omega-3, které jsou pro zdraví nedílnou součástí.

 

7. K jídlu se vždy posaďte

Není nic horšího, než jíst ve spěchu a k jídlu si ani nesednout. Udělejte si proto čas, odložte mobil, vypněte počítač a k jídlu si v klidu sedněte a začněte ho vnímat. Zapojte všechny své smysly a zkuste pocítit chuť každé jednotlivé potraviny. Jídlo nepolijete rychlostí blesku, ale pomalu ho rozžvýkejte a až pak ho spolkněte. Pokud se naučíte jídlo vnímat a plně se na něj soustředit, naučíte se tím vnímat signály vašeho těla, které vám dá včas vědět, že je plné a nepotřebuje další sousto.

 

Závěrem

Hubnout se opravdu dá i bez extrémů a přílišného omezování. Stačí dodržovat pár jednoduchých tipů, které když si osvojíte, tak máte vyhráno.

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Gabriela Zárubová

Šéfredaktorka

Gábina je šéfredaktorka a stará se o sociální sítě Gleid. Ve svých článcích píše o motivaci, pohybu a zdravém životním stylu. Jako vizážistka sdílí své tipy z oblasti beauty světa a nejnovějších trendů v oblasti dekorativní a pečující kosmetiky.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Březen by měl být pro mnoho z vás především o rodinném životě, kdy si můžete uvědomit, že je na čase něco změnit, abyste byli šťastnější. Celkově by to měl být jeden z klidnějších měsíců, ve kterém místy zavládne harmonie a štěstí. Dočkáte se také upřímnosti od okolí, tak se to snažte, jestliže se tak stane, brát spíše s nadhledem, a hned se neurazte, ale spíše si z toho odneste poučení.
1.3.2018
Hodnocení:

Pojďte se s námi podívat na to, jak vypadá opravdový proces hubnutí - správný proces hubnutí. Se všemi strastmi a úskalími dnešní doby.

21.7.2017
Hodnocení:

Období, ve kterém žijeme, dostává řadu různých označení. Jedním z nich může být i doba pilulková. Přitom příroda nabízí stejnou alternativu bez zbytečných vedlejších účinků.

5.11.2018
Hodnocení:

Věděli jste, že od 25. roku života se obsah kolagenu v pokožce snižuje a po 40. roce se netvoří už téměř vůbec? Bez kolagenu vznikají vrásky, celulitida, pokožka je suchá, ztrácí se lesk nehtů a vlasů a začíná nevyhnutelný proces stárnutí. Pro zachování zdravé a pružné pokožky bez vrásek je proto důležité jeho doplňování. Kolagen je kromě pokožky důležitou strukturální látkou kostí, kloubů, svalů, pojivového vaziva a šlach.

11.12.2019
Hodnocení: