Překonejte únavu za volantem - cestujte bezpečně!

Prázdniny jsou ve znamení cestování za odpočinkem a zážitky. Pokud cestujete k moři autem, je třeba nic nepodcenit a na dlouhou jízdu se pečlivě připravit.

Obrázek: ab8f9d27d272eed88cfea8294350ccd1650b5f76
Zdroj: pixabay.com

Na začátku cesty je každý namotivovaný, chce být u moře rychle, co nejdřív, nejlépe bez zastávky. Na to ale pozor, nejsme roboti.

Zhruba po 4h jízdy by měl každý řidič zastavit, protáhnout se a občerstvit. Monotónní jízda po rovné dálnici je vyčerpávající jak fyzicky, tak psychicky.

Tělo je chytré a samo si o odpočinek začne říkat - bolestí krční páteře, ztuhnutím předloktí a paží od dlouhodobého držení volantu, brnění nohou... Příznaky nepodceňujte a raději si udělejte alespoň malou pauzu, protože s mikrospánkem daleko nedojedete.

Cvičení a protažení

Rozproudění těla přirozeným pohybem je mnohem účinnější než káva nebo plechovka energiťáku.

Zastavte si na odpočívadle a pořádně se protáhněte. Zaběhněte si na toaletu, protáhněte si páteř (předklon, záklon), rozhýbejte a uvolněte paže. Cviky by měly být pomalé a plynulé bez trhavých pohybů. Ve stoje přenášejte váhu z jedné strany na druhou a opisujte tak tělem pomyslnou ležatou osmičku.

Protáhnout se můžete i v sedadle. Upravte si polohu sedačky tak, abyste seděli vzpřímeně, mohli si pohodlně opřít záda i hlavu, při uchopení volantu by měly být vaše paže pevně napnuté. 

Poté horními končetinami lehce zatlačte do volantu, dolními končetinami do podlahy auta, odtlačte se lehce od sedla pánví, zády i hlavou. Současně stahujte hýždě a vytahujte hlavu nahoru. Vše provádějte v klidu a pomalu. Může se zdát, že je to neproveditelné, ale jakmile se posadíte do této polohy, bude mít vaše tělo tendenci se vzpřímit a narovnat.

Můžete cvičit i za jízdy

Určitě ne ve chvíli, kdy jedete 150 na přeplněné dálnici. Ale ve chvíli, kdy stojíte v dopravní zácpě nebo je vaše jízda pomalá a nevyžaduje tolik pozornosti.

Představujte si, jak vaším trupem obkreslujete ležatou osmičku. Náš mozek nerozeznává skutečnost od imaginace, proto stačí na jednotlivé cviky jen myslet. Mozek bude příslušné svaly i přesto zapojovat a vysílat do nich signál k pohybu.

Bylinky proti únavě

Bylinky jsou silné, zkuste jim dát prostor. Můžete být překvapeni, protože jejich účinek pro vás bude více nabuzující než káva nebo RedBull.

Guarana

Přirozeně obsahuje látku guaranin (přírodní kofein) a řadu dalších látek, které působí pozitivně na lidský organismus a dlouhodobě ho stimulují. Guaranin se od kofeinu, který je obsažený v kávě, liší právě působením na naše tělo. Stimulační účinky "kofeinu" v guaraně nastupují pomaleji (cca do 1h), ovšem vydrží mnohem déle (6-8h). Když si dáte kávu, můžete velice rychle pocítit účinek, ten se ale do několika desítek minut zeslabuje a ztrácí. Guaranin navíc nedráždí žaludek, pokud vám tedy nedělá dobře káva, guarany se nemusíte bát.

Ženšen

Jeho kořen se přezdívá jako "božská tráva". Pomáhá při nervovém vyčerpání a slabosti organismu, působí jako antioxidant a posiluje imunitní systém.

Citrusy

Jejich vůně vám nedovolí podlehnout únavě, bude vás udržovat stále ve střehu. Jak na to? Zkuste formu kvalitního éterického oleje. Můžete si kápnout pár kapek do středového panelu větrání, potřít si zápěstí nebo límeček u trička, aby se vám vůně příjemně uvolňovala a obklopovala vás. Citrusy působí nejen proti únavě, ale i nevolnosti. Pokud je tedy někomu v autě za jízdy špatně, éterický olejíček bude skvělým pomocníkem

Zajděte před dovolenou do bylinkářství nebo čajovny a poptejte se, dostanete guaranu, ženšen i éterický olejíček. Můžete si tak na cestu připravit skvělý čaj, který bude na rozdíl od benzínkové kávy a energiťáku bez cukru, chemie a barviv.

Tak šťastnou cestu.

Reklama

Podobné články

Obrázek: 8077943506b01d0a4d62edb6367eeae8dda2004b
Obrázek: 4ac51b95be44870b8175afa67c26df2d81a8180e
Obrázek: 4f8603d5904dd1a5fa465eec4ddcfb13ffa22b65
Obrázek: d1043e9b816d0a5254553bd1eeda6a22b70227f5
Obrázek: fe963a3f41d5b194bd6826fc1e4202b09ba1f20e