Gleidshop
Hlavní baner

Překonejte únavu za volantem - cestujte bezpečně!

Prázdniny jsou ve znamení cestování za odpočinkem a zážitky. Pokud cestujete k moři autem, je třeba nic nepodcenit a na dlouhou jízdu se pečlivě připravit.
pixabay.com

 

Na začátku cesty je každý namotivovaný, chce být u moře rychle, co nejdřív, nejlépe bez zastávky. Na to ale pozor, nejsme roboti.

Zhruba po 4h jízdy by měl každý řidič zastavit, protáhnout se a občerstvit. Monotónní jízda po rovné dálnici je vyčerpávající jak fyzicky, tak psychicky.

Tělo je chytré a samo si o odpočinek začne říkat - bolestí krční páteře, ztuhnutím předloktí a paží od dlouhodobého držení volantu, brnění nohou... Příznaky nepodceňujte a raději si udělejte alespoň malou pauzu, protože s mikrospánkem daleko nedojedete.

 

Cvičení a protažení

Rozproudění těla přirozeným pohybem je mnohem účinnější než káva nebo plechovka energiťáku.

Zastavte si na odpočívadle a pořádně se protáhněte. Zaběhněte si na toaletu, protáhněte si páteř (předklon, záklon), rozhýbejte a uvolněte paže. Cviky by měly být pomalé a plynulé bez trhavých pohybů. Ve stoje přenášejte váhu z jedné strany na druhou a opisujte tak tělem pomyslnou ležatou osmičku.

 

Protáhnout se můžete i v sedadle. Upravte si polohu sedačky tak, abyste seděli vzpřímeně, mohli si pohodlně opřít záda i hlavu, při uchopení volantu by měly být vaše paže pevně napnuté. 

Poté horními končetinami lehce zatlačte do volantu, dolními končetinami do podlahy auta, odtlačte se lehce od sedla pánví, zády i hlavou. Současně stahujte hýždě a vytahujte hlavu nahoru. Vše provádějte v klidu a pomalu. Může se zdát, že je to neproveditelné, ale jakmile se posadíte do této polohy, bude mít vaše tělo tendenci se vzpřímit a narovnat.

 

Můžete cvičit i za jízdy

Určitě ne ve chvíli, kdy jedete 150 na přeplněné dálnici. Ale ve chvíli, kdy stojíte v dopravní zácpě nebo je vaše jízda pomalá a nevyžaduje tolik pozornosti.

Představujte si, jak vaším trupem obkreslujete ležatou osmičku. Náš mozek nerozeznává skutečnost od imaginace, proto stačí na jednotlivé cviky jen myslet. Mozek bude příslušné svaly i přesto zapojovat a vysílat do nich signál k pohybu.

 

Bylinky proti únavě

Bylinky jsou silné, zkuste jim dát prostor. Můžete být překvapeni, protože jejich účinek pro vás bude více nabuzující než káva nebo RedBull.

 

Guarana

Přirozeně obsahuje látku guaranin (přírodní kofein) a řadu dalších látek, které působí pozitivně na lidský organismus a dlouhodobě ho stimulují. Guaranin se od kofeinu, který je obsažený v kávě, liší právě působením na naše tělo. Stimulační účinky "kofeinu" v guaraně nastupují pomaleji (cca do 1h), ovšem vydrží mnohem déle (6-8h). Když si dáte kávu, můžete velice rychle pocítit účinek, ten se ale do několika desítek minut zeslabuje a ztrácí. Guaranin navíc nedráždí žaludek, pokud vám tedy nedělá dobře káva, guarany se nemusíte bát.

 

Ženšen

Jeho kořen se přezdívá jako "božská tráva". Pomáhá při nervovém vyčerpání a slabosti organismu, působí jako antioxidant a posiluje imunitní systém.

 

Citrusy

Jejich vůně vám nedovolí podlehnout únavě, bude vás udržovat stále ve střehu. Jak na to? Zkuste formu kvalitního éterického oleje. Můžete si kápnout pár kapek do středového panelu větrání, potřít si zápěstí nebo límeček u trička, aby se vám vůně příjemně uvolňovala a obklopovala vás. Citrusy působí nejen proti únavě, ale i nevolnosti. Pokud je tedy někomu v autě za jízdy špatně, éterický olejíček bude skvělým pomocníkem

 

Zajděte před dovolenou do bylinkářství nebo čajovny a poptejte se, dostanete guaranu, ženšen i éterický olejíček. Můžete si tak na cestu připravit skvělý čaj, který bude na rozdíl od benzínkové kávy a energiťáku bez cukru, chemie a barviv.

 

Tak šťastnou cestu.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

magazín Gleid

tým redaktorů a bloggerů

Smyslem a podstatou online magazínu Gleid je poskytování věrohodných informací a rad zejména z oblastí krásy, zdraví, lifestylu a jídla. Síla je v týmu tvořeném odborníky, ale i blogery. Současně se zabýváme tématy, které mohou našim čtenářům pomoci k získání odpovědí na dílčí otázky běžného života.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Rodiče, sourozenci a vlastní děti se objeví v našem životě, aniž bychom měli nějakou šanci je blíže ovlivnit. Jediný výběr, který máme pevně v rukou a padá jenom na naši hlavu, je volba našeho životního partnera.

15.9.2018
Hodnocení:

Digitální demence je termín vytvořený německým neurologem Manfredem Spitzerem. Popisuje změněný stav těla a ducha člověka, způsobený nadužíváním moderních digitálních technologií.

9.4.2019
Hodnocení:

Vánoce už jsou prostě všude. Pojďme se tedy společně podívat na to, jaké materiály, styly a barvy jsou trendy. Každý si letos určitě přijde na své. Letí totiž jak barvy, tak zemitý a přírodní styl. Tak pojďme na to.

21.11.2018
Hodnocení:
Snad jen cesta do neprobádaných hlubin deštného pralesa může být trochu srovnatelná se zkoumáním částí lidského mozku. Jeho zákoutí a fungování nepřestávají fascinovat lékaře, vědce i obyčejné lidi na celém světě.
25.6.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Moto magazínu Gleid: Gleid není jen o kráse, ale také o životě skutečné ženy

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram