Gleidshop
Hlavní baner

Ve fitness by měli vědět o vašem zdraví!

Jste po úrazu nebo máte jiný zdravotní problém, ale rádi byste opět cvičili?

 

Pokud si nejste jistá tím, zda je určité cvičení ve fitku vhodné právě pro vás, stačí se zeptat personálu, nejlépe trenéra nebo fitness instruktora, který by měl být schopný vám na takovou otázku samozřejmě odpovědět. Pokud ne, je to špatně. Tím spíše, když máte nějaká omezení.

 

Zájem trenéra o váš zdravotní stav

Každý osobní trenér, který má certifikát a tím pádem i oprávnění k tomu, aby vám se cvičením pomáhal, by měl být znalý v tom, jaká cvičení jsou vhodná při různých omezeních, kterými dnešní populace trpí. Je jich celá řada a je dobré, když se o nich před trenérem nebo instruktorem zmíníte. Vždy je dobré, když se instruktor před skupinovou lekcí zeptá sám, zda je přítomen někdo s nějakým omezením nebo má zdravotní problém. Pokud jste to vy a máte, nebojte se ozvat. Když se nezeptá, řekněte to sama. Cvičení se dá ve většině případů přizpůsobit, udělat lehčí nebo změnit cvik. Prostě se najde cesta. Zejména u dnešních populárních funkčních tréninků jdou cviky krásně modifikovat pouhým natočením těla do jiné výchozí pozice nebo jiným uchopením vybavení.

Pokud se jedná o cvičení s osobním trenérem, tam je váš zdravotní stav to první, co by se měl trenér o vás dozvědět, protože osobní trénink je opravdu hodně osobní záležitost a čím více toho trenér o vás bude vědět, tím lépe pro vás a vaše zdraví. Podle zdravotního stavu a vašich cílů jsou potom také tréninky sestaveny. Je také dobré nechat si udělat celkovou diagnostiku těla, která ve výsledku pomáhá jak trenérovi, tak klientům.

 

Zeptejte se na vhodné cviky

V případě, že nemáte osobního trenéra a ani nenavštěvujete skupinové lekce, je jasné, že se fitko nemusí o vašem handicapu dozvědět. Představte si situaci, že by se na recepci každého ptali na jeho zdravotní stav…

Proto pokud považujete za nutné, že váš problém by ve fitku měli znát, nebojte se to říct rovnou a vyžádat si někoho, kdo to s vámi bude konzultovat a poradí vhodné cvičení nebo vhodný tréninkový plán. Určitě nejste první ani poslední, koho trápí nějaký problém, ale přesto přišel něco dělat. A na to byste měla být hrdá, ne se za to stydět.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Ing. Kamil Pometlo

fitness trenér/sportovní manager

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Tímto cvikem, který je skvělý na zpevnění celého těla a taky vyplavení hormonu štěstí, završujeme sérii cvičení zvaného TABATA. 

25.10.2018
Hodnocení:

Těhotenství je velmi specifické období v životě každé ženy a ne nadarmo se říká, že se jedná o "jiný stav".

31.10.2016
Hodnocení:

V předchozích měsících se v médiích zprávy nejčastěji točily okolo možného onemocnění koronavirem. Jako preventivní opatření proti němu byly převážně doporučovány roušky, nestýkání se mezi sebou, co nejčastější užívání chemických desinfekcí, nošení rukavic atd. Lze to ovšem brát jako jedinou a skutečnou prevenci? Zjevně nikoli. Podívejme se tedy na to, co můžeme udělat pro zachování celkového zdraví.

13.7.2020
Hodnocení:
Návštěva fitness je pro někoho noční můra, pro jiného nejlepší věc na světě. Každý to máme jinak, ale ti, kteří se ke každé návštěvě fitka a každému cvičení neskutečně přemáhají, tak i ti, kteří se na to těší, mají jedno společné - po každém dokončeném tréninku nebo už při něm se dostaví ten krásný pocit.
1.11.2016
Hodnocení: