Gleidshop
Eshop

Pevné tělo bez posilovny? Naučte se účinný cvik plank

Pevný zadek, bříško, záda, nohy i ruce - to všechno v jednom. To je jednoduchý ale velice účinný cvik plank neboli prkno.

freepik.com

 

 Tak tento cvik nepatří v mých hodinách mezi oblíbené. Přitom by si zasloužil první místo vzhledem ke svým účinkům. Posiluje a formuje střed těla, především břišní svaly. Jedná se o izometrický cvik (jen výdrž bez pohybu). Je jednoduchý, efektivní a stačí k němu pouze váha vlastního těla. Navíc se výsledky dostaví dříve než při klasickém dynamickém posilování jako jsou třeba " sedy - lehy". Jen je třeba správné provedení. Při cvičení zapojujete většinu svalů celého těla. 

Břišní svaly jsme posilovali už v předchozím videu. Pokud sledujete cvičení a hubnutí s Táňou, víte, že se ve videu věnujeme cvičení zvané tabata. Toto cvičení vypadá jakoby se do série cviků tabaty nehodilo, není dynamické, výbušné, ale je výborné pro zpevnění břišních svalů, které jsou oporou pro naši páteř a záda.

Ve videu uvidíte provedení, které je základní. Dělá se i boční plank (pro pokročilé cvičence), přidává se také pohyb nohou. Další level planku si můžete nastavit, až se naučíte základní držení.

 

Pokud jste ještě nezačali cvičit s Táňou, přemluvte se k cvičení "prkna". Pár minut denně stačí. Pokud se cvik provádí každý den, výsledkem je zrychlení metabolismu těla, vyrýsované přímé i šikmé břišní svaly, štíhlé a vyrýsované dolní končetiny. Tím, že posílíme i svaly na zádech, vybudujeme oporu páteře a předcházíme tím úrazům a bolestem zad. Jedním z bonusů je také tzv. čistá hlava. Cvik není v pohybu a máme čas na zklidnění mysli. 

Plank je v pořadí pátým cvikem, ale zařadit ho můžete v tabatě i v jiné části. Důležité je rozhodnutí, pravidelnost a výdrž. 

Tak co? Budou v létě plavky vašemu bříšku slušet nebo máte raději plavky jednodílné?  Do prázdnin je ještě čas na tom pracovat, a tak začněte hned podle návodu Táni ve videu.

Těšte se, v příští sérii nás čekají kliky.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

To, jak často organismus podlehne chřipce či nachlazení a jak dlouho mu trvá, než se uzdraví, záleží především na imunitním systému. Obranyschopnost lze podporovat dostatkem pohybu, vitaminy a spánkem, ale někdy ani to nestačí. Nápor choroboplodných zárodků je v místech s vysokou koncentrací lidí veliký, imunitní systém je navíc oslaben nejrůznějšími alergiemi a znečištěným životním prostředím. Pomoc lze najít opět v přírodě - mezi léčivými rostlinami. Ty nejúčinnější vám teď představím.

7.1.2019
Hodnocení:

Leckde se diskutuje o fluoridech, jež jsou obsažené ve většině zubních past. V článku se proto zaměřím na tuto přísadu a její rizika. Uvedu zde ale i další možné chemické škodliviny, jež bývají v běžně prodávaných zubních pastách.

22.7.2019
Hodnocení:
Pro lidi, kteří se nepohybují v lékařském prostředí, může být pojem genderová (sex-specific) medicína něčím, o čem v životě neslyšeli. Není ani divu. Letos to bude teprve 10 let, kdy Světová zdravotnická organizace vydala oficiální pokyny, které vyzývají veškerý zdravotnický personál k respektování rozdílů v projevech nemocí a jejich léčbě u mužů a žen a k zajištění spravedlivé péče pro obě pohlaví.
18.6.2018
Hodnocení:
Jaké jsou alarmující skutečnosti o stavu většiny zdrojů pitné vody? Míra jejich chemického znečištění v dnešní době přerůstá únosnou míru. Chemicky přiotrávená voda přitom škodí nejen nám, ale bude mít nepříznivý dopad i na další generace.
14.2.2018
Hodnocení: