Gleidshop
Hlavní baner

Pevné tělo bez posilovny? Naučte se účinný cvik plank

Pevný zadek, bříško, záda, nohy i ruce - to všechno v jednom. To je jednoduchý ale velice účinný cvik plank neboli prkno.

freepik.com

 

 Tak tento cvik nepatří v mých hodinách mezi oblíbené. Přitom by si zasloužil první místo vzhledem ke svým účinkům. Posiluje a formuje střed těla, především břišní svaly. Jedná se o izometrický cvik (jen výdrž bez pohybu). Je jednoduchý, efektivní a stačí k němu pouze váha vlastního těla. Navíc se výsledky dostaví dříve než při klasickém dynamickém posilování jako jsou třeba " sedy - lehy". Jen je třeba správné provedení. Při cvičení zapojujete většinu svalů celého těla. 

Břišní svaly jsme posilovali už v předchozím videu. Pokud sledujete cvičení a hubnutí s Táňou, víte, že se ve videu věnujeme cvičení zvané tabata. Toto cvičení vypadá jakoby se do série cviků tabaty nehodilo, není dynamické, výbušné, ale je výborné pro zpevnění břišních svalů, které jsou oporou pro naši páteř a záda.

Ve videu uvidíte provedení, které je základní. Dělá se i boční plank (pro pokročilé cvičence), přidává se také pohyb nohou. Další level planku si můžete nastavit, až se naučíte základní držení.

 

Pokud jste ještě nezačali cvičit s Táňou, přemluvte se k cvičení "prkna". Pár minut denně stačí. Pokud se cvik provádí každý den, výsledkem je zrychlení metabolismu těla, vyrýsované přímé i šikmé břišní svaly, štíhlé a vyrýsované dolní končetiny. Tím, že posílíme i svaly na zádech, vybudujeme oporu páteře a předcházíme tím úrazům a bolestem zad. Jedním z bonusů je také tzv. čistá hlava. Cvik není v pohybu a máme čas na zklidnění mysli. 

Plank je v pořadí pátým cvikem, ale zařadit ho můžete v tabatě i v jiné části. Důležité je rozhodnutí, pravidelnost a výdrž. 

Tak co? Budou v létě plavky vašemu bříšku slušet nebo máte raději plavky jednodílné?  Do prázdnin je ještě čas na tom pracovat, a tak začněte hned podle návodu Táni ve videu.

Těšte se, v příští sérii nás čekají kliky.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Zelený čaj je již dlouho doporučovanou součástí zdravé výživy, ale stále oblíbenější se stává jeho další odrůda: Matcha tea. Což je typ zeleného čaje, který je vyroben z mladých čajových lístků, které jsou rozemlety do jasně zeleného prášku. V čem se tento prášek liší od tradičního zeleného čaje?

22.2.2019
Hodnocení:

Dnes vám poradím, jak se rychle protáhnout u psacího stolu. Bude vám stačit časová dotace několika minut a především chuť a vůle prospět vašemu  tělu. V článku se zaměřím na protažení kyčlí a hrudní části těla. Nohy a kyčle jsou vsedě v nepřirozené poloze. Je tedy vhodné provádět kompenzační a protahovací cviky přímo na židli u stolu.

24.7.2019
Hodnocení:

Seznamte se s progesteronem, velmi důležitým a pohlavně neutrálním hormonem (vyskytuje se u dětí, žen i mužů). Jeho hlavním úkolem je udržet nás zdravé, výkonné a emocionálně vyrovnané. Být zkrátka v duševní i tělesné kondici. Nemá to tedy jednoduché! U žen ho produkuje žluté tělísko ve vaječnících, u mužů se tvoří především ve varlatech. Pojďme se na tento zajímavý hormon podívat podrobněji.

6.2.2020
Hodnocení:
Pro lidi, kteří se nepohybují v lékařském prostředí, může být pojem genderová (sex-specific) medicína něčím, o čem v životě neslyšeli. Není ani divu. Letos to bude teprve 10 let, kdy Světová zdravotnická organizace vydala oficiální pokyny, které vyzývají veškerý zdravotnický personál k respektování rozdílů v projevech nemocí a jejich léčbě u mužů a žen a k zajištění spravedlivé péče pro obě pohlaví.
18.6.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram