Gleidshop
Hlavní baner

Děláte "angličáky" správně? Raději se podívejte se na toto video

Hubneme on-line s Táňou V. je tady a společně s povídáním i návod na správné a zdravé cvičení.
pixabay.com

 

 V minulých dílech jsem vysvětlovala, že při hubnutí a udržování váhy je třeba správně kombinovat stravu a cvičení. Pokud někdo slibuje, že poradí, jak zhubnout i bez cvičení, není to fér, protože bez svalové hmoty tělo nemůže spalovat tuky. I přesto můžete zhubnout, ale hrozí jo-jo efekt.

Na dnešní článek bude navazovat video, kde vám Táňa ukáže cvičení, které můžete dělat doma, stejně jako ona. Jde hlavně o to, že každý z nás je v dnešní době hodně vytížený a tyto cviky zaberou maximálně půl hodiny, nemusíte se zdržovat cestou do "fitka" nebo do tělocvičny a nepotřebujete k tomu žádné posilovací stroje nebo jiné cvičební pomůcky.

Mám pro vás dobrou zprávu. Za 4 minuty uděláte pro své tělo víc, než při dvacetiminutovém běhu na páse. Tím jsem odbourala jednu z nejčastějších výmluv, proč nemůžete cvičit. Už nelze říct, že na to nemáte čas, protože je na vás, kolik čtyřminutových sérií si denně dáte. I kdybyste tomu dali jen 4 minuty, určitě to pro vaše tělo bude prospěšné.

Teď se asi ptáte, jak můžu zhubnout, když nám vždy odborníci tvrdili, že tuky se začínají spalovat až po půl hodině aerobního cvičení.

 

Tabata

Cvičení, které jsme s Táňou zvolily je na principu Tabaty, která vznikla v rámci studie doktora Izumi Tabaty, ve které sportovci prováděli tzv. ultra intenzivní trénink, kdy 20s prováděli opakovaně  určitý cvik s maximální intenzitou a následovala 10s pauza. Celkem toto opakovali 8x tj. celkem 4 minuty. Aerobním tréninkem stimulujeme spalování a anaerobním zase vytrvalost a sílu. V tomto cvičení zvládneme obojí a navíc spalování tuků se násobí.

Tabata se hodí pro pokročilé cvičence, ale ve videu uvidíte, že tempo může být pomalejší a každý může přizpůsobit trénink své kondici.

 

Co vás čeká dál?

Každý týden uvidíte jeden cvik, který můžete opakovat celých osm částí nebo si cviky budete střídat a postupně přidávat. Táňa vám nejprve předvede cvik pomalu a pak při hudbě, která slouží víceméně jako hudební kulisa, není třeba jet v tempu. Důležité je pravidelně dýchat a nezadržovat dech. 

Máte minutu čas? Podívejte se na 1. cvik.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Většinu času trávíme v kanceláři nebo doma s neustálým pohledem směřujícím k našim obrazovkám monitorů. Není divu, že tento sedavý životní styl s minimálním pohybem nám přináší nepříjemnosti spojené s bolestí a zatuhlostí naší krční páteře. Naštěstí existují snadné jógové cviky, které krku uleví a zmírní bolest. Zde je několik tipů, které vám pomohou na chvíli se od obrazovky odpojit a znovu připojit.

9.4.2021
Hodnocení:

Už se začátkem podzimu se hodně z nás shání po doplňcích vitaminu C. Do čaje se začne přidávat spousta citronu, všude voní pomeranče a mandarinky, protože citrusy jsou přece plné „céčka“. A to vůbec není od věci. Nicméně, neměli bychom zapomínat na to, že naše tělo potřebuje celou škálu důležitých vitamínů, a že naše únava a svalová slabost možná nejsou příznakem nadcházející nemoci, ale mohou být příznakem nedostatku jiné důležité látky – vitamínu D.

6.1.2020
Hodnocení:

A je to tady. Létu už definitivně odzvonilo. Pokud nás čeká ještě pár babích dní, sem s nimi, ale nebudeme si lhát do kapsy, na kraťasy už to nebude. Kdekdo se umí rozněžnit nad kouzlem podzimu se všemi jeho barvami. Já nejsem něžná vůbec. Křupající listí (nedej bože sníh!) pod nohama mě nechává naprosto chladnou (jo, vlastně je mi většinou i zima). Mám ráda teplo, sluníčko, melouny, léto! A navíc mi nesluší svetry. Asi. Nicméně, s podzimem začíná zase sezóna polévek, a to už bych dokázala trochu ocenit. A nehodí se do jídelníčku v tomhle období pro nic za nic – kromě skvělých výživových vlastností (pokud si je trochu vyšperkujete), vám poslouží jako první záchrana při oslabení organismu (prostě, když na vás něco leze). A určitě se vám bude hodit víc tipů na potraviny první záchrany, abyste hned nemuseli cumlat kdovíjakou pastilku z lékárny.

Nechť je jídlo tvým lékem! Tak mu dejte šanci v první řadě.

10.10.2019
Hodnocení:

Děsí vás podzimní a zimní období, kdy nachlazení a chřipka číhá na každém rohu? Letos se chladných dnů bát nemusíte! S trochou úsilí není důvod, aby vaše zdraví v chladnějších měsících trpělo. Existuje celá řada jednoduchých způsobů, které můžete udělat proto, abyste pomohli udržet sebe a svou rodinu v zimě stejně zdraví a aktivní jako v létě.

3.1.2022
Hodnocení: