Gleidshop
Hlavní baner

Ketodieta - povolené a zakázané potraviny

Zhubnout nebo si svou sympatickou váhu udržet - cíl nejedné ženy, která se chce dobře cítit ve svém těle i v ledajakém kousku oblečení (i v upnutější halence nebo bikinách). Jenže jak plán naplnit? Jednoduše - řešením je ketodieta, která je dnes odborníky velice doporučovaná. Nabízí se však otázka, z čeho se skládá a jaké potraviny mají naopak červenou.

 

Ketodieta = revoluční stravování

Ať už sledujete oblíbený televizní pořad nebo jen procházíte články na internetu, nejednou na vás vyskočí reklama pojednávající právě o tomto způsobu stravování. Ketodieta je dnes velice oblíbená a jak již bylo zmíněno - i odborníky velmi doporučovaná.

Mluvíme o revolučním stravování, v rámci kterého svou pozornost upínáme na bílkoviny, nikoliv na tuky a sacharidy. Snažíme se jednotlivá jídla dne sestavovat tak, aby sedmdesát procent tvořily proteiny a tuky se sacharidy zbytek. Takto sestavený jídelníček donutí tělo přijímat energii z tuku, nikoliv ze sacharidů, jak to dělá v běžném případě.

 

Velmi rychlý úbytek hmotnosti jako hlavní benefit

Hlavní výhodou revolučního stravování je velice rychlý úbytek hmotnosti. Co taktéž oceníte, tak snadnost a příjemnou lehkost, s jakou se přestupuje do dietního programu. V rámci něj se nemusíte v jídle příliš omezovat, navíc nehladovíte, jako v případě jiných diet.

 

Co je povoleno a co je zakázáno?

Srovnání ketodiet je před přechodem na jiné stravování na místě, ovšem ať už se rozhodnete vyzkoušet program jakékoli značky, seznam zakázaných a povolených potravin bude naprosto stejný.

 

Povolené potraviny

Zelenou mají takové ingredience či suroviny, jež se pyšní vysokým obsahem bílkovin. Již bylo zmíněno, že ketodieta se zaměřuje právě na proteiny, které by měly tvořit až sedmdesát procent každého jídla dne. Svou pozornost proto upněte na maso a mořské plody, vhodné jsou taktéž ryby, které bohužel v českých jídelníčcích nemají své stálé místo.

 

Vedle těchto potravin do svého jídelníčku přidejte například:

  • Vajíčka (především vaječné bílky)

  • Sýry a smetanu (maximálně třicetiprocentní)

  • Ořechy, olejnatá semínka (denně maximálně pětadvacet gramů)

  • Zeleninu (ideálně nízkosacharidovou, jako je brokolice, hlávkové zelí, ředkev nebo špenát)

  • Avokádo

  • Zdravé tuky (nejlepší jsou nerafinované rostlinné oleje)

  • Proteinové koktejly, nápoje, smoothie

 

 

Zakázané potraviny

A stejně jako jiné dietní programy, i ketodieta má seznam zakázaných potravin čili potravin, jež stojí na křižovatce na červené. Pokud se jim budete vyhýbat, úspěch se velmi rychle dostaví. Vyhnout se je zapotřebí hlavně ingrediencím, jež jsou sacharidy naprosto napěchované.

Mezi takové potraviny patří především slazené pokrmy a nápoje, samozřejmě sladkosti, na nichž si často vypěstováváme závislost. Bohužel sem spadá i ovoce, které bychom z jídelníčku měli především v odpoledních hodinách zcela vyhodit.

Vedle těchto potravin do keto jídelníčku nepatří také:

  • Luštěniny

  • Alkohol

  • Obilniny

  • Pečivo

  • Těstoviny


Co se týče těstovin, obilnin a také pečiva existují keto náhražky těchto potravin. Jsou speciálně vyrobené pro tento dietní program a obsahují látky, které ukrývat mají. Při vstupu do ketodiety se nabízí možnost je zakoupit.

 

A jak je to s nápoji?

Samozřejmě jistá omezení se týkají i nápojů. Pitný režim je základním stavebním kamenem každé diety a ani v keto programu tomu není jinak. Stejně, jako tomu bylo v případě potravin, i v případě nápojů existuje seznam povolených a zakázaných. Červenou mají slazené nápoje a již zmiňovaný alkohol, zelenou má čistá voda (může být obohacená plátkem citronu nebo okurky), neslazené minerální vody a dále pak:

  • Zelené, bylinkové a černé neslazené čaje

  • Káva

  • Polévky (ideálně vývary, a to jak rybí, tak zeleninové nebo masové)

  • Rostlinná, respektive živočišná mléka (v omezeném množství)

 

TIP: Článek o zásadách keto diety, se dozvíte na webu 4health.cz

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

magazín Gleid

tým redaktorů a bloggerů

Smyslem a podstatou online magazínu Gleid je poskytování věrohodných informací a rad zejména z oblastí krásy, zdraví, lifestylu a jídla. Síla je v týmu tvořeném odborníky, ale i blogery. Současně se zabýváme tématy, které mohou našim čtenářům pomoci k získání odpovědí na dílčí otázky běžného života.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Kvalitně zařízená kuchyň podle Feng Shui nám přináší nejen kulinářský zážitek, ale také pevné zdraví a finanční hojnost. A proto rozhodně stojí za to, tuto metodu vyzkoušet v praxi!
27.11.2017
Hodnocení:

Je tu doba dovolených a letních radovánek, ke kterým patří návštěvy bazénů, koupališť, kempů a jiných míst, kde chodíme bosky. Všude, kde je větší pohyb lidí, teplo a vlhko, tam se daří mykózám.

4.8.2016
Hodnocení:
Mnohé ženy se dennodenně líčí, k čemuž užívají rozličné prostředky dekorativní kosmetiky. Přitom si málokdy uvědomují, co si přitom na svá ústa, obličej či oči nanášejí. A pak se leckdy podivují nad tím, proč mají rozličné problémy, ať již s pokožkou či dalšími orgány. V článku se proto zaměříme na možná rizika těchto moderních „zkrášlovacích“ pomůcek.
30.12.2017
Hodnocení:

Závěr roku je pokaždé stejný... kdo vzdal boj se svými pneumatikami už v květnu, protože to do dovolené stejně nestihne, ten je docela v klidu. Nic se pro něj o Vánocích a před nimi nemění, bez výčitek může hodovat jak pán dál – nicméně, ústa se radují, boky žalují a zdraví pláče. Těm z nás, kteří to vydrželi i po dovolené, nastává období neustálé nejistoty. „Má to cenu? Nemá to cenu? Tak jen na štědrý večer... tak jen přes svátky? Tak si nedám řízek! Tak si odlehčím salát? No kašlu na to, je to jen jednou za rok... ale nebudu jíst cukrový, dyť je to samej cukr! No tak jen vanilkový rohlíčky, ale jiný druhy ne! No, když babička mi dala i linecký, přece to nevyhodím a nikdo jinej to u nás nejí!“ No prostě stresík... člověk by chtěl na jednu stranu vypadat jako fitnessky z instagramu, ale na druhou stranu... ten salát... a myslím ten bramborový!

20.12.2018
Hodnocení: