Gleidshop
Eshop

Hubnutí pomocí vyladěného trávení dle zásad ajurvédy

Víte, že nadváha může mít několik důvodů? Jedním z nich je příliš velký příjem kalorií, hlavně v tucích a cukrech. To však můžeme upravit správnou stravou. V následujících řádkách se dozvíte, jak na to.

Vliv na nadváhu mají i další faktory. Například kdy a jak jíme, stres nebo kvalita spánku. Pokud se začnete řídit následujícími ajurvédskými zásadami, zjistíte, že se váha i celková kondice časem sama upraví.

pexels.com

 

1) Jez jen tehdy, když máš hlad

První zcela zásadním pravidlem je jíst pouze tehdy, když máte hlad. Doporučuje se alespoň jednou týdně držet tzv. monodietu. Ta spočívá v tom, že jíte celý den jen vařenou nebo syrovou zeleninu, aby si trávící trakt odpočinul a mohl být efektivnější. Nejlepší je zelenina mixovaná, dělat si takzvané smoothie.

Dále je dobré rozdělit si jídlo na třetiny. Proč? Žaludek by měl být z jedné třetiny naplněný jídlem, z druhé třetiny vodou (ideálně opravdu jen vodou, popřípadě bylinným čajem) a poslední třetina by měla být prázdná.


 

2) Nutná je i revize jídelníčku

Zásadní při úpravě jídelníčku je určitě jeho revize. Ke snídani je ideální sezónní ovoce, čaj. Večeřte brzy, ideálně do 18.00 hodin. Poslední jídlo by také mělo být co nejméně zatěžující. Ideální je opět vařená zelenina.

Zásada "čím méně soli, tím lépe," je známá již od nepaměti. Omezte příliš solená jídla, protože sůl zadržuje vodu v těle. A pokud už solíte, používejte výhradně nerafinovanou mořskou nebo himálajskou sůl.


 

3) Chůze - ano, tak snadné to je

Choďte co nejvíce, v dnešní době jsou oblíbené aplikace krokoměrů, zkuste podle nich chodit. Optimální množství kroků je 10 000 denně. Možná se budete sami divit, jak na tom jste!


 

4) Potřebujete kvalitní a úměrně dlouhý spánek

Snažte se o zdravý spánek. Před spaním se snažte relaxovat, být v pohodě, nedívat se na negativní filmy v televizi. Raději si čtěte nebo poslouchejte oblíbenou hudbu. Meditace a relaxace vám pomůže ke zklidnění a dobrému spánku. Spoustu meditací najdete třeba i na youtube.

 

5) Podpořte váš trávicí systém

Posilněte si trávení, zbavte se toxinů a odpadních látek. Nejjednodušší způsob je odvar z fenyklu, kmínu a koriandru – tato směs se nazývá čaj KKF. Půl čajové lžičky od každého koření zalijte litrem vroucí vody. Čaj je dobré pít teplý nebo vlažný. 

Zahrňte do jídelníčku dostatek mastných kyselin - především kvalitní olivový a sezamový olej

Zde se hodí podpořit i cirkulaci krve a lymfy. Podle ajurvédy se nejlépe oběh a lymfa podpoří drhnutím kůže pomocí žínky nebo lufy.

 

Přeji hodně úspěchu. Nezapomeňte, že úspěch se dostaví pouze v případě trvalé úpravy životního stylu.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Často slýcháváme o významu pitného režimu. Avšak názory na to, co a kolik pít, se od sebe dost odlišují. V článku se proto zaměříme na nejvhodnější tekutiny a jejich právě potřebné množství, které by mělo zajistit dostatečnou hydrataci, tzn. potřebné množství vody v těle.

23.10.2019
Hodnocení:
Od žen se očekává mnoho věcí, ale především porozumění, pochopení a soucit - jedním slovem empatie. A ačkoliv téměř každá žena dosahuje v testech emocionální inteligence vyšší skóre než kterýkoliv muž díky svým vrozeným dispozicím, empatie je dovednost, kterou se i ženy musí víceméně učit.
2.8.2018
Hodnocení:

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Hodnocení:

Milí čtenáři, je před námi jaro a určitě mnoho z vás zajímá, co vás čeká v oblasti lásky, proto jsem vytvořila tarotovou předpověď, abych vám na tuto otázku zodpověděla. Časově je tento text sestaven přibližně na březen až červen. Snažila jsem se pojmout tuto předpověď i formou určitého doporučení, abyste se vyvarovali chyb.

1.3.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram