Žádné nesmyslné diety, zhubněte přirozeně - je třeba se zklidnit.

Nedaří se vám zhubnout? A to máte pocit, že už jste zkusili všechno? Jděte na to jinak!

Obrázek: 8434cc372b2f82c707a624950183cacc05117686
Zdroj: pexels.com

1. priorita, která je nezbytná, aby s vámi tělo spolupracovalo, je zklidnění

Hubnutí se dnes stává velkým byznysem. Náš systém, který stojí na výdělcích a zájmech potravinářského a farmaceutického průmyslu, produkuje spoustu zavádějících reklam. Jsme obětí neporozumění našemu tělu a jeho metabolismu. Zklidnění je režim fungování trávicího systému. Naše autonomní nervová soustava (ANS) plní dvojí úkol - povzbuzení a utlumení trávicí soustavy. Mohou za to dvě větve ANS – sympatikus a parasympatikus.

  • Sympatická větev spouští stresovou reakci a vypíná trávicí systém.
  • Parasympatické větev zklidňuje a zapíná trávicí procesy.

Pokud náš život jedeme ve výkonu a pod tlakem stresu, pak se našemu tělu nedaří trávit požitou potravu, nedaří se dobře štěpit živiny a tělo vnitřně hladoví.

Ve své praxi se setkávám s klienty, kteří jedou ve stejném režimu hubnutí, který nám je veřejně předkládán. Výkon na hlídání a odmítání některých makro živin a hecování se do výkonnostních sportovních aktivit. Není lehké přesvědčit tyto klienty, že je potřeba změnit úhel pohledu a ubrat na výkonu. Zklidnění vyžaduje najít si čas na pravidelné stravování. Umět si jídlo vychutnat s plnou pozorností a potěšením.

Představte si váš oblíbený pokrm. Máte to? Co se děje ve vašich ústech? Podvědomě se spouští slinné žlázy s prvním trávicím enzymem ptyalinem. Naše trávení potřebuje naši soustředěnou pozornost na pokrm, aby zvládalo spouštět další metabolické procesy. Není tedy nutné jíst 5x až 6x denně. Stačí 3x denně se všemi makro živinami (sacharidy, bílkovinami, tuky) a vytvořit z jídla rituál.

Snídani si vychutnávejte s příjemnou hudbou po dobu minimálně 10 a více minut, udělejte si okolo sebe příjemné prostředí a požitek z jídla si užívejte. Oběd můžete trávit s příjemnými kolegy, brát ho jako společenskou událost. Večeři si opět užijte při hudbě a třeba i se zapálenou svíčkou. 

Nerozptylujte pozornost zapnutou televizí, novinami, mobilem… Možná je to pro mnoho lidí úplně nepředstavitelné, ale tak to prostě funguje. Pokud máte malé děti, nezapomínejte na sebe a požádejte o pomoc.

Čím více se vám bude dařit jíst ve zklidněném stavu, tím lépe bude tělo vyživené a nebude vás nutkat k nevhodným pokrmům

Ke zklidnění pomáhají i různé techniky na zvládání stresové zátěže.
Někdy sami sebe stresujeme nevhodnými myšlenkami. Přemýšlíme, jak si zajistit příjem, jak nám někdo ublížil, jak nám partner nerozumí... To jsou také všechno stresory našeho těla. Následkem je pak nadýmání, zácpy, nadváha, únava...

Na tento stresor doporučuji jógu, dechová cvičení, meditace, masáže a učit se opět soustřeďovat svou celou pozornost do prožitku. Nenechat myšlenky, aby nás ovládaly. Je to postupný proces stopování negativních myšlenek. Jakmile se vám je podaří uvědomit, máte vyhráno. Prostě se jimi přestanete zabývat a ony nebudou trýznit vaše tělo stresovou zátěží. Je to jako učit se angličtinu. Také se ji nenaučíte hned. Chce to trpělivost a pozvolný postup.

Reklama

Podobné články

Obrázek: 8c2797234f14c8619d5b97470b4f1509ff37b47c
Obrázek: ec7eeee4d8d6fd01b5a66f346e8499db846dbf2a
Obrázek: b00841ff4c007404e8182d774c1e8593799605ec
Obrázek: dd3e41fffb7b4edfe554bc2a4961d3d4ec2951f6
Obrázek: 780f0d5a9aeedcad08a28b135b5b4b15e85504ca