Co připravit dětem k snídani a k svačině? Nebojte se bílého pečiva!

Taky patříte k rodičům, kteří každý den řeší, co připravit dětem k snídani a k svačině do školy? Aby jídlo bylo zdravé, chutné a zasytilo je?

Obrázek: 749f8b87f574e8cfe3a649540b9158b563d1d338

Co připravit dětem k svačině? Je září a dětem opět po prázdninách začala škola. Mohlo by se vám hodit pár rad, díky kterým se v přípravě zdravých dobrot pro vaše děti zorientujete.

Snídaně a její vliv na soustředění

Nejdůležitějším bodem pro naše nejmenší je rozhodně snídaně.

Dobrou a vhodnou snídaní nastartujete nejenom metabolismus vašeho dítěte, ale to se pak ve škole bude mnohem lépe soustředit. Vhodnou snídaní jsou např. různé kaše – ovesné, rýžové nebo jáhlové, které můžete doplnit ovocem, oříšky, skořicí, medem nebo i postrouhat kvalitní čokoládou.

Jako slanou variantu volte např. vaječnou omeletu s pečivem nebo zapečené toasty, doplňte zeleninkou. Nebraňte se ani polévkám, vaše dítě zahřejí a zasytí.

Aby vašemu školákovi vydržela energie po celé dopoledně, nezapomeňte mu přibalit svačinu. Teď se nabízí např. toast se sýrem či pomazánkou ( lučina, gervais, sýrová, vaječná nebo rybí), doplnit můžete kvalitní šunkou a zeleninou. V zapečené variantě je to také velice dobré. Dobrou volbou je i jogurt, ke kterému můžete přibalit ovesnou tyčinku nebo ovoce. Může být i přesnídávka třeba s piškoty. Jako odměnu přibalte kvalitní čoko bonbónek. Vašeho broučka potěší a bude se těšit na další svačinku.

Pozor na cukr

Nezapomínejte na pitný režim. Pamatujte, že vodou nic nezkazíte, ale doma připravený džusík udělá vaší ratolesti také radost. Děti potřebují mnohonásobně více cukrů než my dospělí, ale je důležité volit potraviny, které obsahují především cukry komplexní. Pro lidské tělo jsou prospěšnější, než cukry jednoduché, protože v těle déle vydrží. Na rozdíl od dospělých ale děti nepotřebují tolik vlákniny a tak jim s klidem můžete připravit svačinku i z bílého pečiva. Celozrnné zařaďte do jídelníčku pouze občas.

Jídelníček starších dětí se už hodně podobá jídelníčku dospělých. Mějte, prosím, na paměti, že rodiče jdou svým dětem vždy příkladem. Dobrou chuť vám všem.

Reklama

Podobné články

Obrázek: 76d6ad3889b23fd0fa92ae0eff3f54081f0dfb29
Obrázek: 40c0f85bca5e0f48e9817c1cc5b488ed81ca9020
Obrázek: 04e634f9265e3a86f0a7c87021e2c12544cce570
Obrázek: f15c8cb07f32c1d14610b259a43d40f0ffcd6869
Péče o vlasy po cvičení