Gleidshop
Eshop

Rychlé tipy na protahovací cviky u pracovního stolu

Dnes vám poradím, jak se rychle protáhnout u psacího stolu. Bude vám stačit časová dotace několika minut a především chuť a vůle prospět vašemu  tělu. V článku se zaměřím na protažení kyčlí a hrudní části těla. Nohy a kyčle jsou vsedě v nepřirozené poloze. Je tedy vhodné provádět kompenzační a protahovací cviky přímo na židli u stolu.

pexels.com

 

Začneme příjemným protažením kyčlí

Položte nohu na sedák židle. Chyťte se oběma rukama za opěradlo židle a pohybujte kyčlí dopředu tak, že noha, na které stojíte, je úplně napnutá a protahuje se tak ohýbač kyčlí.  Obě chodila musí ležet po celou dobu cviku celou plochou pevně na zemi. Horní část těla je vzpřímená a ruce pokrčováním a natahováním způsobují protažení kyčle. Cvik proveďte alespoň 5 x na každou nohu.

Pak můžete pokračovat dřepem u pracovního stolu. Začněte tím, že se postavíte s napnutýma nohama před psací stůl. Ruce položte na stůl a pomalu klesejte kyčlemi směrem k podlaze s tím, že jdete do kolen. Chodidla jsou rovnoběžně na šíři kyčlí. Vydržte vždy v dolní poloze alespoň jednu minutu. Cvik opakujte 10x.

Paty musí mít kontakt s podlahou po celou dobu cvičení. Pokud by vám cvik dělal potíže, můžete ho zjednodušit tím, že se rukama pevně chytíte za hranu stolu, tím zmenšíte zatížení dolní části těla.

 

 

Neopomeneme protáhnout ani hýždě

Postavte se před stůl a položte lýtko vnější stranou před sebe na plochu stolu (pracovní desku). Nyní se pomalu předklánějte, ohýbejte hlavu směrem k noze položené na stole, tím se pomalu bude protahovat hýžďové svalstvo i nohy. Vydržte v nejnižší pozici alespoň 30 sekund.

 

 

V případě, že vás bolí horní část zad, zkuste tyhle cviky pro protažení a uvolnění hrudní části těla

Vzpřímeně se posaďte, předpažte a ruce ohněte v lokti nahoru do pravého úhlu (tzv. svícen). Dlaně jsou natažené a směřují k sobě, začněte střídavě ruce otvírat a zavírat, přibližováním a oddalováním dlaní. Cvik opakujte 10x. Nadloktí by po celou dobu mělo zůstat stále rovnoběžně s hranou stolu.

U dalšího cviku můžete zůstat vsedě. Břicho je položené na stehnech a hlava skloněná. Položte dlaň pravé ruky na vnější stranu kotníku levé nohy. Pak se pomalu narovnejte zpět do sedu a zároveň provádějte rukou pohyb nahoru na druhou stranu nad pravé rameno. Aktivní ruka je po celou dobu pohybu napnutá, ruku při zdvihání sledujeme pohledem. Druhá ruka zůstává po dobu cviku položená na koleni. V horní koncové poloze vytočte palec s otevřenou dlaní ven. Cvik opakujte 10x na každou stranu.

 

Pokud jste věnovali alespoň 10 minut výše uvedeným cvikům, jistě se cítíte protažení, uvolnění a můžete pokračovat delší dobu v práci.

V příštím článku se zaměřím na části těla, které jsme dnes neprotáhli.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Víte, že ájurvédské produkty pro podporu vašeho zdraví můžete užívat a koupit v různých formách ve vztahu ke konzistenci a možnosti uchování produktů?

 

28.11.2019
Hodnocení:

Víte, že nadváha může mít několik důvodů? Jedním z nich je příliš velký příjem kalorií, hlavně v tucích a cukrech. To však můžeme upravit správnou stravou. V následujících řádkách se dozvíte, jak na to.

Vliv na nadváhu mají i další faktory. Například kdy a jak jíme, stres nebo kvalita spánku. Pokud se začnete řídit následujícími ajurvédskými zásadami, zjistíte, že se váha i celková kondice časem sama upraví.

9.9.2019
Hodnocení:

Jak najít motivaci k pravidelnému cvičení? Jak najít motivaci? Jak? Jeden z nejčastějších dotazů. Jedno z nejvyhledávanějších spojení na internetu. Proč na něj tedy už konečně někdo nenašel odpověď a osvědčený návod? Možná bychom měli přestat hledat motivaci ke cvičení a prostě začít cvičit. Možná bychom opravdu neměli čekat ne TEN den, kdy se probudíme a nebudeme se moct dočkat až budeme v posilovně s úsměvem zvedat činku nebo vybíhat kopec za městem. Víte – místo toho prostě běžte - a běžte…

3.5.2021
Hodnocení:

Leckde se diskutuje o fluoridech, jež jsou obsažené ve většině zubních past. V článku se proto zaměřím na tuto přísadu a její rizika. Uvedu zde ale i další možné chemické škodliviny, jež bývají v běžně prodávaných zubních pastách.

22.7.2019
Hodnocení: