Gleidshop
Eshop

Aktivujte svaly pánevního dna a rozviňte tak svojí ženskou energii

Múla bandha nebo-li kořenový uzávěr je poměrně významná ásana právě pro ženy na posílení energií spojených se ženstvím. Prozradím vám, jak prostřednictvím tohoto cvičení svojí ženskou energii aktivovat.

pixabay.com

 

V našem těle cirkuluje životní energie (prána). Používáním bandh (tzv. uzávěrů) se můžeme naučit cíleně řídit tok této energie. Aktivace svalů pánevního dna, resp. použití múla bandhy rozproudí ženskou energii, hrubá a jemná energie se vzájemně propojí, čímž se v nás probudí tvůrčí síla (tzv. kundaliní) a je stimulována vystoupat centrálním kanálem, sušumná nádí. Prací s pánevním dnem přicházíme také do styku se všemi dojmy spojenými s vylučováním a sexualitou. Praxe múla bandhy nám pomůže si uvědomit obrovskou energii, která je ukotvena v této oblasti, a naučí nás tříbit její kvalitu.

 

Jak praktikovat Múla bandhu?

Sedněte si na židli nebo stoličku s pevným podsedákem. Nakloňte pánev mírně dopředu a vnímejte kostrč. Spodní špičku kostrče můžete nahmatat prstem. Zkuste také vnímat obě sedací kosti vlevo a vpravo. Na tvrdém podkladu je dobře ucítíte.

Nyní nakloňte pánev mírně dozadu a soustřeďte se na stydkou sponu na přední straně. Svaly pánevního dna uzavírají prostor mezi kostmi v pánvi zespoda a také regulují tělesné otvory. Nyní jemně napněte tyto svaly, jako kdybyste chtěli posunout všechny čtyři kosti k sobě. Prostor mezi stydkou sponou a kostrčí, ale i mezi sedacími kostmi, se přitom trochu zúží. Dbejte na to, aby hýžďové i stehenní svaly a horní břicho zůstaly uvolněné.

Pohrajte si na chvíli se změnou mezi relaxací a novou aktivací. Ve svalech sledujte, jak se prostor mezi popsanými kostmi mění. Pozorujte také, jak se vaše tělesné otvory jemně uzavřou s aktivním pánevním dnem a zase více otevřou při uvolnění.

Nechte nyní pánevní dno na chvíli aktivované. Váš dech ať při tom proudí co nejpřirozeněji dál. Teď pánevní dno opět uvolněte. Během dalších dvou až tří výdechů zkuste pustit svaly ještě trochu více. Znova jemně aktivujte. Udržujte na chvíli aktivitu v pánevním dnu a nechte dech plynout.

Jak vnímáte kontakt kostí se židlí? Jakou změnu pozorujete ve svém držení těla a páteře? Jaký vnímáte svůj vnitřní stav? Cítíte, jak se něco ve spodní části trupu jemně pohybuje směrem dovnitř a nahoru?

Opět uvolněte svaly a pozorujte, co se změní. Jaký je kontakt s podsedákem? Jak pociťujete držení těla a stav uvnitř teď? Zpočátku se vám může zdát složité zkoumat tyto jemné rozdíly, potřebujete si postupně vyvinout vnímání svalů pánevního dna. Ale s trochou trpělivosti a praxe se jistě naučíte lépe vnímat tuto část těla a objevíte obrovskou vitalitu, která je v ní skrytá.

Přeji vám hodně nových zážitků při praktikování této ásany.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Být schopen se radovat je tak trošku umění, ale radovat se jen tak z pouhého bytí je mistrovství a je to jeden z nejvyšších stavů lidské existence. Opravdová radost nezávisí na tom, co se děje okolo, vychází pouze a jedině z našeho nitra, nikdo nám ji nemůže dát ani vzít. Je dobré vědět, že radost je přímo úměrná naší energii. Pokud naše energie roste, roste přirozeně i radost v nás, cítíme se naplnění, propojení a prožíváme své bytí naplno. Všimli jste si, že takový stav je přirozený dětem? To proto, že ony mají energie na rozdávání.

23.6.2018
Hodnocení:

V článku se zaměříme především na bylinné extrakty. Popíšeme si, jak se získávají a zmíníme se i o jejich přínosech a možnostech využití. Je na čase pochopit, že nám může příroda nesmírně prospívat!

15.3.2019
Hodnocení:

Leckde se diskutuje o fluoridech, jež jsou obsažené ve většině zubních past. V článku se proto zaměřím na tuto přísadu a její rizika. Uvedu zde ale i další možné chemické škodliviny, jež bývají v běžně prodávaných zubních pastách.

22.7.2019
Hodnocení:
Pokud máte vadu zraku a nechcete nosit brýle, je tu elegantní řešení, a to kontaktní čočky. Ovšem o ty je třeba se správně a důkladně starat. Pan Žilka nám napsal tento velice přínosný článek.
13.11.2017
Hodnocení: