Gleidshop
Hlavní baner

Září jako druhý leden, taky začínáte už po několikáté s hubnutím?

Každé září je vlastně takový malý leden. Tedy alespoň co se týká rozhodnutí hubnout nebo zapracovat na svém těle. Je to ovšem síla, co z nás umí udělat taková dovolená " all inclusive".

pixabay.com

 

V létě nosíme vzdušné oblečení, volné šaty, plavky a v září zjistíme, že nemáme nic na sebe, protože kostým se nedá dopnout a rifle jako by se vypraly v pračce na 90°C. Vždyť jsme v létě jedli jen samé ovoce a občas zmrzlinu. No a taky jsme grilovali a po masíčku je chuť na pivo nebo vínečko. Jak je vidět, ani plavání a jízda na kole nezabránily tukům nashromáždit se v našem těle. Vysoké teploty člověka vždycky unavují a jít na lekci aerobiku nebo do "fitka" - ani pomyšlení!

Zato v druhé polovině září, kdy už máme vyřešený počáteční školní chaos, začínají tělocvičny a fitness centra praskat ve švech. Venku už není takové vedro, že bychom leželi někde u vody, je příjemné babí léto a nálada se sebou něco udělat.  

Pokud sledujete náš seriál "Hubneme online s Táňou", možná jste si všimli určité stagnace. Nápad provázet Táňu po celou dobu jejího snažení vznikl právě proto, aby bylo vidět, že křivka hubnutí nemusí směřovat jen dolů. A to je právě ten okamžik, kdy lidé redukci váhy vzdávají a nezvládají pocit, že to nejde dál.

 

"Hubnutí a udržení si váhy je běh na dlouho trať...!"

Kolikrát jsem svým klientům vysvětlovala, že hubnutí a udržení váhy je běh na dlouhou trať, ale jejich motivací je většinou nějaká blížící se akce, jejíž termín je za měsíc...

Nejlepší cestou k redukci váhy není okamžité razantní omezení sladkostí, pečiva a smažených jídel. Je potřeba postupovat pomalu. Přesně takovou chybu udělala i Táňa. Vše striktně omezila a nastalo léto a grilování, párty, oslavy, přípitky a příležitost dát si nějaký ten alkoholický drink. Váha začala stagnovat. Naštěstí se nezačala zvyšovat. Nárůst hmotnosti by určitě nastal, kdyby klientka neměla svalovou hmotu. Svaly znamenají šanci na spalování tuků a malý úlet sportující člověk díky tomu zvládne.

 

Bylo by fajn nastavit si hlavě správné myšlení a dojít k redukci cestou uvědomění si potravin, které našemu tělu nevyhovují, a potravin, které jsou pro naše tělo energií a správnou výživou. Každému vyhovuje něco jiného, ale pokusy a omyly jsou na naší cestě důležité. Jak jinak zjistit, co vyhovuje právě vám?

Možná si říkáte, že nemá význam začínat s hubnutím na podzim, když se kila navíc zabalí do svetru nebo bundy a do plavek se oblečeme nejdříve v červnu příštího roku. No a potom budou stejně Vánoce a naše snažení bude fuč.

Zkusme jíst zdravě nejen kvůli redukci hmotnosti, ale proto, že nastane období chřipek a my pomůžeme našemu organismu zvýšit obranyschopnost a odolnost proti stresu a únavě. Když letní kila zhubneme, budeme mít i lepší náladu a chuť na sobě pracovat.

 

Malý návod pro začátek

Každý den začínejte protažením celého těla (zkuste třeba pozdrav slunci z jógy). Napijte se ještě před tím vlažné vody s trochou citronu. Protože jsou dny ještě slunečné, udělejte si k snídani svěží smoothie. Vhodné je přidat trochu řeckého jogurtu jako zástupce bílkovin.

 

Můj recept na oblíbené smoothies:

jablko + banán + jogurt + chia semínka

 

K dopolední svačině stačí oblíbený kousek ovoce nebo zeleniny, k tomu hrst oříšků. Oběd odlehčíte tím, že vynecháte přílohu. K odpolední svačině si dejte mozzarelu a rajčata. K večeři třeba nějaký pestrý salát a rybu.

Nehledejte v těchto doporučeních něco zvláštního. Stačí si jen srovnat myšlenky, říct si co očekáváte, začít se hýbat, volit lehká jídla a hlavně se nehroutit pokud sníte něco, co není úplně v souladu se snižováním hmotnosti.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Chladnější počátek jara vystřídala tropická vedra a my konečně můžeme odložit deštníky a zimní bundy s klidem uložit na další sezónu. S odkládáním vrstev oblečení klasicky zjišťujeme, že nemáme co na sebe, a proto pořádáme hromadné nálety na obchody, které jsou naštěstí již otevřené. Vybírat oblečení online není vždy úplně ideální, zejména u letního oblečení, které je potřeba si vyzkoušet.

28.6.2021
Hodnocení:

Zadívejte se na obrázek a vyberte si kartu, která vás nejvíce přitahuje. Přitom myslete na to, co vás čeká ve výše uvedeném období (23.9. do 6.10.2019). Odpověď pak najdete pod obrázkem.

23.9.2019
Hodnocení:
Pokud máte vadu zraku a nechcete nosit brýle, je tu elegantní řešení, a to kontaktní čočky. Ovšem o ty je třeba se správně a důkladně starat. Pan Žilka nám napsal tento velice přínosný článek.
13.11.2017
Hodnocení:
"Náš vztah byl od začátku velmi romantický, ale postupně se změnil v peklo. Ale já mu vždy uvěřila, že za to nemůže... Nikdo z mých přátel nechápal, jak s ním po tom všem mohu ještě být - hádky, rány, nemocnice... Ale já pořád nějak vnitřně věřila, že mě tolik miluje. Nemohla jsem odejít..."
28.2.2018
Hodnocení: