Gleidshop
Hlavní baner

Září jako druhý leden, taky začínáte už po několikáté s hubnutím?

Každé září je vlastně takový malý leden. Tedy alespoň co se týká rozhodnutí hubnout nebo zapracovat na svém těle. Je to ovšem síla, co z nás umí udělat taková dovolená " all inclusive".

pixabay.com

 

V létě nosíme vzdušné oblečení, volné šaty, plavky a v září zjistíme, že nemáme nic na sebe, protože kostým se nedá dopnout a rifle jako by se vypraly v pračce na 90°C. Vždyť jsme v létě jedli jen samé ovoce a občas zmrzlinu. No a taky jsme grilovali a po masíčku je chuť na pivo nebo vínečko. Jak je vidět, ani plavání a jízda na kole nezabránily tukům nashromáždit se v našem těle. Vysoké teploty člověka vždycky unavují a jít na lekci aerobiku nebo do "fitka" - ani pomyšlení!

Zato v druhé polovině září, kdy už máme vyřešený počáteční školní chaos, začínají tělocvičny a fitness centra praskat ve švech. Venku už není takové vedro, že bychom leželi někde u vody, je příjemné babí léto a nálada se sebou něco udělat.  

Pokud sledujete náš seriál "Hubneme online s Táňou", možná jste si všimli určité stagnace. Nápad provázet Táňu po celou dobu jejího snažení vznikl právě proto, aby bylo vidět, že křivka hubnutí nemusí směřovat jen dolů. A to je právě ten okamžik, kdy lidé redukci váhy vzdávají a nezvládají pocit, že to nejde dál.

 

"Hubnutí a udržení si váhy je běh na dlouho trať...!"

Kolikrát jsem svým klientům vysvětlovala, že hubnutí a udržení váhy je běh na dlouhou trať, ale jejich motivací je většinou nějaká blížící se akce, jejíž termín je za měsíc...

Nejlepší cestou k redukci váhy není okamžité razantní omezení sladkostí, pečiva a smažených jídel. Je potřeba postupovat pomalu. Přesně takovou chybu udělala i Táňa. Vše striktně omezila a nastalo léto a grilování, párty, oslavy, přípitky a příležitost dát si nějaký ten alkoholický drink. Váha začala stagnovat. Naštěstí se nezačala zvyšovat. Nárůst hmotnosti by určitě nastal, kdyby klientka neměla svalovou hmotu. Svaly znamenají šanci na spalování tuků a malý úlet sportující člověk díky tomu zvládne.

 

Bylo by fajn nastavit si hlavě správné myšlení a dojít k redukci cestou uvědomění si potravin, které našemu tělu nevyhovují, a potravin, které jsou pro naše tělo energií a správnou výživou. Každému vyhovuje něco jiného, ale pokusy a omyly jsou na naší cestě důležité. Jak jinak zjistit, co vyhovuje právě vám?

Možná si říkáte, že nemá význam začínat s hubnutím na podzim, když se kila navíc zabalí do svetru nebo bundy a do plavek se oblečeme nejdříve v červnu příštího roku. No a potom budou stejně Vánoce a naše snažení bude fuč.

Zkusme jíst zdravě nejen kvůli redukci hmotnosti, ale proto, že nastane období chřipek a my pomůžeme našemu organismu zvýšit obranyschopnost a odolnost proti stresu a únavě. Když letní kila zhubneme, budeme mít i lepší náladu a chuť na sobě pracovat.

 

Malý návod pro začátek

Každý den začínejte protažením celého těla (zkuste třeba pozdrav slunci z jógy). Napijte se ještě před tím vlažné vody s trochou citronu. Protože jsou dny ještě slunečné, udělejte si k snídani svěží smoothie. Vhodné je přidat trochu řeckého jogurtu jako zástupce bílkovin.

 

Můj recept na oblíbené smoothies:

jablko + banán + jogurt + chia semínka

 

K dopolední svačině stačí oblíbený kousek ovoce nebo zeleniny, k tomu hrst oříšků. Oběd odlehčíte tím, že vynecháte přílohu. K odpolední svačině si dejte mozzarelu a rajčata. K večeři třeba nějaký pestrý salát a rybu.

Nehledejte v těchto doporučeních něco zvláštního. Stačí si jen srovnat myšlenky, říct si co očekáváte, začít se hýbat, volit lehká jídla a hlavně se nehroutit pokud sníte něco, co není úplně v souladu se snižováním hmotnosti.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Natáhněte nohy rovně před sebe. Nohy a trup svírají pravý úhel. Záda jsou rovná, pohledem miřte před sebe, ruce složte volně v klíně. Zhluboka dýchejte. Pozor znovu na záda – nehrbit se, ramena jsou volně svěšená od uší. Vydržte 5 minut. Nebo 3? Minutu? Že už to bolí? Tento sed je jednou ze základních jógových pozic (říká vám něco slovo asána?), o které byly zmínky už ve starých indických spisech. Dandasána. Pro mě daleko těžší cvičení než dřepy s výskokem, angličáky nebo plank. A právě v tom je to kouzlo jógy. Můžete být vytrvalí, rychlí nebo dřepovat skoro se sto kily. Když vás ale někdo posadí na 5 minut do rovného sedu, bude to dost bolet.

20.11.2018
Hodnocení:

Není vůně jako vůně. Přirozené vonné látky nejenže jinak voní, ale i působí naprosto odlišně, než uměle syntetizované aromatické látky. V článku se zaměříme na rozdíly mezi vonnými složkami i na možné dopady umělých sloučenin na lidské zdraví. Uvedeme si též, jaké bývá složení běžných parfémů.

3.7.2019
Hodnocení:

A je to tady. Létu už definitivně odzvonilo. Pokud nás čeká ještě pár babích dní, sem s nimi, ale nebudeme si lhát do kapsy, na kraťasy už to nebude. Kdekdo se umí rozněžnit nad kouzlem podzimu se všemi jeho barvami. Já nejsem něžná vůbec. Křupající listí (nedej bože sníh!) pod nohama mě nechává naprosto chladnou (jo, vlastně je mi většinou i zima). Mám ráda teplo, sluníčko, melouny, léto! A navíc mi nesluší svetry. Asi. Nicméně, s podzimem začíná zase sezóna polévek, a to už bych dokázala trochu ocenit. A nehodí se do jídelníčku v tomhle období pro nic za nic – kromě skvělých výživových vlastností (pokud si je trochu vyšperkujete), vám poslouží jako první záchrana při oslabení organismu (prostě, když na vás něco leze). A určitě se vám bude hodit víc tipů na potraviny první záchrany, abyste hned nemuseli cumlat kdovíjakou pastilku z lékárny.

Nechť je jídlo tvým lékem! Tak mu dejte šanci v první řadě.

10.10.2019
Hodnocení:
Na jaře se provádějí očistné kůry. Avšak nepostačí očistit jen naše tělo, ale měli bychom ulevit i psychice a zbavit se zbytečných duševních „nečistot“. Proto je nutno občas se zklidnit a udělat si v sobě pořádek. V článku se zaměříme na to, jak očistit duši od zbytečných přítěží.
10.4.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram