Gleidshop
Eshop

Září jako druhý leden, taky začínáte už po několikáté s hubnutím?

Každé září je vlastně takový malý leden. Tedy alespoň co se týká rozhodnutí hubnout nebo zapracovat na svém těle. Je to ovšem síla, co z nás umí udělat taková dovolená " all inclusive".

pixabay.com

 

V létě nosíme vzdušné oblečení, volné šaty, plavky a v září zjistíme, že nemáme nic na sebe, protože kostým se nedá dopnout a rifle jako by se vypraly v pračce na 90°C. Vždyť jsme v létě jedli jen samé ovoce a občas zmrzlinu. No a taky jsme grilovali a po masíčku je chuť na pivo nebo vínečko. Jak je vidět, ani plavání a jízda na kole nezabránily tukům nashromáždit se v našem těle. Vysoké teploty člověka vždycky unavují a jít na lekci aerobiku nebo do "fitka" - ani pomyšlení!

Zato v druhé polovině září, kdy už máme vyřešený počáteční školní chaos, začínají tělocvičny a fitness centra praskat ve švech. Venku už není takové vedro, že bychom leželi někde u vody, je příjemné babí léto a nálada se sebou něco udělat.  

Pokud sledujete náš seriál "Hubneme online s Táňou", možná jste si všimli určité stagnace. Nápad provázet Táňu po celou dobu jejího snažení vznikl právě proto, aby bylo vidět, že křivka hubnutí nemusí směřovat jen dolů. A to je právě ten okamžik, kdy lidé redukci váhy vzdávají a nezvládají pocit, že to nejde dál.

 

"Hubnutí a udržení si váhy je běh na dlouho trať...!"

Kolikrát jsem svým klientům vysvětlovala, že hubnutí a udržení váhy je běh na dlouhou trať, ale jejich motivací je většinou nějaká blížící se akce, jejíž termín je za měsíc...

Nejlepší cestou k redukci váhy není okamžité razantní omezení sladkostí, pečiva a smažených jídel. Je potřeba postupovat pomalu. Přesně takovou chybu udělala i Táňa. Vše striktně omezila a nastalo léto a grilování, párty, oslavy, přípitky a příležitost dát si nějaký ten alkoholický drink. Váha začala stagnovat. Naštěstí se nezačala zvyšovat. Nárůst hmotnosti by určitě nastal, kdyby klientka neměla svalovou hmotu. Svaly znamenají šanci na spalování tuků a malý úlet sportující člověk díky tomu zvládne.

 

Bylo by fajn nastavit si hlavě správné myšlení a dojít k redukci cestou uvědomění si potravin, které našemu tělu nevyhovují, a potravin, které jsou pro naše tělo energií a správnou výživou. Každému vyhovuje něco jiného, ale pokusy a omyly jsou na naší cestě důležité. Jak jinak zjistit, co vyhovuje právě vám?

Možná si říkáte, že nemá význam začínat s hubnutím na podzim, když se kila navíc zabalí do svetru nebo bundy a do plavek se oblečeme nejdříve v červnu příštího roku. No a potom budou stejně Vánoce a naše snažení bude fuč.

Zkusme jíst zdravě nejen kvůli redukci hmotnosti, ale proto, že nastane období chřipek a my pomůžeme našemu organismu zvýšit obranyschopnost a odolnost proti stresu a únavě. Když letní kila zhubneme, budeme mít i lepší náladu a chuť na sobě pracovat.

 

Malý návod pro začátek

Každý den začínejte protažením celého těla (zkuste třeba pozdrav slunci z jógy). Napijte se ještě před tím vlažné vody s trochou citronu. Protože jsou dny ještě slunečné, udělejte si k snídani svěží smoothie. Vhodné je přidat trochu řeckého jogurtu jako zástupce bílkovin.

 

Můj recept na oblíbené smoothies:

jablko + banán + jogurt + chia semínka

 

K dopolední svačině stačí oblíbený kousek ovoce nebo zeleniny, k tomu hrst oříšků. Oběd odlehčíte tím, že vynecháte přílohu. K odpolední svačině si dejte mozzarelu a rajčata. K večeři třeba nějaký pestrý salát a rybu.

Nehledejte v těchto doporučeních něco zvláštního. Stačí si jen srovnat myšlenky, říct si co očekáváte, začít se hýbat, volit lehká jídla a hlavně se nehroutit pokud sníte něco, co není úplně v souladu se snižováním hmotnosti.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Milí čtenáři, během června na vás čekají nějaké změny, které však nemusí být zrovna jednoduché. Způsobit je může žena. Můžete změnit bydliště, práci, partnera, můžete očekávat potomka, porodit nebo také třeba cestovat. Rozhodně zachovávejte chladnou hlavu a berte změny jako zkoušku, ve které obstojíte. 

1.6.2018
Hodnocení:

Motivace je takové hezké slovo. Ještě líp vypadá pod fitness fotkami na Facebooku nebo Instagramu. Přesně pod těmi fotkami, které sledujete, když sedíte doma na gauči a máte ruku s mobilem opřenou o vaše vyvalené břicho.

16.7.2019
Hodnocení:

Často si lidé pletou detox s hladovkou a nebo druhem diety. Jak tedy má detox vypadat, aby opravdu fungoval a našemu tělu opravdu pomohl? Máme pro vás správný postup i jídelníček!

28.2.2017
Hodnocení:

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram