Gleidshop
Hlavní baner

Jak žít zdravý a spokojený život?

Naše tělo rozumem nepřelstíme!

pixabay.com

 

Tělo rozumem nepřelstíme... Jak je to myšleno? 

Mnozí z nás řeší zdravotní problémy spojené s omezením pohybu, s bolestmi, opakovanými záněty a v těžších případech s autoimunitními onemocněními. Přemýšleli jste, že je lepší nejdříve začít s jemnější formou přístupu ke svému tělu? Napadlo vás, že chemické léky, případně operaci zvolíte, jako poslední volbu? Pokud ano, přebíráte plnou zodpovědnost za své zdraví a stáváte se uvědomělými vůči vašemu tělu.

Naše tělo je úžasný stroj, který nám roky slouží. Když se o něj dobře staráme, přináší nám spoustu příjemných pocitů. Vážíte si svého těla a sebe sama? Nebo ho nepřijímáte, jelikož se vám nelíbí a nespadá do dnešních ideálů krásy.

Dnešní doba „škatulkování“ vede spousty žen, ale i mužů, k nespokojenosti sama se sebou. Tato nespokojenost vede mnohé ke „znásilňování“ svého těla a tím se dostáváme k tématu, že tělo nelze rozumem znásilnit.

 

Jedním ze zákonů vesmíru je, že všechno je v pohybu, vše má svůj rytmus, vibrační frekvenci a periodicitu.

Každý z nás je něčím výjimečný, jedinečný a potřebuje se sladit se svým rytmem. Jak na to?

Rytmus nám udává srdíčko. Jeho tlukot a přečerpávání krve vede ke spontánnímu dýchání a dech je dalším spoluhráčem rytmu. Pokud nejednáme v souladu s rytmem srdíčka, rozhodí se rytmus dechu a do tkání nepřichází správně kyslík a živiny.

 

Jak tedy svůj rytmus najít?

  • Začněte se pravidelně stravovat, vnímejte, jestli máte lepší náladu, energii. Sledujte, po kterých pokrmech se cítíte vitálnější, a které vás unavují. Mnoho cukru a tuku vede k únavě. 

  • Najděte si pohyb, který vám přinese radost. Pohyb z rozumu vás opět může vyhodit z rytmu a může vést ke znásilňování.

 

  1. Začněte vědomou chůzí do přírody a sledujte svůj dech, vnímejte vše s plným soustředěním.

  2. Zkuste si doma tančit. Najděte si hudbu, která s vámi souzní, a nechte tělo plynout s pohybem. Zjistíte, že tělo se chce do rytmu samo hýbat bez vašeho úsilí a uzpůsobí hudbě i svůj dech

  3. Zkuste chodit na jógu, nebo jiná pomalejší cvičení, která jsou pozvolná. Klidnější pozvolný pohyb vám dá možnost více se soustředit na pohyb a dech.

     

  • Pokud jste ve stresu, pak jste opět z rytmu svého těla. Stres většinou souvisí s časem nebo se vztahy

 

  1. Při stresu souvisejícím s časem je nutné zvolit své životní priority. Honba za penězi tělu neprospívá.

  2. Častý stres vzniká při negativním prožívání vztahů. Uvědomme si, že se nelze zavděčit každému. Je dobré zhodnotit, kterým přátelům se můžu svěřit s čímkoliv a kterým ne.

    Nedobré vztahy v práci nás vedou k otázce sebeúcty. Máme 2 možnosti. Buď z práce odejdeme, nebo najdeme jiný úhel pohledu, který nebude vytvářet pravidelnou nespokojenost. Neustálá nespokojenost opět brání pravidelnému rytmu v těle.

  3. Špatné vztahy v rodině nám opět ovlivňují kvalitu života. Zkusme nepodmiňovat svou spokojenost závislostí na druhých a najděme způsob, jak členy rodiny pochopit, a jak jim případně odpustit. Křivdy a hněv brání pravidelnému proudění energie v těle. 

 

  • Umíte odpočívat, relaxovat? Mnozí z nás máme v hlavě „ vnitřního soudce“, který nás neustále nutí něco dělat. Tento vnitřní soudce je opět „znásilňovač“ našeho těla. Pochází z dětství nebo ze školy, kdy na nás byly kladeny představy dospělých. Nepatří našemu vědomí. Naučme se být víc vědomí vůči svému tělu. Pokud se nám to nedaří, pomáhají meditace, relaxace.

 

Ve své praxi poradny zdravého životního stylu často pracuji s klienty, kteří své tělo znásilňují, a i já se stále učím nacházet správný rytmus svého těla. Vše, co jsem popsala, jsou mé osobní zkušenosti, které mi pomohly žít svobodnější život. Hodně využívám metody relaxační a meditační, které pomáhají soustředit pozornost z hlavy do těla. 

Pokud přijmeme své tělo s úctou a láskou, otevřeme se spokojenějšímu a kvalitnějšímu životu.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Romana Hánělová, DiS

psychosomatika

Romana se věnuje psychosomatice. Miluje svoji práci, ve které klienty vede ke spokojenému a zdravému životnímu stylu. Každý klient, který si dovolí vymanit se ze začarovaného kruhu, je pro ni největší odměnou. Jak se z něj vymanit, začít poslouchat svoje tělo a cítit se šťastně a spokojeně? Přesně to se dočtete v jejích článcích.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Počítání kalorií. To je vždycky na dlouhý lokte… najít v kuchyni tu váhu. Další nádobí navíc, protože si ji nechcete hned ušpinit. Teď máte ty vlhký ruce a snažíte se vedle v napůl politejch papírech najít, kolik tý šunky si tam můžete dát. A vy jste ji zrovna koupili u řezníka a nevíte: "Má 400 KJ na 100 g, nebo 700? No nic, pro příště jedině balenou.“ Všichni už dávno jí. Jenže vy jste si zapomněli vynulovat u třetí ingredience váhu a můžete začít zase znovu. Navíc vám pořád vrtá hlavou ta šunka. Neměli byste si jí dát teda dneska víc? Nebo míň? Nebo už na to možná nemáte nervy a jdete si dát radši kus hotový pizzy a víno, protože jste podle tabulek měli mít jako dezert po večeři 160 g Milko jogurtu, jenže vy máte jen jeden a ty kelímky mají jen 140 gramů! To byla poslední kapka. Pro někoho ty počty a vážení prostě nejsou. Možná nejsou pro nikoho - pojďme se na to podívat trochu blíž.

26.9.2019
Hodnocení:

Chladnější počátek jara vystřídala tropická vedra a my konečně můžeme odložit deštníky a zimní bundy s klidem uložit na další sezónu. S odkládáním vrstev oblečení klasicky zjišťujeme, že nemáme co na sebe, a proto pořádáme hromadné nálety na obchody, které jsou naštěstí již otevřené. Vybírat oblečení online není vždy úplně ideální, zejména u letního oblečení, které je potřeba si vyzkoušet.

28.6.2021
Hodnocení:

Bez kávy si řada lidí neumí představit svůj den. Víte ale, co přesně konzumujete a jaký efekt může mít kofein na váš organismus?

5.7.2021
Hodnocení:

Zhubnout nebo si svou sympatickou váhu udržet - cíl nejedné ženy, která se chce dobře cítit ve svém těle i v ledajakém kousku oblečení (i v upnutější halence nebo bikinách). Jenže jak plán naplnit? Jednoduše - řešením je ketodieta, která je dnes odborníky velice doporučovaná. Nabízí se však otázka, z čeho se skládá a jaké potraviny mají naopak červenou.

18.6.2021
Hodnocení: