Gleidshop
Eshop

Jóga - 5 cviků, pro úlevu od bolesti krční páteře

Většinu času trávíme v kanceláři nebo doma s neustálým pohledem směřujícím k našim obrazovkám monitorů. Není divu, že tento sedavý životní styl s minimálním pohybem nám přináší nepříjemnosti spojené s bolestí a zatuhlostí naší krční páteře. Naštěstí existují snadné jógové cviky, které krku uleví a zmírní bolest. Zde je několik tipů, které vám pomohou na chvíli se od obrazovky odpojit a znovu připojit.

 

Ruce za hlavou

Tento cvik protáhne vaše ramena, což znamená zmírnění bolesti, kterou pociťujete v oblasti krku.
V sedě nebo ve stoji propleťte prsty za hlavu. Zatlačte hlavu do rukou. Následně protáhněte lokty do strany a lehce je zatlačte dozadu za sebe. Při cviku se nezaklánějte, ale zapojte břišní svaly, které vám budou oporou.

 

Brada k hrudi

Váš krk spojuje tělo s vaší myslí. Zkuste cílené cvičení, které protáhne krk a odbourává stres.
Sedněte si a narovnejte se. Bradu položte celou její váhou na hruď, abyste cítili protažení v zadní části krku. Pokud necítíte dostatečné uvolnění, položte dlaně na zadní část hlavy, ale netlačte. Pouze dýchejte zhluboka a s každým výdechem zkuste hlavu zatlačit k hrudi víc.

 

Pohled za sebe

Posaďte se na židli a zkuste natáhnout temeno hlavy co nejvíce ke stropu. Zhluboka se nadechněte a při výdechu se podívejte přes pravé rameno. Trup držte co nejvíce zafixovaný, neprohýbejte se, ani nevyklánějte do strany. S nádechem se vraťte zpět do středu. S výdechem se podívejte přes levé rameno. Nezapomínejte zhluboka dýchat a opakujte tento cvik čtyřikrát na každou stranu.

 

Protažení ramen

Cvik zaměřený na uvolnění ramen, dolní části zad a krku.
Ramena dejte dolů dozadu a poté propleťte prsty a protáhněte se za dolní částí zad. Při nádechu zkuste ruce narovnat, natáhněte je od zad a zkuste je zvednou za sebe. Při výdechu sklopte lokty do stran a prsty nechte stále propletené, hřbety rukou protahujte do dolní části zad.

 

Od ucha k rameni

Protáhněte svaly, které se podílejí na otáčení a naklánění hlavy.
Zhluboka se nadechněte a při výdechu tlačte pravé ucho k pravému rameni. S nádechem se vraťte do středu. S výdechem levé ucho tlačte k levému rameni. Tento cvik opakujte třikrát. Pro větší efekt protažení, zatlačte hlavu ke straně dlaněmi.

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Gabriela Zárubová

Šéfredaktorka

Gábina je šéfredaktorka a stará se o sociální sítě Gleid. Ve svých článcích píše o motivaci, pohybu a zdravém životním stylu. Jako vizážistka sdílí své tipy z oblasti beauty světa a nejnovějších trendů v oblasti dekorativní a pečující kosmetiky.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Jógická filozofie praví, že: „Prána je souhrn všech energií obsažených v tomto vesmíru.“ Prána je rozrůzněná energie projevující se nějakým způsobem. Všechno, co se v našem vesmíru pohybuje, je projevem prány: díky práně vane vítr, vzniká zemětřesení, dopadá sekyra, vzlétá letadlo, exploduje hvězda a filozof uvažuje. Prána je univerzální. Žijeme v oceánu prány, v němž každá živá bytost je vír. Jogíni tvrdí, že charakteristickou vlastností života je přitahovat k sobě pránu, uchovávat ji a proměňovat, aby působila na vnitřní prostředí i ve vnějším světě.

21.6.2019
Hodnocení:

V letních dnech, kdy stoupá venkovní teplota se naše funkce metabolismu výrazně snižuje. Nepravidelnost ve stravování a v pitném režimu často zapříčiňuje zpomalení našeho nastartovaného metabolismu a může se nám hubnout výrazně hůře, než v jakémkoliv jiném ročním období. Jak v létě správně jíst, na co se zaměřit, abyste v létě podpořili svou cestu za krásným a sexy tělem a váš metabolismus pracoval na 100%?

17.7.2021
Hodnocení:

Doby, kdy jsme jako děti museli poctivě užívat rybí tuk na lžičku, jsou tytam. Naše maminky a babičky ale dobře věděly, proč nám tuto zdravou pochoutku servírovaly. Omega-3 mastné kyseliny jsou totiž osvědčený přírodní prostředek na podporu správného fungování srdce, mozku a zraku. Většinu toho, co umíme, se učíme právě v dětství - mluvit, číst, psát, kreslit a počítat.

18.12.2020
Hodnocení:

"Nauka dzogčhenu mistra Namkhai Norbu Rinpočheho může být užitečná pro každého - může nám pomoci objevit náš opravdový stav a naučit nás prožívat svůj život s větší uvolněností. Věřím, že tato nauka přispěje k probuzení lidstva k pravému nekonceptuálnímu stavu poznání, který je mimo veškerá omezení."

Adriano Clemente

4.6.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Moto magazínu Gleid: Gleid není jen o kráse, ale také o životě skutečné ženy

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram