Jak správně cvičit výpady? → video

Pokud cvičíte tak jen tak dál, ovšem veškeré cviky je třeba provádět správně, tak se pojďte podívat, jak na to.

Obrázek: 924c7eb40e60e9c2db8b806b41c47534278ab84e
Zdroj: pixabay.com

Pokud pravidelně čtete deník Táni, víte, jak se jí hubnutí daří, v minulém díle a videu jsem vám ukazovala, jak správně cvičit angličáky.

Na dnešní článek bude též navazovat video, kde vám Táňa ukáže cvičení, které můžete dělat doma, stejně jako ona. Jde hlavně o to, že každý z nás je v dnešní době hodně vytížený a tyto cviky zaberou maximálně půl hodiny, nemusíte se zdržovat cestou do "fitka" nebo do tělocvičny a nepotřebujete k tomu žádné posilovací stroje nebo jiné cvičební pomůcky.

Mám pro vás dobrou zprávu. Za 4 minuty uděláte pro své tělo víc, než při dvacetiminutovém běhu na páse. Tím jsem odbourala jednu z nejčastějších výmluv, proč nemůžete cvičit. Už nelze říct, že na to nemáte čas, protože je na vás, kolik čtyřminutových sérií si denně dáte. I kdybyste tomu dali jen 4 minuty, určitě to pro vaše tělo bude prospěšné.

Teď se asi ptáte, jak můžu zhubnout, když nám vždy odborníci tvrdili, že tuky se začínají spalovat až po půl hodině aerobního cvičení.

Tabata

Cvičení, které jsme s Táňou zvolily je na principu Tabaty, která vznikla v rámci studie doktora Izumi Tabaty, ve které sportovci prováděli tzv. ultra intenzivní trénink, kdy 20s prováděli opakovaně určitý cvik s maximální intenzitou a následovala 10s pauza. Celkem toto opakovali 8x tj. celkem 4 minuty. Aerobním tréninkem stimulujeme spalování a anaerobním zase vytrvalost a sílu. V tomto cvičení zvládneme obojí a navíc spalování tuků se násobí.

Tabata se hodí pro pokročilé cvičence, ale ve videu uvidíte, že tempo může být pomalejší a každý může přizpůsobit trénink své kondici.

Výpady

Dnes si ukážeme jak správně provádět výpady, které mají spoustu výhod a pozitivní vliv na tělo. Zatěžují hamstringy, kvadricepsy a sedací svaly, v podstatě celou oblast stehen a hýždí.

Navíc přispívají k rovnoměrnému svalovému zatížení a vyrovnání případných disbalancí (většinou je jedna strana těla silnější). To znamená, že se tímto cvičením zapojují i stabilizační svaly a upevňuje se symetrie postavy. Pracujeme tak na koordinaci a stabilitě těla.

Pokud cvičení provádíme ve vysokém tempu, spalování tuků je zajištěno.

Zkuste nyní cvik č. 2 přidat a kombinovat " target="_blank">s prvním cvičením.

Cviků, které vám ukážu bude celkem šest, tak se těšte na další ;) 

Reklama

Podobné články

Obrázek: c49b76f41fd03f49011482b40abbb2cbd9c7f8ed
Obrázek: 3318f6cc6ee140f0514c2f8311814cf46ae98a35
Obrázek: 70bb0b999c278be2d5cd96a85d063dca1b949764
Obrázek: c5f4bc4551e7619082e140427772591d6e9dd897
Obrázek: 91b65778a5dee336b700dc025cc381910785d8dd