Gleidshop
Eshop

Odkud pramení nízké sebevědomí a nedostatek sebelásky?

Kam až nás může zavést nízké sebevědomí? Někdy je potřeba vyjít ze své zóny komfortu a udělat radikální změnu ve svém životě.

pixabay.com
 
Spousta žen, ale i mužů trpí pocitem nízkého sebevědomí. Tento pocit v nich vyvolává spoustu obav a reakcí, které vedou k omezením v jejich životě.
Nízké sebevědomí brání v sebeprosazení, bojíme se v životě udělat změny a náš život je nenaplněný. Nízké sebevědomí je zkrátka jako naše vězení.

 

Odkud pochází?


Základ nám můžou vytvořit již rodiče. Jejich obavy a strachy, které do nás neuvědoměle promítali.
Příkladem je maminka, která je nespokojená se svou váhou. Neustále se trápí dietami, před svou dcerou řeší každou kalorii a ve většině případů se maminčin strach přenese i na dcerku.
Dalším příkladem je tatínek, který trpí nízkým sebevědomím, bičuje svého syna k výkonům. Málo chválí a i přes všechnu snahu v synovi vypěstuje stejný problém.
Hodně problémů může vznikat již ve školkách, nebo ve školách.
Děti se smějí holčičce s kudrnatými vlásky. Škola také podporuje v dětech soupeření a porovnávání. Pepíček už má úkol hotový na jedničku a tobě to Tomášku tak dlouho trvá a ještě to nemáš dobře! Zákonitě se cítí Tomášek špatně a všechny tyto bloky a bolístky si v sobě může nést i do dospělého života.

 

Pokud trpíme nízkým sebehodnocením, máme nutkání neustále lidem kolem sebe něco dokazovat, potřebujeme jejich pozornost a tak vše děláme na úkor sebe sama, až se cítíme stále hůř a hůř.
Někdo má neustálé nutkání někomu pomáhat a přitom největší pomoc potřebuje on sám.
Hodně často máme i paranoidní mysl. Jak se někdo zatváří jinak, než očekáváme, už nás napadá spousta možností, co si dotyčný myslí proti nám. Z toho pak vznikají nedorozumění v zaměstnání i v partnerských vztazích. Vytváříme si falešné domněnky.

 

Když se nám dlouhodobě nedaří, hledáme přirozeně nějakou příjemnou kompenzaci, kterou se uvolníme a uděláme si dobře.
Co je nejdostupnější? No přece jídlo, alkohol, kouření, káva...
Sladkosti nám nahradí potřebu lásky. Alkohol, cigarety, káva nás uvolní. Tento vzorec se do nás postupně zapisuje a pak nám stoupají kila nahoru, máme vysoký krevní tlak apod.
 
Nic z toho nevede k dlouhodobé spokojenosti. V tomto smyslu je důležité pracovat na svém sebehodnocení, sebelásce. Neodkládat nákup krásných šatů na dobu, kdy zhubneme. Proč je nekoupit hned i o číslo větší a cítit se lépe?
Své sebevědomí navýšíme i tím, že překročíme svůj strach. Někdy je potřeba vyjít ze své komfortní zóny a udělat změnu ve svém životě.

 

Stojí to za to, je to cesta k radosti, štěstí a sebelásce.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Romana Hánělová, DiS

psychosomatika

Romana se věnuje psychosomatice. Miluje svoji práci, ve které klienty vede ke spokojenému a zdravému životnímu životu. Každý klient, který si dovolí vymanit se ze začarovaného kruhu, je pro ní největší odměnou. Jak se vymanit, začít poslouchat svoje tělo a cítit se šťastně a spokojeně? Přesně to se dočtete v jejích článcích.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Těhotenství je velmi specifické období v životě každé ženy a ne nadarmo se říká, že se jedná o "jiný stav".

31.10.2016
Hodnocení:

Když se cvičením jógy začínáte, musíte se zorientovat v mnoha pokynech, které během lekcí jógy dostáváte. Některé pokyny či výrazy jsou pro vás nové a nesrozumitelné. Jedná se především o sanskrtské (staroindický jazyk) názvy ásán. Já osobně radši říkám i české názvosloví, ale někteří instruktoři striktně používají původní označení. Kromě nesrozumitelných slov se začátečník také stěží orientuje v různých stylech jógy. Pokusím se vám vše objasnit.

16.5.2019
Hodnocení:

Každá z vás určitě vyzkoušela spoustu jídelníčků, cvičení a metod jak zhubnout, ale valný, spíše žádný výsledek to nepřineslo. Přináším vám pár jednoduchých a levných rad, s kterými při důsledném dodržování zaznamenáte vytoužené výsledky.

6.6.2016
Hodnocení:

Domníváte se, že umíte správně sedět na židli? Možná žijete v omylu, přečtěte si náš článek a pomůžete tím své páteři a svému zdraví. Mimochodem, věděli jste, že tlak vyvíjený na obratlovou ploténku je vleže 25 kg, ve stoje kolem 100 kg a v sedě až 140 kg! Při trvalém přetížení páteře dochází mezi obratli k tzv. výhřezu meziobratlové ploténky! Tak pozor na to.

25.2.2019
Hodnocení: