Gleidshop
Hlavní baner

Pozor, detox není hladovka! Špatný postup vám může ublížit

Často si lidé pletou detox s hladovkou a nebo druhem diety. Jak tedy má detox vypadat, aby opravdu fungoval a našemu tělu opravdu pomohl? Máme pro vás správný postup i jídelníček!

 

Jaro v našem těle

S příchodem března si zapínáme „těšení" na jaro. Máme chuť na procházky jarní přírodou, užíváme si jarního slunce, které nás nabíjí novou energií. A nastává vlna detoxů, půstů, čištění těla, restartu… je jedno, jak to budete nazývat, zkrátka, detox je v tomto období slovo skloňované v každém časopise, slyšíme o něm v rádiu, rozebíráme ho i na kávě s kamarádkou.

 

Ale je detox opravdu nutný?  Mnoho odborníků očistu odmítá s odůvodněním,  že tělo má schopnost se čistit samo. Jenže naše tělo nezpracuje nikdy všechny látky dokonale. Čím více a častěji jíme, tím méně času necháváme tělu, aby vše zpracovalo důkladně. Dochází potom k tomu, co všichni dobře známe.  S věkem naše tělo funguje stále pomaleji a přibývá zdravotních problémů. Tento proces nazýváme stárnutím. V okamžiku, kdy v těle nahromadíme těžké kovy, aditiva a zbytky nestrávené stravy, jsme na cestě k nadváze a nemocem. Proto je právě teď čas na čištění těla.

 

Pozor na hladovku!

Nepleťte si však půst a hladovku. Hladovka je pro vaše tělo nebezpečná. Hladovka = nebudu jíst, nebudu pít. Je to vlastně tzv. absolutní půst, který je nevhodný pro naše zdraví. Půst ani neznamená nový druh diety. Chcete-li držet půst, abyste zhubli, ani s ním nezačínejte. Spousta žen si myslí, že jím zahájí svůj redukční program. Ano, můžete odlehčit stravu a tím nastartovat metabolismus, ale pokud nepochopíte, že půst je očista těla i mysli, můžete začínat stále znovu a znovu. Půst je ideální podstupovat pod vedením zkušeného odborníka. Ještě lepší volbou je zúčastnit se nějakého pobytu s půstem, kde vás nezatěžuje práce, povinnosti, stres a naučíte se pracovat i s vaší myslí.

 

Příprava na detox nesmí chybět!

Restart, který je schůdný a zdravý pro všechny, se nese ve znamení střídmosti. Mám pro vás jednoduchý návod na detoxikaci, které se nemusíte obávat. Doporučuji zahájit ve volných dnech, protože budete potřebovat pohodu a čistou mysl. I před jednodenním půstem se vyplatí tělo připravit. Jeden až tři dny se vyvarujte sladkých pokrmů, alkoholu, cigaret, kávy, konzervantů a přídatných látek v potravinách (čtěte etikety na kupovaných potravinách). Soustřeďte se na pitný režim (pouze neperlivá, neslazená voda, ideálně filtrovaná). Jíme menší porce obohacené o větší množství zeleniny.

 

Jednodenní detox:

Ranní probuzení:  Ještě než vstanete, nechte zavřené oči, proveďte hluboký nádech do dutiny břišní a výdech (tzv. brániční dýchání). Při výdechu myslete na něco, co chcete z mysli vytěsnit a při nádechu na něco pozitivního. Potom pomalu vstaňte a řekněte si, že budete mít krásný den, ať vás čeká cokoliv.

 

Snídaně: Připravte si vlažnou vodu s citrónem (nejlépe kojeneckou nebo filtrovanou). Nezatěžujte tělo pevnou stravou a jako první jídlo zvolte smoothie. Můj tip: baby špenát, kiwi, jablko.

 

Svačina: Zapomeňte na kávu a něco sladkého. Zvolte si čaj, a to bylinkový, zelený, maté, roiboos, zkrátka co chcete, ale bez cukru. Pokud sáhnete po zeleném čaji, získáte navíc bonus v podobě epigallokatechin galátu EGCG, což je flavonoid, který pomáhá v boji s volnými radikály. Tento antioxidant pomáhá i při snižování hmotnosti.

 

Lehký oběd:  Nachystejte si zeleninovou polévku – smíchejte různé druhy zeleniny (petržel, mrkev, celer, brokolici), vynechte brambory a těstoviny. Samozřejmě nezahušťujte. Sůl částečně nahraďte kořením.

 

Odpolední svačina:  Opět zvolte bylinkový čaj na pročištění  - viz. svačina.

 

Večeře:  Vhodnou variantou je zeleninový salát – rajčata, okurky, paprika. Zálivka- olej a  balsamico. Bez soli, bez cukru.

 

V průběhu celého dne popíjejte vodu s citronem.

 

Po detoxu:

Další den přidejte k zelenině a ovoci i obiloviny. Z pečiva nejlépe kváskové. Další dny přidávejte luštěniny a maso, mléčné výrobky a vejce.  V průběhu těchto dní se učte jíst pomalu, malé porce a vše vychutnávejte.

 

Tento restart bude mít svůj význam pouze tehdy, když se zároveň zaměříte na práci s vaší myslí. Součástí detoxu by mělo být vyvarovat se stresu, odpočinek a pravidelný spánek.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Kolik „odzejtřkových“ pokusů už máte za sebou? Že kamarádka nejí pečivo, zhubla 10 kg a vy se bez pečiva trápíte už měsíc a nic?

Nebude lepší vynechat raději všechny sacharidy? To pak určitě půjde samo! A co kdybychom frčeli jen na smoothies nebo jedli kilo ovoce dopoledne a kilo zeleniny odpoledne, to prý je pro ploché bříško ta nejlepší metoda. A viděli jste tu holku na facebooku? Zhubla po nějakých pilulkách a mohla jíst cokoliv kromě sladkého (tomu se říká sekyrková polévka, ne?) 

 

19.2.2019
Hodnocení:

Milí čtenáři, během června na vás čekají nějaké změny, které však nemusí být zrovna jednoduché. Způsobit je může žena. Můžete změnit bydliště, práci, partnera, můžete očekávat potomka, porodit nebo také třeba cestovat. Rozhodně zachovávejte chladnou hlavu a berte změny jako zkoušku, ve které obstojíte. 

1.6.2018
Hodnocení:
Denně nás obklopuje nepřeberné množství barevných odstínů. Setkáváme se s nimi naprosto všude a možná, že o nich už ani nepřemýšlíme, ale bereme je jako naprosto běžnou součást našeho života.
17.2.2018
Hodnocení:

Malý kousek zarostlého nehtu umí život pěkně znepříjemnit a není dobré řešení odkládat na dlouho.

5.2.2017
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram