Gleidshop
Hlavní baner

Chcete pevné břicho a cvičíte sed leh? Pozor na záda! Naučíme Vás Plank!

Téměř každý den se objeví nový článek o fitness, který je „převratný“ a který popírá skutečnosti, které platily do nynějška.

 

Ten, kdo sleduje fitness odvětví a čte tyto články už to bere s nadhledem, protože ví, že zítra bude opět všechno jinak. Pouze málo nových objevů a skutečností se chytne a je poté opravdu bráno za pravidlo. Pokud bychom měli dávat pozor na to, co zrovna frčí, tak bychom každý den cvičili úplně jinak a všechno by bylo v ten daný okamžik správně. A to určitě nechceme.

 

Mýtus

Existuje samozřejmě spousta mýtů, které jsou již dávno vyvrácené, stejně jako je prokázáno, že i klasické cviky, které byly léta brány jako základní, jsou ve skutečnosti ze zdravotního hlediska špatné. Jedním takovým příkladem je klasický sed – leh. Cvik, který určitě všichni dobře známe. Jen málokdo je ho ale schopný zacvičit správně. Držení nohou kamarádem nebo nohy pod žebřinami byly velkou chybou už dávno.

 

Pozor na plotýnky

Nyní přišly studie dokonce s tím, že není prospěšný zdraví, ani když je zacvičený dobře. Při zvedání hrudníku a ohýbání páteře totiž dochází k nadměrnému tlaku na ní a hrozí riziko výhřezu meziobratlové plotýnky. Někde dokonce píší, že sed – leh je příčinou většiny zranění zad.

Ale co si teda člověk má vybrat? A nebude zítra zase všechno jinak? Tohle asi neví nikdo. Každopádně odvětví fitness nyní tento cvik odstřelilo.

 

Plank

V našem videu se můžete podívat na jiný, ale také velice účinný cvik nejen na střed těla – Plank, neboli česky prkno. Je to ale cvik velice složitý, i když tak na první pohled možná nevypadá. Dejte si pozor na postavení lopatek, pravidelné dýchání a další věci. Existuje spousta jeho variant a modifikací, ale my si ukážeme pouze tu základní, ze které všechny ostatní vychází a se kterou by měl každý začínat.

 

Určitě bych ale obecně doporučoval, abyste si udělali svůj vlastní obrázek o tom, co si o cvičení přečtete a hlavně, abyste poslouchali své vlastní tělo, protože to je nejlepší obraz vašeho cvičení.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Ing. Kamil Pometlo

fitness trenér/sportovní manager

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Hodnocení:

Malý kousek zarostlého nehtu umí život pěkně znepříjemnit a není dobré řešení odkládat na dlouho.

5.2.2017
Hodnocení:

Spirulina, guarana, čerimoja, mladý ječmen, chia, chlorella, nopal, maqui, řasa kelp… superpotravina by se měla pyšnit super složením a super názvem. Možná ještě super cenou a super nedostupností. Ale to pouze v případě, že hledáme tyhle zázračné potraviny mnohem dál, než bychom měli a přehlížíme naše lokální zdroje, které jsou mnohem dostupnější (i cenově) a podobně nenahraditelné. Nenechte se zmást – já vím, že kvašené zelí není tak vznešený název jako guarana. Zelí není sice světové, ale je naše a umí podpořit náš organismus. Vezmeme si to popořadě a hezky česky.

22.8.2019
Hodnocení:

Hormony jsou látky, které v našem těle ovlivňují veškeré dění a jsou pro nás životně důležité. Každému se určitě hned ze začátku vybaví hormony pohlavní. My se ale budeme zabývat tímto tématem komplexnějším úhlem pohledu.

21.1.2020
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram