Gleidshop
Eshop

Kdo zaplatí za zpožděný let? Letecká společnost nebo cestovka?

S příchodem letních měsíců internet naskýtá lákavou nabídkou zájezdů od cestovních kanceláří. Pokud si objednáte zájezd od cestovky, očekáváte po celou dobu dovolené nejlepší servis, díky kterému vám odpadnou veškeré starosti. Co ale dělat v případě, že vás potkají nepříjemnosti již na počátku vaší vysněné dovolené, například v podobě zpožděného letu?!

shutterstock.com

 

Zdlouhavé čekání na letišti může být velmi nepříjemnou skutečností, která dokáže pokazit již navnaděnou dovolenkovou atmosféru. Pokud tato situace nastane, nezoufejte. V případě splnění základních podmínek vám vzniká nárok na odškodnění ve výši 250 € až 600 € na osobu. Vzniklý nárok je však nutné uplatnit u dopravce, nikoliv u cestovní kanceláře.

Kompenzaci za zpožděný let je povinna vyplácet letecká společnost, a to i pokud je let zakoupen jako součást zájezdu od cestovní kanceláře. Cestovní kancelář je pak zodpovědná za celý zbytek pobytu. Nárok na finanční odškodnění vzniká každému cestujícímu, kterému byl oproti plánovanému odletu let zpožděn, a sice o více než 3 hodiny. Smyslem této kompenzace je cestujícímu vynahradit ztrátu času a vzniklé potíže, které byly zpožděním způsobeny. Výše náhrady škody stanovené dle nařízení Evropského parlamentu a Rady EU se odvíjí v závislosti od letové vzdálenosti.

 

  • 250 EUR/ 6 000 KČ – délka letu je kratší než 1 500 km
  • 400 EUR/ 10 000 KČ – jedná-li se o let v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska a délka letu je delší než 1 500 km, nebo pokud je let mimo EU a je dlouhý 1 500 – 3 500 km
  • 600 EUR/ 15 000 KČ – pokud je let delší než 3 500 km

 

Nárok na odškodnění vznikající kvůli zpožděnému letu, za který je odpovědná letecká společnost, je uveden výše. Nyní se zaměříme na to, co je možné reklamovat přímo u cestovní kanceláře v případě zkažené dovolené.

 

 

Po útrapách na letišti jste konečně dorazili do cílové destinace vaší snové dovolené a bohužel, ani zde vaše noční můra nekončí? Byli jste ubytováni v jiném hotelu, než jste si u cestovní kanceláře vybrali, a tudíž se nesplnila vaše očekávání, jež jste nabyli z fotografií prezentovaných cestovní kanceláři? Nebo hůře – bylo vám při pobytu naservírováno zkažené jídlo?

Pokud cestovní kancelář nesplnila, co slíbila, máte právo dovolenou reklamovat. Zde se naskýtá možnost využít slevy z ceny zájezdu, která se zpravidla pohybuje od 5% do 50% podle závažnosti vad. Sleva může být požadována za porušení cestovní smlouvy, ale rovněž při prezentování nepravdivých informací na webových stránkách nebo v katalogu cestovky. Dojde-li k výše zmíněným závadám, a budete-li požadovat jejich reklamaci, je potřeba opatřit dostatek relevantních důkazů k následnému posouzení.

Jestliže jste se někdy ocitli v situaci, kdy vám cestovní kancelář přislíbila vámi vybraný hotel a vy jste byli ubytováni do jiného, či vám při pobytu bylo naservírováno zkažené jídlo, můžete se obrátit na společnost Vaše nároky.cz, která posoudí nárok vašeho konkrétního případu.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

"reklamní sdělení"

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Školní práce dítěte je závislá na mnoha faktorech. Zájem a pomoc rodičů v této oblasti je pro jeho pokroky stěžejní. Orientovat se pouze na výkon a trestat za chyby je cesta ke komunikační propasti. Mnohdy nepřekročitelné.

31.5.2017
Hodnocení:

Cestování s chlupatým kamarádem je pro některé z nás denní chleba, pro jiné velké utrpení. Co pro sebe a svého pejska můžete udělat, abyste se vyhnuli stresu či nepříjemnostem při jakékoliv cestě?

10.6.2019
Hodnocení:
Co dělat a nedělat s pokojovými rostlinami během zimy. Máme hnojit, přesazovat nebo sprchovat? A co když mi rostliny žloutnou?
30.1.2018
Hodnocení:
Toť otázka, na kterou naleznete odpověď v dnešním článku.
29.5.2017
Hodnocení: