1. Neposlouchejte rady jiných lidí
Pokud nenávidíte svou práci, odrazí se to na vaší náladě a později i na psychice. Jen vy víte nejlépe, zda vám vaše nynější pozice za to stojí. Většina lidí z vašeho okolí to nepochopí, zvlášť pokud vyděláváte dostatek peněz. Zasypou vás dotazy a budou poukazovat na důvody, kvůli kterém byste měli zůstat. Pokud k této konverzaci dojde, buďte zdvořilí, spolkněte veškerý vztek, a hlavně nezapomeňte jejich rady ignorovat. Ve většině případů to s vámi myslí dobře, bohužel to vám ale nepomůže a ani neulehčí situaci.
Pouze vy víte, co je pro vás nejlepší a čeho v životě chcete dosáhnout. Každý máme jiné cíle a pro každého bude nejlepší něco jiného. Váš život patří jen vám, pamatujte si to!
2. Distancujte se co nejvíce od své práce
Stres způsobený nechutí a neštěstím se v průběhu času odrazí na vašem zdraví. Minimalizujte proto své zapojení v práci. Odmítejte přesčasy, úkoly navíc a zkuste se distancovat od pracovních událostí. Čas využijte k vašemu rozvoji, vzdělávání nebo k aktivitám které vás baví a naplňují. Uvolněte se od stresu jógou či dechovým cvičením, které vám pomůže k udržení lepší nálady a psychické rovnováze. Jděte se projít a navštivte vaše oblíbená místa. Snažte se v práci trávit co nejméně času, abyste mohli načerpat co nejvíce pozitivní energie.
3. Zamyslete se, proč nenávidíte svou práci
Než se rozhodnete dát výpověď, udělejte krok zpět. Popřemýšlejte o svých zkušenostech spojených s touto prací a zamyslete se nad tím, proč jí tolik nenávidíte. Položte si otázku, jak jste přispěli k vlastnímu neštěstí. Pokud to neuděláte, může se stát, že skončíte opět v práci, kde budete nešťastní. Věnujte této otázce nějakou chvíli a klidně se k ní několikrát vraťte. Zamyslete se nad tím, v jakém prostředí nyní pracujete, jakou pozici vykonáváte a jaká je vaše rovnováha mezi pracovním a soukromým životem. Zvažte všechny aspekty své práce a na otázky si odpovězte vždy co nejupřímněji.
Možná zjistíte, že nenávidíte svou práci, protože:
- je nudná, monotónní nebo nevyzývavá
- je příliš stresující, náročná nebo obtížná
- je v rozporu s vašimi hodnotami, zájmy nebo cíli
- je špatně placená, neoceněná nebo neuznávaná
- máte špatného šéfa, kolegy nebo klienty
- máte špatné pracovní podmínky, prostředí nebo vybavení
- máte špatnou pracovní dobu, flexibilitu nebo rovnováhu
Ať už je to jakkoli, je důležité si uvědomit, co vás na vaší práci trápí, abyste mohli najít řešení.
4. Představte si svůj ideální pracovní den
Zjistili jste, proč svou práci nenávidíte? Jakmile v tomto směru budete mít jasno, jste na dobré cestě k ukončení vašeho pracovního poměru. Teď se snažte popřemýšlet a udělat si vizualizaci vašeho ideálního pracovního dne. Jak takový den vypadá? Jaký máte plán? Co uděláte ráno před prací a co večer? Představa ideálního dne je důležitá abyste si uvědomili, kam chcete směřovat.