Gleidshop
Eshop

Běhání v zimě má svá kouzla, kterým snadno propadnete

Máme pro vás pár rad a tipů na to, jak v pohodlí běhat i v zimních měsících. 

pexels.com

 

Samotný běh v zimních měsících není tak motivující jako běh v ostatních ročních obdobích, ale má svá kouzla, kterým snadno propadnete.

 

Pokud žijete ve městě

Nejste potom časově omezeni a klidně si můžete vyběhnout i po setmění za asistence světel pouličních lamp. Má to svoji romantiku, běžíte ve večerním poklidu a máte přitom možnost sledovat rozsvícená okna a dění za nimi. Ten běh potom ubíhá tak nějak rychleji a příjemněji. Za nejkrásnější večerní běhání považuji období Vánoc, kdy je celé město pod nadvládou světélek a běh tak získává na slavnostnější atmosféře. Ovšem nejkouzelnější běžecké kroky jsou spojeny se sněhem, kdy vám křupe pod nohami čistě bílý třpytivý sníh. Kdo se nebojí sněhu, může zaběhnout i na lesní cesty, to je potom zážitek.

 

Nežijete ve městě a chcete si vyběhnout i za tmy mimo obec?

Určitě nezapomeňte na dobrou čelovku a zvolte dobře známou trasu, na které nezabloudíte. Dávejte si pozor na zledovatělý sníh, tomu se raději vyhněte. Kdo chce běhat i na zledovatělém, pořiďte si nesmeky, které seženete v každém sportovním obchodě.

 

Bez správného oblečení se neobejdete

Běh v zimě vyžaduje odpovídající funkční oblečení. Lehké elasťáky vyměňte za teplé, nejlépe s vyztuženými koleny (prevence artrózy apod.) a na ně navlečte ještě krátké elasťáky, které vám zajistí větší teplo na zadek a stehna. Boty raději s větším vzorkem (terénní, krosové), přidejte návleky na kotníky, které zajistí kloubům dostatečné teplo. Horní část těla též co nejvíce vrstvíme. Vše raději z dobrého savého materiálu, navrch bundu co neprofoukne a je opatřena reflexními prvky. Nejdůležitější je hlava a krk, dodržujte zásadu mít tyto části těla vždy chráněny.

 

V zimě zapomeňte na rychlé tempo a volte raději delší, pomalé běhy s poctivým protažením před i po běhu. Po doběhu se doma ihned převlečte a osprchujte, předejdete tak následným virózám.

Hodně šťastných kilometrů při zimním běhání.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Hana Havlíková

etiketa / běháme pro zdraví

Hana pracovala přes 20 let jako zdravotnický záchranář na pozemní a letecké záchranné službě, zároveň vystudovala Mezinárodní vztahy a Evropská studia. Její dlouholetou vášní je běh na dlouhou trať /půlmaraton - maraton/ a závody na horském kole. V posledních letech se věnuje i józe a ayurvédě. V současné době žije v Německu. Najdete u ní články o sportu, běhání i etiketě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Přeji krásný prázdninový den, holky mají vytoužené volno, nikam nespěcháme a tak si užíváme ranní snídani, třeba s jahodovou marmeládou, kterou jsem letos zkusila udělat bez pektinu a s chia semínky, nebo s mátou. Je výborná a dětem moc chutná, což je pro mě největší pochvala.
7.7.2017
Hodnocení:
Když zveřejnila profesorka sociologie Julie Schorová výsledky svého výzkumu, který dokonale zmapoval vztah člověka k jeho práci a odměně za ni, v docela jednoduchých faktech tak podala výstižné svědectví o lidech dnešní doby.
17.7.2018
Hodnocení:
Rádi bychom vám představili taneční školu Nart dance school, jejíž jsme mediálním partnerem.
7.6.2017
Hodnocení:
Podle krásného příběhu z minulého dílu již víme, že každý z nás má v sobě ukrytou schopnost rozumět zvířatům. Jak je ale možné, že mnohdy i když chceme, tak výsledná situace nevypadá tak, jak bychom si přáli? Nedorozumění může vzniknout, aniž jsme si to schopni vůbec uvědomit. Nebo aniž si přejeme, aby to tak bylo. Já věřím, že každé partnerství se psem může fungovat.
1.7.2017
Hodnocení: