Gleidshop
Eshop

Běhání v zimě má svá kouzla, kterým snadno propadnete

Máme pro vás pár rad a tipů na to, jak v pohodlí běhat i v zimních měsících. 

pexels.com

 

Samotný běh v zimních měsících není tak motivující jako běh v ostatních ročních obdobích, ale má svá kouzla, kterým snadno propadnete.

 

Pokud žijete ve městě

Nejste potom časově omezeni a klidně si můžete vyběhnout i po setmění za asistence světel pouličních lamp. Má to svoji romantiku, běžíte ve večerním poklidu a máte přitom možnost sledovat rozsvícená okna a dění za nimi. Ten běh potom ubíhá tak nějak rychleji a příjemněji. Za nejkrásnější večerní běhání považuji období Vánoc, kdy je celé město pod nadvládou světélek a běh tak získává na slavnostnější atmosféře. Ovšem nejkouzelnější běžecké kroky jsou spojeny se sněhem, kdy vám křupe pod nohami čistě bílý třpytivý sníh. Kdo se nebojí sněhu, může zaběhnout i na lesní cesty, to je potom zážitek.

 

Nežijete ve městě a chcete si vyběhnout i za tmy mimo obec?

Určitě nezapomeňte na dobrou čelovku a zvolte dobře známou trasu, na které nezabloudíte. Dávejte si pozor na zledovatělý sníh, tomu se raději vyhněte. Kdo chce běhat i na zledovatělém, pořiďte si nesmeky, které seženete v každém sportovním obchodě.

 

Bez správného oblečení se neobejdete

Běh v zimě vyžaduje odpovídající funkční oblečení. Lehké elasťáky vyměňte za teplé, nejlépe s vyztuženými koleny (prevence artrózy apod.) a na ně navlečte ještě krátké elasťáky, které vám zajistí větší teplo na zadek a stehna. Boty raději s větším vzorkem (terénní, krosové), přidejte návleky na kotníky, které zajistí kloubům dostatečné teplo. Horní část těla též co nejvíce vrstvíme. Vše raději z dobrého savého materiálu, navrch bundu co neprofoukne a je opatřena reflexními prvky. Nejdůležitější je hlava a krk, dodržujte zásadu mít tyto části těla vždy chráněny.

 

V zimě zapomeňte na rychlé tempo a volte raději delší, pomalé běhy s poctivým protažením před i po běhu. Po doběhu se doma ihned převlečte a osprchujte, předejdete tak následným virózám.

Hodně šťastných kilometrů při zimním běhání.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Hana Havlíková

etiketa / běháme pro zdraví

Hana pracovala přes 20 let jako zdravotnický záchranář na pozemní a letecké záchranné službě, zároveň vystudovala Mezinárodní vztahy a Evropská studia. Její dlouholetou vášní je běh na dlouhou trať /půlmaraton - maraton/ a závody na horském kole. V posledních letech se věnuje i józe a ayurvédě. V současné době žije v Německu. Najdete u ní články o sportu, běhání i etiketě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Určitě už jste slyšeli o zero waste. Snížení produkce odpadu je v dnešní situaci více než žádoucí. Když se zaměříte na to, kolik ho vyprodukuje vaše rodina za jediný den, je to k zamyšlení. Zkuste pár těchto tipů zařadit do svého běžného života.

21.9.2018
Hodnocení:

Pokud chcete zdravý vztah, měli byste v něm pro oba dva zachovat určitou míru svobody a navzájem si poskytnout prostor a čas jen pro sebe. Bude se vám doma lépe dýchat.

20.1.2018
Hodnocení:

Máte doma studenta, který by rád cestoval, ovšem vy nemáte dostatek prostředků nebo vám to okolnosti zkrátka nedovolují? Nevěste hlavu, studující mají nespočet možností na cestování a studium dohromady!

10.9.2018
Hodnocení:
Šikana žáka učitelem není vůbec populární téma i přesto, že ve školních třídách je otázka tzv. zasedavých učitelů stále živě diskutovaná.
12.9.2018
Hodnocení: