Gleidshop
Hlavní baner

Osvěžující chia pudink do horkých dnů

Horké dny už jsou tady, tak proč se neochladit zdravým chia pudinkem?
freepik.com

 

Semínka chia v posledních letech zažívají obrovský boom. A není divu, tato superpotravina obsahuje vysoké množství bílkovin, omega-3 nenasycených mastných kyselin, ale je také bohatá na antioxidanty. Chia semínka v tekutině dokážou zvětšit svůj objem, a to asi desetkrát tolik, kolik samy váží. Vytvoří přitom gelovou konzistenci, vhodnou právě do pudinků.
Kromě zmíněného pudinku je ale můžete použít jako zahušťovadlo, ale také třeba v salátech jsou naprosto famózní. 

Už staří Aztékové věděli, jakou mají tato zázračná semínka cenu, neboť je brali s sebou na náročné cesty (kvůli jejich absorpci tekutiny), ale také s nimi platili, tak ceněná byla.

Našim předmětem je ale lahodný chia pudink. Jak na něj? Je to úžasně jednoduché.

 

Příprava chia pudinku

1) Chia semínka vsypeme do námi zvolené tekutiny, například do kokosového mléka, a necháme nabobtnat. 
2) Mezitím si umixujeme námi zvolené ovoce - například mražené maliny s trochou vody a sladidla (používám agáve nebo rýžový sirup)
3) Přelijeme nabobtnalou "směs" rozmixovaným ovocem 
4) Navrch můžeme přikrájet kolečka banánu, nastrouhat čokoládu... zkrátka dle libosti.

A máme hotovo! Dobrou chuť!

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Jana Česká

zdravá výživa/vegan recepty

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Ne, nevrátila jsem se k masu a tohle není adorace Paprikáše. Tohle je super zdravý salám, který je naprosto perfektní do salátu, na poctivý chléb i jednohubky či obložené mísy.

17.1.2018
Hodnocení:

Každý si určitě z dětství pamatuje, co dobrého mu maminka uvařila nebo upekla. V některých rodinách mají dokonce recepty, které se dědí z generace na generaci. Já si pamatuji, jak nám všem vždycky chutnaly maminčiny moravské koláčky. Mladší generace si někdy netroufá na kynuté těsto, ale stačí dodržet postup a vše se podaří. Takže pusťme se do toho.

29.7.2020
Hodnocení:

Inspirace není nikdy dost. Jsem zastáncem nenáročného vaření z jednoduchých a základních surovin, které nezruinuje naše peněženky, ani naše postavy. Pokud už delší dobu přemýšlíte, čím byste obohatili zajetý jídelníček, mrkněte na pár dalších receptů, které mi prošly nedávno v kuchyni pod rukama. Navíc je švestková a cuketová sezona. Z těchto dvou podzimních hvězd tam na vás taky něco čeká... :)

15.10.2020
Hodnocení:

Žijeme v době, kdy bychom měli stihnout pracovat 8 hodin denně, cvičit 4x týdně, zdravě se stravovat a vařit, relaxovat, starat se o domácnost, vozit děti na kroužky, dělat s nimi úkoly, třídit odpad, chodit do přírody, pěstovat domácí bylinky, myslet na sebe, číst krásnou literaturu, spát 8 hodin, najít si čas na kamarády. Jo a taky ještě hlavně umět vypnout, že jo. Zajít si na masáž, dělat cviky od fyzioterapeuta a luštit křížovky.


Nedej bože, jestli máte doma psa. Nebo dva. Často jsem si tak v hlavě kalkulovala, kolik hodin by měl den mít, abychom to všechno stihli. Nikdy se mi to nepodařilo přesně spočítat, ale vím, že 24 je málo. Žalostně málo.

19.2.2020
Hodnocení: