Gleidshop
Eshop

Znáte tapiokový pudink? Bezlepková tapioka - výborný zdroj energie a živin pro tělo

Tapioka je škrobová moučka z kořene manioku jedlého. Neobsahuje lepek, tudíž je vhodná pro celiaky. Je cenným zdrojem mnoha vitamínů a minerálů a vyniká také nízkým obsahem cholesterolu.

pixabay.com
 
 
Tapioka zažívá poslední dobou velký boom. Je totiž bezlepková, obsahuje komplex polysacharidů s nízkým obsahem cholesterolu a nízkým glykemickým indexem. Dále je cenným zdrojem především vápníku, hořčíku, fosforu, železa, draslíku, některých vitamínů ze skupiny B, omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Je ovšem zhruba dvakrát kaloričtější než brambory. 
 
Maniokové hlízy by se neměly jíst syrové, protože obsahují kyanogenní glykosidy (především kyanovodík) a ty jsou pro člověka toxické. Omytím, oloupáním a povařením hlízy tuto negativní vlastnost ztrácí. V České republice se dá koupit tapioková mouka a také tapiokové perly - obojí nemá prakticky žádnou chuť.
 
Tapioková mouka je vhodná především k zahušťování a k přípravě vláčných těst.
Tapiokové perly jsou jednou ze základních složek dnes populárního čaje Bubble tea, ale velice oblíbený je i tapiokový pudink, který vám dodá energii na dlouhou dobu a zasytí vás.
 

Tapiokový pudink

Ingredience:
  • 1 hrnek tapiokových perel
  • 3 hrnky vody
  • 3 hrnky rostlinného mléka (kokosové, mandlové, sojové,...) 
  • sladidlo dle preferencí (stévie, sirup - datlový, agávový,...)
  • ovoce na ozdobení
 

Postup: 

Tapiokové perly přes noc namočíme ve vodě (poměr 1:3), krásně nabobtnají a také se rychleji uvaří. Druhý den je scedíme, přidáme k nim rostlinné mléko (poměr 1:3) a vaříme do zhoustnutí. Důležité je perly míchat. To, že je pudink hotový, poznáme podle zhoustnutí a také podle zprůhledněných perel. Osladit pudink můžeme v průběhu vaření nebo až po uvaření, abychom jej lépe dochutili. Pudink dáme do připravených misek a dozdobíme sezónním ovocem podle libosti. Já jsem použila strouhaný kokos, další vrstvou byly rozmixované jahody a nakonec směs ovesných vloček a sušeného ovoce. Pudink se dá jíst jak teplý, tak vychlazený. 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Ing. Iva Aiesh

osobní rozvoj /karty/ zdravá strava

Iva vystudovala Rostlinolékařství na Mendelově zemědělské a lesnické univerzitě v Brně. K esoterice se dostala díky otci, který ji k tomu nepřímo vedl od dětství a sama se aktivně věnuje výkladu karet, kyvadlu a dalším metodám více než osmnáct let. Je to její hobby i práce v jednom. Ráda také cestuje a poznává nové lidi.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Do podzimních plískanic se hodí recepty, které zahřejí. Máte přebytek dýní ze zahrádky, nebo se vám nechce vyhazovat dužina z těch, které jste dlabali s dětmi? Pojďte si se mnou připravit tuhle sladkou dobrotu!

30.11.2020
Hodnocení:

Ve středu 6. března začalo jarní postní období, které bude trvat až do soboty před Velikonocemi do tzv. Bílé soboty. V tento čas se hodí ulevit svému trávicímu traktu a uvařit si tyto odlehčené dobroty.

19.3.2019
Hodnocení:

Jak docílit bohatého kvetení? Kdy provádět řez a kdy a jak správně sklízet květy na čaj? Už je to tady. Stačí trochu sluníčka a téměř z každé zahrady se nám do nosu bude vkrádat omamná vůně šeříku. Každý rok lituji, že nekvetou aspoň tři měsíce, ale pak si řeknu, že by nám nejspíš nebyli tak vzácný. 

14.5.2021
Hodnocení:

Vyrostla jsem v rodině milovníků masa, myslivců, požitkářů... a diabetiků. Nad jídlem jsem prakticky nepřemýšlela, dokud v mých pouhých dvaceti letech nenastaly zdravotní potíže. Po několika vyšetřeních, která nic nezjistila, a rozhovorech s lékařem, který mi poradil, ať jím více tmavého pečiva a piji méně čaje, mi došlo, že tudy cesta nevede...

19.9.2017
Hodnocení: