Gleidshop
Hlavní baner

Podzimní salát s pečenými jablky, mandlemi a královská Pražma

Mnoho z nás žen upouští od zdravé stravy právě v zimním období, přitom jsme měly už tak pěkně našlápnuto od léta že?! Pojďte to změnit a zkuste můj podzimní salát a k němu lehkou rybu. Zima vám jistojistě nebude, tyto chutě vám totiž připomenou letní dovolenou.

Lucie Doležalová

 

Podzimní salát s pečenými jablky a mandlemi

V tomto období máte určitě spousty jablek od babiček, od známých či ze své zahrádky. Pojďme je zpracovat do výborné a zdravé podzimní večeře. Jablka mají nízký obsah cukrů i kalorií, přestože jsou tak slaďoučká. Zpomalují také proces stárnutí a pomáhají při nespavosti, takže pokud je povečeříte, ráno si poděkujete. 

  

Ingredience na 1 porci:

  • 1 mini římský salát nebo 1/2 velkého
  • 1 větší jablko
  • hrst rozinek
  • hrst plátků mandlí
  • olivový olej
  • jablečný ocet
  • sůl
  • pepř

 

Salát opereme a nakrájíme na kostičky. Přimícháme hrst plátků mandlí, olivový olej, špetku soli, špetku pepře a zakápneme lehce jablečným octem. Jablka nakrájíme na malé kostičky a lehce opražíme na teflonové pánvi. Před koncem pražení ještě přidáme hrst rozinek a také lehce opražíme. Rozinky se teplem příjemně rozvoní a jablka zkaramelizují. Ještě teplá jablka s rozinkami přidáme do salátu a promícháme. Dobrou chuť!

 

Dárek z cest

Recept na tento salát jsem vymyslela k rybě, kterou jsme koupili od rybáře na našich cestách po pobřeží Francie. Začínající podzim byl znát už i na plážích a my měli nasbíráno spoustu jablek. Jako můj dárek z cest přidávám recept na výbornou pečenou Pražmu, tak jak ji připravují v Baskicku. Nebojte se na podzim a v zimě jíst ryby. Z trouby chutnají výtečně a jsou cenným zdrojem vitaminu D, který běžně v létě čerpáme ze sluníčka a právě v zimním období nám chybí. Ryby se snažte kupovat čerstvé, zachovají si chuť i cenné vitamíny.

pečená Pražma královská 

Ingredience pro 2 osoby:

  • 2 Pražmy královské
  • 1/2 červené cibule
  • citrón 
  • mleté koření papriček d'Espelette
  • petržel
  • sůl
  • olivový olej

 

Čerstvou rybu očistíme, vykucháme a dobře nasolíme. Cibuli nakrájíme na plátky. Citrón také nakrájíme na plátky a zbavíme semínek. Cibuli a citrón vkládáme do rybího břicha na střídačku. Připravíme si obdélník z pečícího papíru a potřeme ho olivovým olejem. Rybu posypeme ještě kořením z papriček d'Espelette a čerstvou petrželí. Pokapeme olivovým olejem a zabalíme do připraveného papíru. Okraje dobře zahněte, aby pára při pečení zůstala v obalu. takto zabalenou rybu vložte do rendlíčku a postříkejte vodou. Pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 20-25 minut. Takto upravená ryba si v sobě ponechá nejvíce cenných látek. Dá se použít i alobal, ale ten se lehce přichytává k rybí kůži. Podávejte s podzimním salátem z receptu výše. Dobrou chuť!

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Lucie Doležalová

jídlem ke zdraví :)

Lucie je milovnicí jídla. Velmi ráda cestuje společně s manželem v obytném autě. Cesta je cíl. Na cestách se nechává inspirovat různými kulturami nejen ve vztahu k jídlu. V jejích článcích naleznete tipy jak neplýtvat, jíst zdravě a z dosažitelných zdrojů.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Každý z nás má čas od času chuť na něco sladkého. Když se rozhodnete začít hubnout a jíst zdravě, tak máte chuť na "zakázané ovoce" ještě víc. Dopřejte si sladkost bez výčitek a vyzkoušejte tyhle malinové sušenky.

 

19.8.2019
Hodnocení:

Tapioka je škrobová moučka z kořene manioku jedlého. Neobsahuje lepek, tudíž je vhodná pro celiaky. Je cenným zdrojem mnoha vitamínů a minerálů a vyniká také nízkým obsahem cholesterolu.

7.4.2018
Hodnocení:

Žijeme v době, kdy bychom měli stihnout pracovat 8 hodin denně, cvičit 4x týdně, zdravě se stravovat a vařit, relaxovat, starat se o domácnost, vozit děti na kroužky, dělat s nimi úkoly, třídit odpad, chodit do přírody, pěstovat domácí bylinky, myslet na sebe, číst krásnou literaturu, spát 8 hodin, najít si čas na kamarády. Jo a taky ještě hlavně umět vypnout, že jo. Zajít si na masáž, dělat cviky od fyzioterapeuta a luštit křížovky.


Nedej bože, jestli máte doma psa. Nebo dva. Často jsem si tak v hlavě kalkulovala, kolik hodin by měl den mít, abychom to všechno stihli. Nikdy se mi to nepodařilo přesně spočítat, ale vím, že 24 je málo. Žalostně málo.

19.2.2020
Hodnocení:
Také si rádi občas zamlsáte, ale klasické dortíky vás už omrzely? Zkuste sympatické, oku i jazyku lahodící, makronky.
24.2.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram