6 způsobů, jak každý den posílit sebelásku

Sebeláska je silná magická energie, která může pozitivně měnit životy všech, kteří se pro tuto cestu rozhodnou. Změna našich vzorců, jako je zvýšení sebelásky, nemusí být vždy složitou cestou ani časově náročnou. Pokud budete pracovat sami se sebou, jen pár minut každý den, uvidíte během chvilky posun k hlubšímu propojení a uvědomění si, jak jste důležití nejen pro sebe. Vyzkoušejte si proto jednoduché způsoby, které vám dodají sílu a velkou dávku sebelásky, která je v dnešní době velmi důležitá.

Obrázek: e24795dbcd8e7dafa80fa3f2695e0f00e0d8f46c
Zdroj: Freepik

1. Uvědomte si svého vnitřního kritika

Každý z nás má v hlavě jemný hlásek, který velmi rád a často poukazuje na naše chyby, nedostatky, soudí nás a zároveň nás shazuje. Pouhé uvědomění si tohoto hlasu a rozpoznání, kdy k nám mluví, nám pomůže. Náš vnitřní kritik může připomínat někoho z dětství – autoritu, učitele nebo někoho z našich blízkých. Pamatujte, že váš vnitřní kritik se možná jen snaží udržet vás v bezpečí prostřednictvím perfekcionalismu. Místo toho, abychom naslouchali svému kritikovi uvnitř nás, musíme s ním komunikovat. Zeptejte se ho, zda vám může raději poskytnout užitečné informace láskyplnějším a vyváženějším způsobem. Nebo si vnitřní kritický hlas zesměšněte tím, že mu dáte vtipné jméno.

2. Zastavte se během dne a podpořte své tělo

Kdykoliv během dne si udělejte na pár minut pauzu a věnujte se péči o své tělo. Připomeňte si, jak jste důležití, silní, otevření. Tento způsob připomenutí je totiž velmi láskyplný čin, který můžete věnovat sami sobě. Ať už jde o pauzu, abyste si vzali vitamíny, udělali si zdravou svačinku nebo se odtrhli od televize, abyste se protáhli, podpoří to vaše zdravější kroky k tomu, abyste se cítili lépe a dopřáli svému tělu péči, kterou potřebuje.

3. Nechte se inspirovat činy

Práce s mantrami vám může pomoci přeprogramovat vaše podvědomí. Vyzkoušejte a pracujte například s afirmacemi (krátké a posilující věty, které opakujeme záměrně, abychom posunuli svůj život a myšlení k lepšímu), které jsou inspirativní a přesto působí autenticky. Někdy jsou totiž mocnější jednodušší afirmace jako: ,,Ve svém životě si vytvářím silné a láskyplné vztahy‘‘ nebo ,,Učím se být tím nejlaskavějším člověkem s péčí k sobě samé.‘‘

4. Nikdy se nesnižujte kvůli ostatním

Je dobré uznat svou nedokonalost před ostatními. Je to láskyplné sebepřijetí a uvědomění si sám sebe. A však nesnižujte nikdy své silné stránky, talenty a ani se nebičujte před ostatními jen proto, aby se někdo kolem vás cítil pohodlněji. Můžete milovat sami sebe, bránit se a být hrdí na vše, co jste ve svém životě udělali a překonali, a přitom stále s ostatními komunikujte s pokorou a grácií.

5. Učte lidi kolem vás, aby se k vám chovali láskyplně

V životě vždy učíme ostatní lidi tím, jak se k nám mají chovat za pomoci toho, jak se chováme sami k sobě, což ostatní lidé mohou podvědomě zrcadlit. Učíme také ostatní, jak se k nám mají chovat podle našich hranic, které si ve vztazích stanovíme. Velké hranice mějte i sami s sebou a vytvořte si afirmaci ve stylu: ,,Chovám se k sobě stejně, jako bych se choval ke svému nejlepšímu příteli.

6. Vytvořte si ve svém životě prostor

Prostor vám pomůže napojit se na vaší vlastní energii a vlastní emociální zkušenosti. Vytvořte si proto svůj osobní prostor a vyhraďte si alespoň 10-15 minut svého času každý den, který budete věnovat meditaci nebo psaní do deníku.

Reklama

Podobné články

Obrázek: a277c3f6f02f0104b4d190ded930a2f0516cd63f
Obrázek: e5bedcc164c7fb715ee8ddaf5a6bf506584efab4
Obrázek: cf69754465f1a5e257839615c767491677ab3845
Obrázek: 227e953dc3f190384219cbbcd548cc6cd5bf4c8f
Obrázek: 9bd56d14736a4a653db9c0f1398ff043230406ab