Gleidshop
Eshop

Sedmikráska vám pomůže s jarním detoxem

My jim říkáme plevel, ale dřív se využívaly pro své léčivé účinky. Vraťme se ke kořenům a začněme využívat darů přírody.

pixabay.com

 

Bellis perenis - Sedmikráska 

Nenápadná rostlinka s něžnými bílými kvítky, kterou známe snad každý. Milovníci anglických trávníků s ní bojují i přes její houževnatost. Malá děvčata s nimi zdobí své účesy nebo z nich splétají věnečky. 

 

Kde ji najdeme? 

Sedmikráska je nenáročná, proto ji najdeme všude, množí se semeny, která jsou malá a snadno se šíří, proto je jí všude tolik. Rostliny sklízíme vždy na místě, které není příliš blízko pole nebo máte jistotu čistého prostředí, nejlépe na vlastním pozemku. 

 

Co speciálního tenhle drobný kvítek obsahuje? 

Obsahuje inzulín, který podporuje činnost jater, žlučníku a sleziny. Snižuje hladinu krevního cukru. Dále obsahuje saponiny, látky napomáhající vykašlávání, působí proti zánětům. V zažívacím ústrojí pomáhá zachovat přirozenou mikroflóru. Na jaře je tato bylinka vhodná na očistu, i když je možné ji jíst po celou dobu růstu. Konzumovat můžeme syrové listy i květy.

 

Na odkašlávání si připravte čaj nebo sirup z květů

Hrst květů vhodíme do 0,5 litru vařící vody a necháme 12 hodin stát. Scedíme, prolisujeme přes plátno, do šťávy přidáme 0,5 kg cukru a vaříme do zhoustnutí. Užíváme 2-4 lžičky denně proti kašli.

 

Příprava čaje: 3 lžičky květů zalijeme 0,25 litru vařící vody, necháme 15-20 minut odstát a pijeme 2 šálky denně.

Na detox: stačí pojídat čerstvé květy. Mám je ráda na chlebu s máslem, výborně vypadají v salátech a krásně ozdobí polévku. Samozřejmě by se to nemělo přehánět, vždy použijte jen pár květů na porci. 

 

Moje doporučení

Osobně si sedmikrásky nasbírám v jarním období a co nespotřebuji, usuším na zimu. Uskladňuji je v suchu, temnu a pokojové teplotě, nejlépe v zavařovací sklenici.  

foto-redaktor

Barbora Konečná

floristka

Barbora Konečná je floristka srdcem i duší. Dokáže vám uvázat překrásnou květinu, dát vám radu, jak pečovat o pokojové rostliny, ale i zahrádku. Neustále se vzdělává a práce je jí koníčkem. V jejích článcích najdete praktické rady a tipy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Snažíte se dlouhodobě hubnout a nedaří se vám to? Možná najdete odpověď v článku, který vám nabídne jiný úhel pohledu.

S létem přichází teplejší počasí a s tím zase menší chuť se hýbat a sportovat. Pro ty, kteří to ale myslí s lepší postavou a lepším životním stylem vážně, by ani toto období nemělo být obdobím bez cvičení. Jak to ale dělat, když se potíte už jen při pomyšlení na nějakou fyzickou aktivitu?

Rozhodně nepatřím mezi typy žen, jež se ráno probudí s pozitivní náladou, stihnou jógový pozdrav slunce, oblečou si svou (pro mě téměř) dětskou velikost oblečení, obují vysoké podpatky, které jim dodají na sex appealu a vyrazí vstříc pracovním úspěchům. Moje ráno je naprosto odlišné. Sotva potřetí zaklapnu budík, vylezu celá rozlámaná a rozcuchaná z postele a snažím se o rychlou ranní hygienu. Zděsím se, když ručička váhy nezadržitelně směřuje k trojcifernému číslu. Takže si místo letáků s nabídkou zlevněného másla zjišťuji aktuální otevírací dobu nejbližší posilovny. Nakonec, proč bych nemohla začít s hubnutím ještě před začátkem nového roku? Leden bude ve znamení přeplněných fitness center, zatímco teď zejí prostory prázdnotou. Víte ale, jaká lekce je pro vás ideální? Na své si přijdou milovníci dynamických forem, bojového umění i spojení mysli a ladného pohybu.