Gleid
Gleidshop
Sexy vlny difuzérem?
Eshop Gleid

Nenechte se zaskočit chřipkou - tyhle potraviny vás před ní ochrání!

To, jak často organismus podlehne chřipce či nachlazení a jak dlouho mu trvá, než se uzdraví, záleží především na imunitním systému. Obranyschopnost lze podporovat dostatkem pohybu, vitaminy a spánkem, ale někdy ani to nestačí. Nápor choroboplodných zárodků je v místech s vysokou koncentrací lidí veliký, imunitní systém je navíc oslaben nejrůznějšími alergiemi a znečištěným životním prostředím. Pomoc lze najít opět v přírodě - mezi léčivými rostlinami. Ty nejúčinnější vám teď představím.

pixabay.com

 

Echinacea - rostlinný všelék

Třapatka nachová, dnes známá spíše jako echinacea, nejenže hubí bakterie a viry, ale navíc dokáže stimulovat obranyschopnost organismu. Asi metr vysoká rostlina s výrazně purpurovými květy barví při rozkvětu prérie Severní Ameriky do ruda. Její účinky objevili a využívali jako první obyvatelé tohoto kontinentu. Užívanými částmi jsou květy, natě i kořeny. Imunostimulační účinek se připisuje polysacharidům (složeným cukrům) rozpustným ve vodě. Pod jejich vlivem si bílé krvinky, zodpovědné za imunitu, rychleji poradí s mikroby. Další složky echinacei - alkaloidy působí navíc mírně protibolestivě a protizánětlivě. Extrakty třapatky se používají vnitřně při opakovaných infekcích močových i dýchacích cest. V lékárnách je k dostání v řadě přípravků, většinou jako výtažek v lihu. Lze ji užívat jako prevenci v době výskytu chřipkových onemocnění nebo pro urychlení a zmírnění průběhu již započaté infekce. Snižuje také pravděpodobnost recidivy. Nevýhodou je, že její účinek je velmi krátkodobý a nedá se užívat dlouhodobě, doporučuje se užívat maximálně osm týdnů. 

 

 

Česnek - přírodní antibiotikum

Při vybírání česneku dbejte na to, abyste koupili ten náš, český. Obsahuje mnohem více blahodárných silic, minerálů i vitamínů. Ty mají na svědomí posilující účinky česneku, které znali už ve starověku. Kromě posilujících účinků na organizmus česnek působí protizánětlivě, dezinfikuje a má antioxidační účinky. Kromě toho, že s ním nabudíte imunitu, vás bude chránit proti virům, bakteriím i plísním. Výrazně také snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Česnek vám pomůže nejvíce v syrovém stavu, přidávejte ho do jídel až úplně nakonec, aby z něj blahodárné látky nevyprchaly při tepelném zpracování. Pozor však, pokud máte problémy se žlučníkem nebo trpíte na pálení žáhy! Pokud ano, syrový česnek vám pravděpodobně neudělá dobře. Na tento problém stačí jednoduchý trik - stroužek česneku podélně rozřízněte a vyndejte klíček ze středu stroužku.

 

 

Zázvor - nejen do čaje

Zahřívací účinky zázvoru všichni jistě znáte. V chřipkovém období výborně podpoří imunitu čaj z čerstvě nastrouhaného zázvoru s medem a citrónem. Používejte vždy čerstvý zázvor, přestože jeho sušená varianta bývá štiplavější. Zázvor díky svým protizánětlivým účinkům pomáhá i při křečích průdušek při nachlazení a tlumí svalové bolesti při chřipce. Můžete ho použít i při zažívacích potížích - zvyšuje tvorbu trávicích šťáv a neutralizuje kyseliny v zažívacím ústrojí, tím napomáhá rychlému metabolismu a hlídá štíhlou linii. Nebojte se využít zázvor i při vaření, je to perfektní koření. Kousek zázvoru výborně zvýrazní chuť polévek, různých zeleninových směsí i marinád na maso. 

 

 

Goji - Kustovnice čínská - lék budoucnosti

Zázračné účinky tohoto nenápadného keříku, připomínajícího brusinku, využívali v Číně již v 1. století. Obsahuje na 18 druhů aminokyselin, 21 stopových prvků, betakaroten, vitamíny B1, B2, B6, E a až 500x více vitaminu C než pomeranč, dále protizánětlivé činidlo, 9 polysacharidů a 6 monosacharidů, díky kterým upevňuje imunitní systém. Číňané věří, že dokáže zpomalit proces stárnutí a prodlužuje život. Využívá se i při léčbě rakoviny. Zlepšuje krevní obraz, snižuje cukr a cholesterol v krvi, mírní alergické reakce, zlepšuje průchodnost střev, posiluje játra, ledviny a mnoho dalšího. Působí dokonce na mnoho ženských problémů - vylaďuje menstruační cyklus, pomáhá při menopauze, na nevolnosti v těhotenství, při neplodnosti, posiluje šlachy, nehty a zlepšuje kvalitu spánku. Mnoho z vás určitě potěší, že napomáhá ke snížení váhy. Při konzumaci kolem 30g plodů denně, což je doporučená dávka, podporuje i sexuální funkce. Opravdový všelék budoucnosti!

 

Přestože podpora těchto blahodárných přírodních produktů je vskutku zázračná, měli byste v období chřipek podpořit svůj imunitní systém především kvalitní pestrou stravou, dostatečným spánkem a pohybem. Myslete na sebe - odpočívejte, rozmazlujte se! Pusťte do svého domu trochu slunce a chřipkové období jistě překonáte s úsměvem.

foto-redaktor

Lucie Doležalová

jídlem ke zdraví :)
Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články

Milí čtenáři, v říjnu budete mít podle karet za úkol osvobodit se od role, kterou ztvárňujete v běžném životě a měli byste se více spojit s realitou. Prožijete pak určité osvobození a proměnu, která nemusí být nikterak velká, ale může to být malý krok k velké změně.

1.10.2018
Jak přizpůsobit své chování a jídelníček chladnějšímu klimatu, abychom si i v zimě zachovali pevné zdraví a dostatek energie?
25.12.2017

Natáhněte nohy rovně před sebe. Nohy a trup svírají pravý úhel. Záda jsou rovná, pohledem miřte před sebe, ruce složte volně v klíně. Zhluboka dýchejte. Pozor znovu na záda – nehrbit se, ramena jsou volně svěšená od uší. Vydržte 5 minut. Nebo 3? Minutu? Že už to bolí? Tento sed je jednou ze základních jógových pozic (říká vám něco slovo asána?), o které byly zmínky už ve starých indických spisech. Dandasána. Pro mě daleko těžší cvičení než dřepy s výskokem, angličáky nebo plank. A právě v tom je to kouzlo jógy. Můžete být vytrvalí, rychlí nebo dřepovat skoro se sto kily. Když vás ale někdo posadí na 5 minut do rovného sedu, bude to dost bolet.

20.11.2018
To, že je glutamát nezdravý už víme dávno. Trávíte v obchodech více času hledáním výrobků bez něj? Jste si jistí, že jste ho opravdu nekoupili? Čtěte a už se nenechte napálit.
7.6.2016