Gleidshop
Hlavní baner

Nenechte se zaskočit chřipkou - tyhle potraviny vás před ní ochrání!

To, jak často organismus podlehne chřipce či nachlazení a jak dlouho mu trvá, než se uzdraví, záleží především na imunitním systému. Obranyschopnost lze podporovat dostatkem pohybu, vitaminy a spánkem, ale někdy ani to nestačí. Nápor choroboplodných zárodků je v místech s vysokou koncentrací lidí veliký, imunitní systém je navíc oslaben nejrůznějšími alergiemi a znečištěným životním prostředím. Pomoc lze najít opět v přírodě - mezi léčivými rostlinami. Ty nejúčinnější vám teď představím.

pixabay.com

 

Echinacea - rostlinný všelék

Třapatka nachová, dnes známá spíše jako echinacea, nejenže hubí bakterie a viry, ale navíc dokáže stimulovat obranyschopnost organismu. Asi metr vysoká rostlina s výrazně purpurovými květy barví při rozkvětu prérie Severní Ameriky do ruda. Její účinky objevili a využívali jako první obyvatelé tohoto kontinentu. Užívanými částmi jsou květy, natě i kořeny. Imunostimulační účinek se připisuje polysacharidům (složeným cukrům) rozpustným ve vodě. Pod jejich vlivem si bílé krvinky, zodpovědné za imunitu, rychleji poradí s mikroby. Další složky echinacei - alkaloidy působí navíc mírně protibolestivě a protizánětlivě. Extrakty třapatky se používají vnitřně při opakovaných infekcích močových i dýchacích cest. V lékárnách je k dostání v řadě přípravků, většinou jako výtažek v lihu. Lze ji užívat jako prevenci v době výskytu chřipkových onemocnění nebo pro urychlení a zmírnění průběhu již započaté infekce. Snižuje také pravděpodobnost recidivy. Nevýhodou je, že její účinek je velmi krátkodobý a nedá se užívat dlouhodobě, doporučuje se užívat maximálně osm týdnů. 

 

 

Česnek - přírodní antibiotikum

Při vybírání česneku dbejte na to, abyste koupili ten náš, český. Obsahuje mnohem více blahodárných silic, minerálů i vitamínů. Ty mají na svědomí posilující účinky česneku, které znali už ve starověku. Kromě posilujících účinků na organizmus česnek působí protizánětlivě, dezinfikuje a má antioxidační účinky. Kromě toho, že s ním nabudíte imunitu, vás bude chránit proti virům, bakteriím i plísním. Výrazně také snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Česnek vám pomůže nejvíce v syrovém stavu, přidávejte ho do jídel až úplně nakonec, aby z něj blahodárné látky nevyprchaly při tepelném zpracování. Pozor však, pokud máte problémy se žlučníkem nebo trpíte na pálení žáhy! Pokud ano, syrový česnek vám pravděpodobně neudělá dobře. Na tento problém stačí jednoduchý trik - stroužek česneku podélně rozřízněte a vyndejte klíček ze středu stroužku.

 

 

Zázvor - nejen do čaje

Zahřívací účinky zázvoru všichni jistě znáte. V chřipkovém období výborně podpoří imunitu čaj z čerstvě nastrouhaného zázvoru s medem a citrónem. Používejte vždy čerstvý zázvor, přestože jeho sušená varianta bývá štiplavější. Zázvor díky svým protizánětlivým účinkům pomáhá i při křečích průdušek při nachlazení a tlumí svalové bolesti při chřipce. Můžete ho použít i při zažívacích potížích - zvyšuje tvorbu trávicích šťáv a neutralizuje kyseliny v zažívacím ústrojí, tím napomáhá rychlému metabolismu a hlídá štíhlou linii. Nebojte se využít zázvor i při vaření, je to perfektní koření. Kousek zázvoru výborně zvýrazní chuť polévek, různých zeleninových směsí i marinád na maso. 

 

 

Goji - Kustovnice čínská - lék budoucnosti

Zázračné účinky tohoto nenápadného keříku, připomínajícího brusinku, využívali v Číně již v 1. století. Obsahuje na 18 druhů aminokyselin, 21 stopových prvků, betakaroten, vitamíny B1, B2, B6, E a až 500x více vitaminu C než pomeranč, dále protizánětlivé činidlo, 9 polysacharidů a 6 monosacharidů, díky kterým upevňuje imunitní systém. Číňané věří, že dokáže zpomalit proces stárnutí a prodlužuje život. Využívá se i při léčbě rakoviny. Zlepšuje krevní obraz, snižuje cukr a cholesterol v krvi, mírní alergické reakce, zlepšuje průchodnost střev, posiluje játra, ledviny a mnoho dalšího. Působí dokonce na mnoho ženských problémů - vylaďuje menstruační cyklus, pomáhá při menopauze, na nevolnosti v těhotenství, při neplodnosti, posiluje šlachy, nehty a zlepšuje kvalitu spánku. Mnoho z vás určitě potěší, že napomáhá ke snížení váhy. Při konzumaci kolem 30g plodů denně, což je doporučená dávka, podporuje i sexuální funkce. Opravdový všelék budoucnosti!

 

Přestože podpora těchto blahodárných přírodních produktů je vskutku zázračná, měli byste v období chřipek podpořit svůj imunitní systém především kvalitní pestrou stravou, dostatečným spánkem a pohybem. Myslete na sebe - odpočívejte, rozmazlujte se! Pusťte do svého domu trochu slunce a chřipkové období jistě překonáte s úsměvem.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Lucie Doležalová

jídlem ke zdraví :)

Lucie je milovnicí jídla. Velmi ráda cestuje společně s manželem v obytném autě. Cesta je cíl. Na cestách se nechává inspirovat různými kulturami nejen ve vztahu k jídlu. V jejích článcích naleznete tipy jak neplýtvat, jíst zdravě a z dosažitelných zdrojů.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Která žena netouží po nádherné, husté a lesknoucí se hřívě? Nebo po nehtech, které jsou pevné a pružné a nelámou se, jakmile trochu povyrostou? A co tak hebká a vypnutá pokožka a pleť bez známek stárnutí? Která žena by něco takového odmítla? Pravděpodobně asi žádná. No jak toho dosáhnout? Základem je primárně zdravá strava a dostatečný pohyb. Tyto dva atributy mají vliv nejen na vnější krásu, ale i na celkové zdraví našeho těla. Strava chudá na základní živiny, minerály a vitamíny i sedavý způsob života mohou mít na náš organismus téměř až ničivé vlivy.

25.11.2019
Hodnocení:

Počítání kalorií. To je vždycky na dlouhý lokte… najít v kuchyni tu váhu. Další nádobí navíc, protože si ji nechcete hned ušpinit. Teď máte ty vlhký ruce a snažíte se vedle v napůl politejch papírech najít, kolik tý šunky si tam můžete dát. A vy jste ji zrovna koupili u řezníka a nevíte: "Má 400 KJ na 100 g, nebo 700? No nic, pro příště jedině balenou.“ Všichni už dávno jí. Jenže vy jste si zapomněli vynulovat u třetí ingredience váhu a můžete začít zase znovu. Navíc vám pořád vrtá hlavou ta šunka. Neměli byste si jí dát teda dneska víc? Nebo míň? Nebo už na to možná nemáte nervy a jdete si dát radši kus hotový pizzy a víno, protože jste podle tabulek měli mít jako dezert po večeři 160 g Milko jogurtu, jenže vy máte jen jeden a ty kelímky mají jen 140 gramů! To byla poslední kapka. Pro někoho ty počty a vážení prostě nejsou. Možná nejsou pro nikoho - pojďme se na to podívat trochu blíž.

26.9.2019
Hodnocení:

Už od nepaměti se všechny důležité věci řešily u jídelního stolu. Dnes jsme na to možná trochu zapomněli. Společné stolování v kombinaci s metodou Feng-Shui vnese do života soulad, stabilitu a zlepší mezilidské vztahy i v dnešní uspěchané době. Vyzkoušejte a výsledek uvidíte sami.

9.12.2017
Hodnocení:

Po roce Vánoce, Vánoce přicházejí… těšíte se? Už tradičně se to na internetu hemží recepty na zdravé „fit“ cukroví, jogurtové zálivky do salátů, motivačními články na oblíbené téma o tom, jak letos zaručeně nenabrat 5 kilo a neutopit se v míse s vanilkovými rohlíčky.

23.12.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram