Gleidshop
Hlavní baner

Vyrobte si sirup ze smrkových výhonků, ta správná chvíle je právě teď

Dalo by se říct, že je zázračný, spolehlivě pomůže při nachlazení, a když ho budete mít doma, nebudete muset při prvním příznaku rýmy a kašle běžet do lékárny.
pexels.com

 

 Jaro je už dávno tady, příroda kolem nás se konečně zazelenala a můžeme pozorovat, jak se rostliny a stromy okolo nás probouzí k novému životu. Využijte tento čas a vyrážejte do přírody. Nejen, že vás to uklidní a přijdete na jiné myšlenky, ale můžete zkusit také sbírat bylinky, které mají léčivé účinky a během zimního období se vám budou určitě hodit.

 

Nevadí, že toho o rostlinách moc nevíte, na začátek můžete zkusit sběr smrkových výhonků. Je to jednoduché a poznáte je velmi snadno. Právě teď je to správné období, kdy dorůstají ideální délky. Jde o nové, mladé, jasně zelené výhonky na větvičkách smrku. Poznáte je rychle, protože oproti celé větvi jsou mnohem světlejší a na pohled mladší.

 

Sběr má svá jasná pravidla

Nikdy nesbírejte byliny a výše zmíněné smrkové výhonky podél silnic a cest, kudy jezdí automobily. Rostliny a stromy jsou zde plné škodlivin z výfuků. Zajděte někam do volné přírody, sběr bylin je povolen téměř všude.

Konkrétně smrkové výhonky je vhodné sbírat do délky 5cm, právě teď je ta správná doba. Jejich sběr končí zhruba v půlce května, v chladnějších oblastech lze sbírat i déle.

Sbírejte za sucha, po dešti nebo s ranní rosou to není vhodné.

Podívejte se, jestli je strom v pořádku, zda není napadený plísní, škůdci apod.

Chovejte se v přírodě slušně, nebuďte hluční, nezanechávejte po sobě odpadky a zbytečně ji neničte.

 

Vyrobte si sirup ze smrkových výhonků

Sirup ze smrkových výhonků snadno nahradí drahé prostředky z lékárny. V zimě se vám bude určitě hodit, protože má mnoho pozitivních účinků na naše tělo. Pomáhá při rýmě a kašli, rozpouští hleny, pomůže při zánětech dýchacích cest nebo na revma, je protizánětlivý a má dezinfekční účinky.

Jeho výroba je velmi snadná, nebudete potřebovat žádné speciální a drahé ingredience.

 

Co budete k výrobě potřebovat?

smrkové výhonky

třtinový cukr

citron, lépe chemicky neošetřený

zavařovací sklenici

 

Postup:

Smrkové výhonky opláchněte ve studené vodě. Zavařovací sklenici opatrně vypláchněte vroucí vodou, aby byla dokonale čistá. Poté můžete začít vrstvit, na dno dejte první vrstvu výhonků a pořádně je stlačte a zasypte vrstvou cukru. Na ni položte kolečka citronu a vše opakujte, až bude sklenice plná. Poslední vrstvou je cukr. Cukr můžete dosypávat dle potřeby i v procesu louhování. Sklenici uzavřete a dejte na slunné, teplé místo. Účelem je získat hustou, tmavou šťávu, kterou postupně výhonky pustí. Poté obsah sklenice sceďte, sirup přelijte do jiné, čisté sklenice a uchovávejte v lednici.

 

Postup je opravdu velmi snadný a díky tomu, že si sirup vyrobíte sama, tak víte, co přesně v něm je. Můžete tak i ušetřit, protože léky prodávané v lékárnách jsou celkem drahé. Navíc při sběru výhonků můžete relaxovat v přírodě. Nebojte se zapojit i děti, určitě je to bude bavit a najdete skvělé pomocníky.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Eliška Pospíchalová

minimalismus

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Mnozí se snaží vyhýbat cukrům. Někteří se třeba rozhodnou, že budou hubnout a začnou kvůli tomu hlídat cukry. Jiní se zase někde dočtou, jak hrozně nezdravý je cukr. Je tomu ovšem skutečně tak? O tom se dočtete v tomto článku. Zaměříme se v něm i na nejlepší alternativy bílého cukru.

22.11.2018
Hodnocení:

Nastal květen, lásky čas, z vašeho šatníku ozývá se nemilý hlas: Kup si větší! Tohle letní oblečení už ti nebude! Co s tím? Vždy máte možnost volby, záleží jen na vás, jestli vystoupíte ze zóny pohodlí a začnete se sebou něco dělat. Půjdete utratit peníze za oblečení o číslo větší nebo za zdravější a lehčí potraviny, které vás společně s trochou pohybu vrátí zpět o jedno konfekční patro níž?

17.5.2019
Hodnocení:

Pokud se vám stává často situace, kdy se cítíte nějakým způsobem ublíženě, ukřivděně, naštvaně a tyto pocity zaháníte sladkým, které vám dělá vyloženě dobře, měli byste se nad sebou vážně zamyslet.

25.9.2018
Hodnocení:

Natáhněte nohy rovně před sebe. Nohy a trup svírají pravý úhel. Záda jsou rovná, pohledem miřte před sebe, ruce složte volně v klíně. Zhluboka dýchejte. Pozor znovu na záda – nehrbit se, ramena jsou volně svěšená od uší. Vydržte 5 minut. Nebo 3? Minutu? Že už to bolí? Tento sed je jednou ze základních jógových pozic (říká vám něco slovo asána?), o které byly zmínky už ve starých indických spisech. Dandasána. Pro mě daleko těžší cvičení než dřepy s výskokem, angličáky nebo plank. A právě v tom je to kouzlo jógy. Můžete být vytrvalí, rychlí nebo dřepovat skoro se sto kily. Když vás ale někdo posadí na 5 minut do rovného sedu, bude to dost bolet.

20.11.2018
Hodnocení: