Gleidshop
Eshop

Je to plevel nebo výjimečná bylina na vaší zahradě? Ptačinec Žabinec

Už naši předci věděli, že nejvíc zdraví je v přírodě. Využijte plevel než ho hodíte na kompost.
pixabay.com

 

 Je překrásné jaro a slunce vytahuje ze země jarní cibuloviny, bylinky a samozřejmě i plevele. Dříve se některé plevele využívali v léčitelství a kuchyni a nazývali je Divokými bylinami.

 

Ptačinec Žabinec 

Patří mezi mé nejoblíbenější. Několik let jsem s ním urputně zápasila a snažila se ho dostat ze záhonů i skleníku. Dnes si ho v některých místech zahrady udržuji schválně. 

Tato bylina je bohatá na slizy, tanin, hořčiny, třísloviny, saponiny, organické kyseliny, oxid draselný, oxid křemičitý, vitamíny C,E a další.

 

Jeho výjimečné účinky 

Ptačinec má silně detoxikační účinky, používá se jak vnitřně, tak zevně při léčbě nejrůznějších kožních chorob (lupénka, ekzémy, kopřivka, akné, apod.) Dále je močopudný, rovněž zastavuje krvácení, zmirňuje revmatické potíže a rozpouští hleny. Může se využít i jako obklad na bolavé klouby, svaly nebo zanícenou kůži.

 

Hlavní použití pro mě?

Málokdo ví, že se dříve využíval v kuchyni. Já si ho přidávám do salátů, kde skvělé nahradí listový salát. Dále do pomazánek, polévek, zeleninových směsí a k masíčku.  

Není nad to, si brzy z jara dopřát chutnou porci vitamínů z vlastní zahrádky, pro kterou jsme vlastně nemuseli nic moc udělat.

 

Důležité 

Léčivky nikdy nesbíráme do igelitových tašek či mikrotenových sáčku, ideální je proutěný košík nebo látková taška.

Sběr provádíme vždy za suchého počasí, ne v dešti ani krátce po něm. 

Květy sbíráme za plného slunce, kdy je jejich léčiva síla nejsilnější.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Barbora Konečná

floristka

Barbora Konečná je floristka srdcem i duší. Dokáže vám uvázat překrásnou květinu, dát vám radu, jak pečovat o pokojové rostliny, ale i zahrádku. Neustále se vzdělává a práce je jí koníčkem. V jejích článcích najdete praktické rady a tipy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Tak jste konečně najeli na tu zdravou stravu… zelenina už vám leze ušima, dáváte si pozor na dostatek bílkovin, už tak nějak umíte chodit i v těch zdravých a nezdravých tucích. Kafe už si nesladíte a místo půlky Milky, nebo tvarohového šátečku si k němu dáváte kousek (a někdy dva…) hořké čokolády (alespoň těch 70, se říká…), protože to je ta zdravá varianta mlsání, že jo. Že jo?!

23.3.2020
Hodnocení:

Až 50% žen, které mají problém s tokem lymfy trpí nadváhou! Jestliže máte oteklé kotníky nebo kolena, tak zbystřete. Přečtěte si, zda se netrápíte dietami zbytečně! Víme co vám pomůže.

23.5.2016
Hodnocení:

Víte o tom, že schopnost harmonicky zvládat napětí a uvolnění je největším problémem 21. století? Skutečnost, zda žijeme zdravě a cítíme se dobře, závisí rozhodující měrou na tom, jestli se dokážeme uvolnit. Napětí a uvolnění jsou přirození protihráči a tyto stavy jsou biologicky propojeny. Sportovní aktivita sice pomáhá uvolňovat fyzický i psychický stres, ale pro cílené “přepnutí“ na relaxaci a uvolnění jsou zapotřebí jiné techniky – jóga, qi-gong , meditace a další. Pozor, jsou ale účinné jen tehdy, pokud je praktikujeme dlouhodobě. Relaxace a meditace jsou v buddhistické tradici běžný pojem a součástí každodenního života.

29.4.2019
Hodnocení:
Neznám nikoho, kdo by nechtěl mít pevné a zdravé kosti a zuby. Z tohoto důvodu pijeme hodně mléko, jíme mléčné výrobky a dopřejeme si i doplňky stravy, které obsahují vápník. Ale stačí to? Je to skutečně to nejlepší, co můžeme pro dostatečné množství vápníku v našem těle udělat?
22.8.2016
Hodnocení: