Gleidshop
Eshop

Vyplázněte jazyk a zjistěte, co vám chybí aneb sama sobě lékařem před zrcadlem

Znáte tu pohádku, ve které se ptá královna zrcadla, kdo je nejkrásnější? My se naučíme jiné kouzlo, zrcadlo vám řekne, jaké máte zdravotní problémy, ale pod jednou podmínkou, musíte na sebe vypláznout jazyk! Je to stará ájurvédská metoda a možná jste o ní už slyšeli.

freepik.com

 

Nemusíte být odbornicí na zdravou výživu, abyste se dozvěděli, co je na vašem způsobu stravování špatně. Stačí si všímat některých nejběžnějších tělesných příznaků a umět si je správně vyložit. K tomu teď dostanete návod.

Důležitým indikátorem našeho zdraví je totiž jazyk, je to takové okno do našich orgánů. Pokud jste zdraví, váš jazyk je hladký, vlhký, má světle červenou barvu a je pokryt jemným bělavým povlakem.

A teď si představte jazyk jako takovou mapu vnitřních orgánů. Špička jazyka zobrazuje srdce, za ní jsou plíce, vpravo žlučník, vlevo játra. Prostředek ukazuje slezinu a žaludek. Zadní část jazyka jsou ledviny, střeva, močový měchýř a děloha.

 

Jak se sami diagnostikovat?

Pojďme se podívat, co indikují jednotlivé příznaky:

Červená špička jazyka – ta ukazuje na citové rozrušení či napětí v těle, případně stres. Pokud tyto příznaky trvají dlouhodobě, narušují energetickou rovnováhu v těle. Zkuste zpomalit a věnovat se více sobě než druhým.

Zrnité okraje jazyka – znamenají sníženou funkci sleziny a celého zažívacího traktu, svůj jídelníček byste měli obohatit o kořenovou zeleninu, česnek, dýni, celozrnné obilniny a neuškodí, když budete pít čaj lapacho.

Silný bílý povlak na jazyku, oteklý jazyk – tady pozor! Tělo je zahleněné, trpí nedostatkem prospěšných látek, naopak jsou přemnožené kvasinky. Omezte nebo raději úplně vynechejte konzumaci mléčných výrobků i cukru. Dodávejte tělu hodně listové zeleniny a zkuste již zmiňovaný čaj lapacho.

Silný žlutý povlak na jazyku - je projevem nesprávné funkce střev.  Kromě změny stravovacích návyků – výměna za zdravou a výživově hodnotnou stravu, si udělejte měsíční očistnou kůru. Ta spočívá v tom, že denně vypijete jeden šálek heřmánkového a jeden šálek šalvějového čaje. Pokud nemáte ráda čaj, můžete zvolit variantu číslo dvě. Šťávu z Aloe Vera a dávat si 1x denně 2 lžíce před jídlem.

Mapovitý jazyk – malé vodorovné prasklinky na jazyku jsou projevem nedostatku vitamínu B, což je spojené i s úbytkem energie. Začněte užívat vitaminy skupiny B (nejlépe přírodní doplňky stravy, nikoli z lékárny). Vhodné je i doplnění pitného režimu kopřivovým čajem.

 

Toto jsou nejčastější a nejběžnější potíže a nedostatky, které můžete na svém jazyku objevit. Nezbývá než na sebe vypláznout jazyk a zjistit, jak jste na tom.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Každý z nás to má jinak, někdo začne pokašlávat a běží si do lékárny koupit nějaký chemický preparát, jiný se zamyslí a využije sílu přírody a mocných bylin. Pokud vám je příjemnější tato druhá cesta, je tento článek přímo pro vás. Najdete v něm hned několik rostlin, které mají na lidské tělo velmi blahodárné účinky.

4.11.2019
Hodnocení:
Pro lidi, kteří se nepohybují v lékařském prostředí, může být pojem genderová (sex-specific) medicína něčím, o čem v životě neslyšeli. Není ani divu. Letos to bude teprve 10 let, kdy Světová zdravotnická organizace vydala oficiální pokyny, které vyzývají veškerý zdravotnický personál k respektování rozdílů v projevech nemocí a jejich léčbě u mužů a žen a k zajištění spravedlivé péče pro obě pohlaví.
18.6.2018
Hodnocení:

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Hodnocení:

Natáhněte nohy rovně před sebe. Nohy a trup svírají pravý úhel. Záda jsou rovná, pohledem miřte před sebe, ruce složte volně v klíně. Zhluboka dýchejte. Pozor znovu na záda – nehrbit se, ramena jsou volně svěšená od uší. Vydržte 5 minut. Nebo 3? Minutu? Že už to bolí? Tento sed je jednou ze základních jógových pozic (říká vám něco slovo asána?), o které byly zmínky už ve starých indických spisech. Dandasána. Pro mě daleko těžší cvičení než dřepy s výskokem, angličáky nebo plank. A právě v tom je to kouzlo jógy. Můžete být vytrvalí, rychlí nebo dřepovat skoro se sto kily. Když vás ale někdo posadí na 5 minut do rovného sedu, bude to dost bolet.

20.11.2018
Hodnocení: