Gleidshop
Eshop

Vy ještě nepaříte chléb?

V poslední době je více doporučován pařený chléb než pečený, zejména pro lidi s potížemi trávicího ústrojí. Pařený chléb je stravitelnější a šetrnější zejména pro stěny tlustého střeva.

 

Pařený chléb 

cca 44O gramů žitné mouky (chlebové - je sice hladká, ale zatím nejlepší)

cca 400 ml vlažné vody

kvásek cca velikosti tenisového míčku

Zamícháme v míse a necháme cca 8 hodin kynout přikryté utěrkou.

 

Do mísy přidáme:

2lžičky soli

špetku fenyklu

pol.lžíci sezamového oleje

pol.lžíci lněného semínka

pol.lžíci kmínu

možno přidat další semínka - dýně, slunečnice, sezam černý, bílý, chia ...

trochu mouky na dohuštění

špaldové celozrnné, kukuřičné, pohankové apod.

trochu žitné chlebové.

 

Výsledná konzistence má být jako řidší těsto na kynuté knedlíky, ale nesmí skápnout z vařečky. Odebereme si kvásek na příští chléb cca 2 vrchovaté polévkové lžíce do sklenice s uzávěrem, kterou uložíme do lednice.

Toto těsto dáme do středně velké nerezové misky předem vytřené olejem, zakryjeme utěrkou a necháme cca 3 hodiny kynout.

Po uplynutí této doby vložíme celou mísu na pařáček do velkého hrnce, přiklopíme poklicí, kterou nezvedáme, a paříme cca 1.5 hodiny.

Potom sundáme hrnec z plotny, opatrně sejmeme poklici, aby nekapala voda na chléb. Vyndáme misku a necháme cca 10 minut chladnout, potom opatrně silikonovou stěrkou uvolníme a vyklopíme chléb na prkénko a necháme úplně vychladnout.

Dobrou chuť.

 

 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Ing. Karel Komorád

masér

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Mrkev je zdravá zelenina, bohatá na beta karoten, který v těle působí jako antioxidant a chrání pokožku před poškozením. Zařaďme ji proto do jídelníčku ještě před první opalovačkou! Vaše kůže to rozhodně ocení.
20.5.2016
Hodnocení:

Přijďte si pro inspiraci k Ivě, která se zabývá praktickou ayurvédou. Dokáže poradit, co je v dané období pro naše tělo, to pravé. Tak zkuste nějaký z receptů a uvidíte, že si neuvěřitelně pochutnáte.

17.9.2018
Hodnocení:

Čím se v létě ochladit? Třeba svěží vodou s dobormyslem! Co dobrého sníst a přitom nestát hodiny u plotny? Třeba brokolicovou polévku s ovesnými vločkami! A pokud máte chuť na něco sladkého, pečené jáhly s jablky a skořičí vás jednoznačně potěší. 

19.7.2019
Hodnocení:

Šťavnaté voňavé jahody schované v tenkém těstě. Díky tomuto jídlu si vzpomeneme na dětství. Je báječné, že si také s jejich pomocí můžeme prodloužit léto. Vlastně proč nemít prázdniny celých dvanáct měsíců?

12.8.2020
Hodnocení: