Gleidshop
Hlavní baner

Připomeňte si důležitost snídaně a vyzkoušejte tyto tipy

Není dne, aby si ženský mozek nezapřemýšlel o jídle a pití a nepřipravoval různé varianty, kterými se snaží vyhovět nejenom svému tělu, ale také společenskému mínění.

pixabay.com

 

Zdá se, že snídaně je v ženském světě po ránu chudou Popelkou, která jen čeká, až se na ni usměje štěstí. Po zaklapnutí budíku se přihlásí o slovo nezbytná hygiena, úprava vzhledu a oblečení, vypravení dětí do vzdělávacích ústavů, rychlá kontrola sociálních sítí a překotná příprava na pracovní den. Čas letí jak splašený a původně naplánovaných pár minut s talířem a hrnečkem na stole najednou chybí.
 

Káva po ránu nikoho nevytrhne

Možná, že je to to jediné, co v poklusu ráno posrkáváte nebo čím se prolijete ihned po příchodu do zaměstnání. Nic proti kávovému moku. Ale tělo si od vás žádá více pochopení. Je třeba si uvědomit, že se každé jitro budíme po krátkém ozdravném nočním a večerním půstu a potřebujeme rychle nastartovat tělesný systém do dalšího dne. Ideálně bychom měly dostat do organizmu 30 % naší denní potřeby kalorií najednou. Potom se můžeme spolehnout, že naše tělo odvede práci, kterou po něm požadujeme, protože ho nabijeme energií jídlu vlastní.
 

Jestliže vynecháváte snídani pravidelně a v časovém limitu 45 minut až 2 hodiny po probuzení nic výživného nesníte, mozek si už sám najde cestu, jak energii do svého těla dopravit. Určitě nebude přemýšlet nad žádnou zdravou variantou, ale v panice, co byste zase vymyslely, vás popostrčí nejbližší cestou k občerstvení s vysokým obsahem cukru a tuku.


To sice uspokojí momentální nároky organismu na energii, ale s vyváženou stravou, která vám neplní tukové polštáře k prasknutí, to nemá nic společného. Naopak, správě načasované a vhodně složené první jídlo dne nakopne vaše tělo tím správným směrem. Pokud je vaší touhou přiměřená postava, zásoba síly hned po ránu a snaha o nepropuknutí cukrovky, prostě snídejte každý den.
 

Snídaňové fantazii se meze nekladou aneb Tipy na snídani

Vejce a ovoce

Večer uvařené vejce uskladněné v lednici stačí rozkrojit na talíř a obložit ho hrstkou ovoce dle vlastní chuti. I když vás bude honit čas, uzobávat můžete i během hektického rána nebo uložené v krabičce pozřít hned po příchodu do zaměstnání.

Pevné smoothie

Stačí bílý jogurt, oříškovoovocný nebo "co dům dal", pár točivých pohybů lžičkou a máte hotovo. Polykat zvládnete mezi konturou očního víčka a protažením řas, nebo si klidně vytvořený mix v přenosné nádobce vezměte s sebou do práce.

Kaše stokrát jinak

Prodejna zdravé výživy vás dokáže zásobit několika druhy kašovitých směsí, které stačí doma jen zalít horkou vodou nebo mlékem dle chuti. Přikápnout lžičku medu a zasypat ovocem, semínky nebo oříšky je už jen otázka chvilky, zejména když si směs nachystáte večer do misky.

Datlové bomby

Den předem si v mixéru připravte vláčnou směs vypeckovaných datlí, ovesných vloček a oříšků s trochou kakaa a kokosového oleje. Vytvarujte z ní kuličky nebo tyčinky a ráno máte připravenou rychlou snídani, kterou můžete při nedostatku času bez problému přenést na svůj pracovní stůl.

Poctivý vývar

Vývar se vaří vlastně sám. Stačí pár minut na přípravu a mírné klokotání vařící vody udělá svoje. Další výhodou je fakt, že v lednici vydrží až týden. Než se vám uvaří voda na ranní čaj nebo kávu, máte šálek vývaru ohřátý. Jeho popíjení vám nezabere téměř žádný čas a nic vám nebrání si jím zpříjemnit první pracovní povinnosti.
 

Snídat či nesnídat, to je to, oč tu běží

Návyky ranního jídla si neseme ze svého dětství a věku prvních lásek. Nic moc se na nich nezmění, pokud samy nebudeme chtít. Tělo vydrží hodně, ale taky si hodně pamatuje. Nesnídat znamená ochuzovat organizmus o živiny právě v době, kdy to velmi potřebuje. Nenechte ho šplouchat hladinou cukru v krvi, smýkat různými náladami a bolestmi, sabotovat váš imunitní systém a zahrávat s vaším metabolismem až tak, že vám to vrátí nadbytečnými kily, které se vás budou držet zuby nehty. Přitom stačí pár minut a budete spokojeny. Dokonce i s tou ranní kávou bez které si příchod nového dne třeba nedokážete představit.


 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Šárka Kocurková

učitelka s velkým srdcem, biolog

Šárka miluje svou rodinu, rodné Valašsko a skutečný život. Dýchá pro svou učitelskou profesi, která v ní probudila zájem o psychologii a sociologii. Najdete u ní články o lidských vztazích, plné humorných situací a rad, které jsou určeny přímo pro ženy, i témata odborná, která se snaží populární formou zpřístupnit našim čtenářkám.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Dávka inspirace a chutných receptů na prosinec od naší redaktorky, která aplikuje praktickou Ayurvedu, Ivy Georgievové. Pro příjemný a voňavý adventní čas.

8.12.2017
Hodnocení:
Chcete udělat dětem radost a při společné tvorbě si užít spoustu zábavy? Vyzkoušejte jednoduchý recept na čokoládová lízatka, která sklidí velký úspěch.
24.6.2016
Hodnocení:
V poslední době je více doporučován pařený chléb než pečený, zejména pro lidi s potížemi trávicího ústrojí. Pařený chléb je stravitelnější a šetrnější zejména pro stěny tlustého střeva.
26.7.2016
Hodnocení:

Zahrádkáři v tomto období zažívají cuketové žně. Ať už mezi ně patříte nebo ne, zkuste tyto výborné cuketové recepty! Pečené cuketové květy jako v Itálii, veganské cuketové brownies, cuketový koláč s kozím sýrem... Sklízejte a radujte se!

10.8.2020
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram