3x první pomoc pro zlepšení nálady

Máte blbou náladu a ani nevíte proč? Nic hrozného se ve vašem životě neděje, a přesto se cítíte tak nějak na nic?

Obrázek: 946269698a084f267c4e92a32ec8639fdbb1dd46

Pojďme se podívat na to, co pro sebe můžete udělat, abyste se začali cítit lépe hned teď.

Nejdříve je potřeba, abychom si všimli toho, že se necítíme dobře. Někdy v takovém stavu můžeme setrvat třeba i několik hodin nebo dní, jsme jím pohlcení a jsme jakoby mimo. 

  • První rada tedy je, zastavte se. Uvědomte si, co se děje a jak se máte. Třeba to i pojmenujte, např. „Teď stojím tady na terase a cítím se nějak blbě.“ 

Už nějakou dobu se ví, že myšlenky, pocity a tělo se vzájemně ovlivňují. Jakpak by ne, když jsou naší součástí. Představa člověka rozkouskovaného na oddělené jednotky je už dnes přežitá. Naše myšlenky, emoce a tělo jsou ve vzájemné interakci. Je to jednoduché. Když mám radost, usmívám se. Ne každý ale ví, že to funguje i opačně. Když se začnu usmívat, může mi to nahodit radost nebo jiný příjemný pocit. Toho můžeme využít. 

  • Druhá rada tedy zní, usmějte se nebo ještě lépe usmívejte se. Pokud vám něco ve vás říká, že je to nesmysl, že přece nemáte důvod se usmívat, zkuste tento hlas na chvíli ignorovat a prostě to nezávazně vyzkoušejte. Děje se něco?

Většinou také máme rezervy ve využití potenciálu pohybu. Tělesné aktivity, jako je třeba sport, tanec nebo sex nám můžou přinášet velkou dávku radosti. Možná chodíte někam cvičit nebo o víkendech chodíte na túry, to je fajn. My ale potřebujeme akci hned teď. 

  • Třetí rada tedy zní, začněte se hýbat. Běžte si zaběhat, pusťte si hudbu a tančete, sveďte partnera. Podle vaší libosti a reálných možností. Pravděpodobně víte, jaký pohyb vám dělá dobře. A pokud ne, zkuste třeba chvíli jen tak tajtrlíkovat a poskakovat, jak to dělají malé děti, když mají radost. Teď hned.

Reklama

Podobné články

Obrázek: 9e78b95bf748e6a62742bb9442ee453d71610438
Obrázek: 2e9411444b7b666871e7dfbce92181a0a1713f93
Obrázek: 835063c86c7d58220ab9a844c4877f7a5e5e8a11
Obrázek: c31a72c2a64c1420410968e94820f814601fe7fa
Obrázek: 16b61df305bdbdc7868732fcf5e5228e391de20c