Gleidshop
Hlavní baner

Letos o svátcích nepřiberu!

Proč bychom měli o vánočních svátcích tloustnout?
pixabay.com


Inspirací k tomuto článku mi byla moje hodina zumby. Už minulý týden jsme cvičily jen ve třech. Po mojí hodině je vždy hodina spinningu. Na ni chodí hlavně muži. Ti byli skoro všichni a ještě se divili, kde jsou moje klientky ze zumby. Vysvětlila jsem jim, že asi vůbec netuší, co všechno musí ženy stihnout pře Vánocemi. I tak z toho měli legraci, tak jsem si uvědomila, že jsme si to my ženy nějak divně zařídily.

Pořád myslím na to, že muži to mají nějak jednodušší. Tím samozřejmě nemyslím všechny, znám i výjimky. Ženatí nebo svobodní, o Vánocích neřeší ani úklid, ani nakupování dárků nebo výzdobu, aby domov měl tu správnou vánoční atmosféru a o nakupování jídla ani nemluvím.

Naopak ženy podřizují všechno přípravám. Proto je v tělocvičnách a ve fitkách více mužů, pro které se v prosinci vlastně nic nemění. Stromek koupí za pět minut, možná  nějaké to víno a pivo ke štědrovečerní večeři, dárky nebalí (pro manželku to zabalí prodavačka), cukroví nepečou......nenapadá mě nic, co by měli dělat navíc.

Kdo vymyslel, že to všechno musí dělat žena? Není to náhodou tím, že jsme si to tak zařídily? Už koncem měsíce mají ženy v hlavě: teď nemá cenu hubnout, protože budou svátky a stejně zase přiberu, tak teď nemá cenu chodit cvičit, stejně mám spoustu práce doma. A určitě nacházíme spoustu důvodu, proč nejít do fitka nebo na hodinu zumby.

 

Pojďte si to nastavit jinak!

Co kdybychom o svátcích naopak nějaké to kilo shodily?

Stačí jen vychytat pár věcí a naplánovat si sváteční jídelníček:

Ráno si dejte plátek vánočky, pokud ji máte rádi, je to lepší než odpoledne, k tomu si ještě dejte řecký jogurt, protože by vám chyběly bílkoviny. Na svačinu si nakrájejte do misky banán a pomeranč, přidejte ještě hrst oříšků. K obědu si dejte přírodní plátek (řízek si dejte jen na štědrovečerní večeři) a místo salátu s majonézou s i dejte bramborový salát s trochou oleje (ingredience jsou jinak stejné, jen se přimlouvám za kvalitní šunku místo měkkého salámu), k odpolední kávě si můžete dát tři kousky cukroví, ale naplánujte si krátké cvičení (8 sérií velmi intenzivního cvičení: 10 kliků, 10 dřepů s výskokem, krátký intenzivní běh na místě, dřepy v kombinaci s kliky....). Místo cvičení může být i rychlá procházka nebo běh, při kterém střídáme sprinty a chůzi. Prostě to berte tak, že je potřeba přijaté kalorie spálit. K večeři už jen bílkoviny a zelenina (maso nebo ryby a grilovaná nebo dušená zelenina, může být i tvaroh, cottage, řecký jogurt, mozarella s rajčaty nebo vaječná omeleta (ze tří bílků a jednoho žloutku).

 

A co je nejdůležitější? Platí stále pravidlo pozitivního myšlení, i když to už možná zní jako fráze.

Na co usilovně myslíme, to se stane. Naučme mozek tuto větu: Letos o svátcích zhubnu. Stačí si to logicky vysvětlit, co všechno musí snášet naše tělo, když se celé svátky oddáváme sladkému a smaženému jídlu a skleniček alkoholu je také celkem dost. Když budeme mít rádi sami sebe a nebudeme to se sladkostmi a nezdravým jídlem přehánět, budeme si cvičením udržovat kondici a dokážeme si mozek nastavit tak, že to velké množství jídla není pro tělo dobře, určitě se dokážeme ovládnout a můžeme dokonce i nějaké to kilo shodit.

 

Přeji vám krásné Vánoce a leden 2018 bez kil navíc.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Přiznání naší dnes asi nejslavnější sportovkyně Gabriely Koukalové znovu přitáhlo pozornost české veřejnosti, a tentokrát nejen její ženské části, k problému poruch příjmu potravy (PPP). Strach z tohoto velmi závažného psychického onemocnění může zodpovědné ženy stavět do neřešitelné situace, pokud chtějí na úpravě svých tělesných proporcí nějakým způsobem pracovat. Příčina vzniku mentální anorexie, či bulimie totiž stále není známa.
25.4.2018
Hodnocení:

Není vůně jako vůně. Přirozené vonné látky nejenže jinak voní, ale i působí naprosto odlišně, než uměle syntetizované aromatické látky. V článku se zaměříme na rozdíly mezi vonnými složkami i na možné dopady umělých sloučenin na lidské zdraví. Uvedeme si též, jaké bývá složení běžných parfémů.

3.7.2019
Hodnocení:

A je to tady. Létu už definitivně odzvonilo. Pokud nás čeká ještě pár babích dní, sem s nimi, ale nebudeme si lhát do kapsy, na kraťasy už to nebude. Kdekdo se umí rozněžnit nad kouzlem podzimu se všemi jeho barvami. Já nejsem něžná vůbec. Křupající listí (nedej bože sníh!) pod nohama mě nechává naprosto chladnou (jo, vlastně je mi většinou i zima). Mám ráda teplo, sluníčko, melouny, léto! A navíc mi nesluší svetry. Asi. Nicméně, s podzimem začíná zase sezóna polévek, a to už bych dokázala trochu ocenit. A nehodí se do jídelníčku v tomhle období pro nic za nic – kromě skvělých výživových vlastností (pokud si je trochu vyšperkujete), vám poslouží jako první záchrana při oslabení organismu (prostě, když na vás něco leze). A určitě se vám bude hodit víc tipů na potraviny první záchrany, abyste hned nemuseli cumlat kdovíjakou pastilku z lékárny.

Nechť je jídlo tvým lékem! Tak mu dejte šanci v první řadě.

10.10.2019
Hodnocení:

Bílkoviny nejsou jedinou základní makroživinou, ale jistě tou nejdiskutovanější. Proč? Protože opakování je matka moudrosti a protože zrovna tuhle důležitou část jídelníčku většina lidí dost zanedbává. Ráno rohlík s máslem – žádné bílkoviny. K obědu knedlo vepřo – trochu bílkoviny. K večeři špagety se sýrem – trochu bílkoviny. Jo vlastně! K odpolednímu kafi byla tatranka – ale, žádné bílkoviny. Jenže když chceš stavět hmotu (čti zhubnout, čti nebuď rosol) tatranka nepomůže!

3.10.2018
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Moto magazínu Gleid: Gleid není jen o kráse, ale také o životě skutečné ženy

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram