Gleidshop
Hlavní baner

Letos o svátcích nepřiberu!

Proč bychom měli o vánočních svátcích tloustnout?
pixabay.com


Inspirací k tomuto článku mi byla moje hodina zumby. Už minulý týden jsme cvičily jen ve třech. Po mojí hodině je vždy hodina spinningu. Na ni chodí hlavně muži. Ti byli skoro všichni a ještě se divili, kde jsou moje klientky ze zumby. Vysvětlila jsem jim, že asi vůbec netuší, co všechno musí ženy stihnout pře Vánocemi. I tak z toho měli legraci, tak jsem si uvědomila, že jsme si to my ženy nějak divně zařídily.

Pořád myslím na to, že muži to mají nějak jednodušší. Tím samozřejmě nemyslím všechny, znám i výjimky. Ženatí nebo svobodní, o Vánocích neřeší ani úklid, ani nakupování dárků nebo výzdobu, aby domov měl tu správnou vánoční atmosféru a o nakupování jídla ani nemluvím.

Naopak ženy podřizují všechno přípravám. Proto je v tělocvičnách a ve fitkách více mužů, pro které se v prosinci vlastně nic nemění. Stromek koupí za pět minut, možná  nějaké to víno a pivo ke štědrovečerní večeři, dárky nebalí (pro manželku to zabalí prodavačka), cukroví nepečou......nenapadá mě nic, co by měli dělat navíc.

Kdo vymyslel, že to všechno musí dělat žena? Není to náhodou tím, že jsme si to tak zařídily? Už koncem měsíce mají ženy v hlavě: teď nemá cenu hubnout, protože budou svátky a stejně zase přiberu, tak teď nemá cenu chodit cvičit, stejně mám spoustu práce doma. A určitě nacházíme spoustu důvodu, proč nejít do fitka nebo na hodinu zumby.

 

Pojďte si to nastavit jinak!

Co kdybychom o svátcích naopak nějaké to kilo shodily?

Stačí jen vychytat pár věcí a naplánovat si sváteční jídelníček:

Ráno si dejte plátek vánočky, pokud ji máte rádi, je to lepší než odpoledne, k tomu si ještě dejte řecký jogurt, protože by vám chyběly bílkoviny. Na svačinu si nakrájejte do misky banán a pomeranč, přidejte ještě hrst oříšků. K obědu si dejte přírodní plátek (řízek si dejte jen na štědrovečerní večeři) a místo salátu s majonézou s i dejte bramborový salát s trochou oleje (ingredience jsou jinak stejné, jen se přimlouvám za kvalitní šunku místo měkkého salámu), k odpolední kávě si můžete dát tři kousky cukroví, ale naplánujte si krátké cvičení (8 sérií velmi intenzivního cvičení: 10 kliků, 10 dřepů s výskokem, krátký intenzivní běh na místě, dřepy v kombinaci s kliky....). Místo cvičení může být i rychlá procházka nebo běh, při kterém střídáme sprinty a chůzi. Prostě to berte tak, že je potřeba přijaté kalorie spálit. K večeři už jen bílkoviny a zelenina (maso nebo ryby a grilovaná nebo dušená zelenina, může být i tvaroh, cottage, řecký jogurt, mozarella s rajčaty nebo vaječná omeleta (ze tří bílků a jednoho žloutku).

 

A co je nejdůležitější? Platí stále pravidlo pozitivního myšlení, i když to už možná zní jako fráze.

Na co usilovně myslíme, to se stane. Naučme mozek tuto větu: Letos o svátcích zhubnu. Stačí si to logicky vysvětlit, co všechno musí snášet naše tělo, když se celé svátky oddáváme sladkému a smaženému jídlu a skleniček alkoholu je také celkem dost. Když budeme mít rádi sami sebe a nebudeme to se sladkostmi a nezdravým jídlem přehánět, budeme si cvičením udržovat kondici a dokážeme si mozek nastavit tak, že to velké množství jídla není pro tělo dobře, určitě se dokážeme ovládnout a můžeme dokonce i nějaké to kilo shodit.

 

Přeji vám krásné Vánoce a leden 2018 bez kil navíc.

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

S rostoucím počtem případů nákazy spalničkami v naší zemi se na sociálních sítích opět rozhořely emotivní diskuze mezi zastánci a odpůrci očkování. Pod přívalem více či méně rozumných argumentů obou stran, je tak pro zodpovědného rodiče snažícího vybavit se co největším množstvím informací stále obtížnější zaujmout takové stanovisko, o kterém by byl neotřesitelně přesvědčen, že je v nejlepším zájmu jeho dítěte. A protože mateřská role je v lidské evoluci stále klíčová, v řadě rodin jsou to především ženy, na jejichž bedrech leží tíha odpovědnosti za zdraví potomstva. Pokud chcete využít metody umělé imunizace, ale máte obavy, jestli vaše dítě získá dostatek protilátek za cenu rizika negativních vedlejších účinků vakcín, jsou zde dvě doporučení, která vám mohou pomoci celou situaci zvládnout o něco snáz.
14.5.2018
Hodnocení:
Svízel Přítula - je dávno zapomenutá bylina. Co umí, kde ji najdeme a jak nám může pomoci?
30.5.2018
Hodnocení:

Denně si čistíme zuby minimálně 2x a každý ví, že čím déle, tím lépe. Tak si přečtěte jaká chemie se nám během čištění dostává do těla!

13.9.2016
Hodnocení:

Spirulina, guarana, čerimoja, mladý ječmen, chia, chlorella, nopal, maqui, řasa kelp… superpotravina by se měla pyšnit super složením a super názvem. Možná ještě super cenou a super nedostupností. Ale to pouze v případě, že hledáme tyhle zázračné potraviny mnohem dál, než bychom měli a přehlížíme naše lokální zdroje, které jsou mnohem dostupnější (i cenově) a podobně nenahraditelné. Nenechte se zmást – já vím, že kvašené zelí není tak vznešený název jako guarana. Zelí není sice světové, ale je naše a umí podpořit náš organismus. Vezmeme si to popořadě a hezky česky.

22.8.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Stáhněte si nás do telefonu

Stažení aplikace

Náš Facebook

Náš Instagram

Instagram