Gleidshop
Hlavní baner

Máte hormony v rovnováze? Otestujte se!

Hormony jsou látky, které v našem těle ovlivňují veškeré dění a jsou pro nás životně důležité. Každému se určitě hned ze začátku vybaví hormony pohlavní. My se ale budeme zabývat tímto tématem komplexnějším úhlem pohledu.

pexels.com

 

Víte, proč je důležité vědět o stavu hormonů ve svém těle?

Hormony totiž působí jako přenašeči informací a mají v našem těle velké množství různých životně důležitých úkolů. Řídí například látkovou výměnu, krevní tlak, srdeční frekvenci, hladinu cukru v krvi, tělesnou teplotu a taky samozřejmě chuť na sex, plodnost a těhotenství.

 

Takže se na ně pojďme podívat trochu podrobněji.

Každá z nás zná nejspíše pohlavní hormony, ale v těle je jich daleko víc! Inzulín, hormony štítné žlázy, růstový hormon, adrenalin, prolaktin, melatonin, serotonin a další. Zajímavé je, že muži i ženy mají v těle stejné hormony, ale liší se pouze jejich množstvím. Například muž má v těle asi o třetinu více testosteronu než žena.

Hormony jsou velmi důležité látky, které dokážou rozhodovat o zdraví nebo nemoci, pokud nejsou v rovnováze. Mnoho nemocí, jejichž příčina spočívá v nerovnováze hormonů, západní medicína nedokáže správně diagnostikovat a léčit. Dokonce i nemoci, které zdánlivě přímo s hormony nesouvisejí, jako jsou deprese, závratě, poruchy spánku, nadváha, problémy se žlučníkem nebo migréna, mohou být jinými hormony, které přesně odpovídají hormonům v těle, vyléčeny nebo aspoň zmírněny.

 

Udělejte si snadný test hormonální rovnováhy

Pročtěte si následující seznam potíží a zhodnoťte pomocí něj svůj zdravotní stav. Výsledek vám pomůže jako vodítko, zda je vhodné navštívit svého lékaře a nechat si například provést test ze slin. Tento test je nejlepší metodou pro určení pohlavních hormonů. Je dokonce přesnější než krevní test. Pro vyhodnocení testu platí pravidlo, že čím víc zaškrtnutých potíží, tím pravděpodobnější je u vás nedostatek hormonů (hormonální disbalance), a tudíž byste si měli hodnoty hormonů nechat přezkoumat odborníkem.

Pociťujete v poslední době:

  • zhoršení tělesného a duševního zdraví obecně,
  • zadržování vody či otoky končetin,
  • kloubní a svalové bolesti nebo bolesti zad,
  • nadměrné nestandardní pocení,
  • poruchy spánku,
  • nadměrnou únavu a zvýšenou potřebu spánku,
  • popudlivost, agresivita, rozladěnost, neklid,
  • permanentní nervozita,
  • úzkostlivost, záchvaty paniky,
  • depresivní ladění, sklíčenost, smutek, ztráta motivace,
  • kolísání nálad, ztrátu smyslu života, plačtivost,
  • celkový útlum, snížení výkonnosti,
  • pokles svalové síly,
  • srdeční potíže, bušení srdce, tlak u srdce, nepravidelný tlukot,
  • snížení libida,
  • poruchy menstruačního cyklu,
  • myomy a cysty?

V tuto chvíli je na řadě posouzení a vyhodnocení zaškrtnutých symptomů. Pokud se nejedná o jednorázové obtíže ale dlouhodobější stav, je na zvážení, co uděláte. Je na čase uvést své hormony a tělo do harmonie.

Nejlépe přirozenou cestou bylin, stravy, pohybu a přírodní medicíny. Věděli jste, že mnohé rostliny, obsahují takzvané fyto-hormony, které dokáží ovlivnit podobně jako naše lidské hormony náš organismus? Není proto nutné vydat se cestou chemických léků. Ale to je samozřejmě na vás.

K tomu vám přeji hodně úspěchu!


 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Milí čtenáři, v září bude mnoho z vás očekávat nějakou zprávu. Můžete pociťovat neklid, naději či strach. Bude to zkouška trpělivosti, ve které se pokuste uspět a myslete pozitivně. 

1.9.2018
Hodnocení:
Ložnice není vůbec obyčejné místo. Je to prostor, který neslouží pouze ke spánku, ale jsme v něm skutečně sami sebou. Tady odpočíváme, regenerujeme své síly po náročném dni, ale také rozvíjíme své intimní vztahy. Trávíme v ní až třetinu svého života, a proto bychom zařizování ložnice měli věnovat dostatek času a pozornosti. Jak tedy správně postupovat, pokud chceme mít harmonickou ložnici podle zásad Feng Shui?
15.11.2017
Hodnocení:

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Hodnocení:

Jak se říká, zdraví máme jen jedno a měli bychom se o něj starat nejlépe, jak umíme. A co všechno vlastně zahrnuje to starání se o své zdraví? Dostatečný pohyb a zdravá strava by měly být samozřejmostí. Stejně bychom se měli vyhýbat nadměrnému stresu i pravidelně chodit na preventivní lékařské prohlídky. Při péči o svůj zdravotní stav nejednou saháme i po rozličných výživových doplňcích, ať už pouze preventivně nebo naopak kvůli potížím se zdravím.

10.12.2019
Hodnocení:

Vyhledávání

O nás

Moto magazínu Gleid: Gleid není jen o kráse, ale také o životě skutečné ženy

Stáhněte si nás do telefonu

Náš Facebook

Náš Instagram