Gleidshop
Eshop

Máte hormony v rovnováze? Otestujte se!

Hormony jsou látky, které v našem těle ovlivňují veškeré dění a jsou pro nás životně důležité. Každému se určitě hned ze začátku vybaví hormony pohlavní, my se ale budeme zabývat tímto tématem komplexnějším úhlem pohledu.

pexels.com

 

Trošička biologie - Víte, proč je důležité vědět o stavu hormonů ve svém těle?

Hormony totiž působí jako přenašeči informací a mají v našem těle velké množství různých životně důležitých úkolů, řídí například látkovou výměnu, krevní tlak, srdeční frekvenci, hladinu cukru v krvi, tělesnou teplotu a taky samozřejmě chuť na sex, plodnost a těhotenství.


 

Takže se na ně pojďme podívat trochu podrobněji.

Každá z nás zná nejspíše pohlavní hormony, ale v těle je jich daleko víc! Inzulín, hormony štítné žlázy, růstový hormon, adrenalin, prolaktin, melatonin, serotonin a další.

Zajímavé je, že muži i ženy mají v těle stejné hormony, ale liší se pouze jejich množstvím. Například muž má v těle asi o třetinu více testosteronu než žena.

Hormony jsou velmi důležité látky, které dokážou rozhodovat o zdraví nebo nemoci, pokud nejsou v rovnováze. Mnoho nemocí, jejichž příčina spočívá v nerovnováze hormonů, západní medicína nedokáže správně diagnostikovat a léčit. Dokonce i nemoci, které zdánlivě přímo s hormony nesouvisejí jako jsou deprese, závratě, poruchy spánku, nadváha, problémy se žlučníkem nebo migréna, mohou být jinými hormony, které přesně odpovídají hormonům v těle, vyléčeny nebo aspoň zmírněny.


 

Udělejte si snadný test hormonální rovnováhy

Pročtěte si následující seznam potíží a zhodnoťte pomocí něj svůj zdravotní stav. Výsledek vám pomůže jako vodítko, zda je vhodné navštívit svého lékaře a nechat si například provést test ze slin. Tento test je nejlepší metodou pro určení pohlavních hormonů. Je dokonce přesnější než krevní test. Pro vyhodnocení testu platí pravidlo, že čím víc zaškrtnutých potíží, tím pravděpodobnější je u vás nedostatek hormonů (hormonální disbalance), a tudíž byste si měli hodnoty hormonů nechat přezkoumat odborníkem.

Pociťujete v poslední době:
 

  • zhoršení tělesného a duševního zdraví obecně
  • zadržování vody / otoky končetin
  • kloubní a svalové bolesti / bolesti zad
  • nadměrné nestandardní pocení
  • poruchy spánku
  • nadměrná únava a zvýšená potřeba spánku
  • popudlivost, agresivita, rozladěnost, neklid
  • permanentní nervozita
  • úzkostlivost, záchvaty paniky
  • depresivní ladění, sklíčenost, smutek, ztráta motivace
  • kolísání nálad, ztráta smyslu života, plačtivost
  • celkový útlum, snížení výkonnosti
  • pokles svalové síly
  • srdeční potíže, bušení srdce, tlak u srdce, nepravidelný tlukot
  • snížení libida
  • poruchy menstruačního cyklu
  • myomy a cysty

 

V tuto chvíli je na řadě posouzení  a vyhodnocení  zaškrtnutých symptomů. Pokud se nejedná o jednorázové obtíže, ale dlouhodobější stav je na zvážení, co uděláte. Je na čase uvést své hormony a tělo do harmonie.

Nejlépe přirozenou cestou bylin, stravy, pohybu a přírodní medicíny. Věděli jste, že mnohé rostliny, obsahují takzvané fyto-hormony, které dokážou ovlivnit, podobně jako naše lidské hormony, náš organismus? Není proto nutné vydat se cestou chemických léků, ale to je samozřejmě na vás.

K tomu vám přeji hodně úspěchu!

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Bc. Ilona Bartovská

jóga, cvičení, TČM

Ilona je pedagogický pracovník, práce s mládeží je jejím celoživotní posláním, které jí naplňuje a baví. Ve svém volném čase se věnuje různým sportovním aktivitám a také dobrovolnické činnosti – práci se seniory, které učí prstovou jógu a cvičení na židlích. K józe se vztahuje i její další mimopracovní aktivita – výuka tzv. Office jógy – zdravotní cvičení pro pracovníky v kancelářích. Má vystudovanou psychologii a pedagogiku a absolvovala také mnoho dalších kurzů ze sportovní a komunikační oblasti. Najdete u ní články plné odborných průzkumů, výzkumů, statistik, poznatků propojené do denní praxe, které vedou k vašemu seberozvoji.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Na chodidlech jsou velmi složité a výkonné svaly. Málokdo o tom ví. Nošením bot a absencí ohýbání a napínání svalů dochází k zakrnění tohoto svalstva. Pomalu se tím ztrácí ovládání rovnováhy a koordinace. Hygiena nohou je více než mytí nohou. Pravidelný pohyb a rolování mohou předcházet mnoha potížím jako je ostruha, kladívkový prst nebo příčně plochá noha. Neměli bychom zapomínat ani na chození na boso, což je velmi zdravé, především v ranní rose.

2.8.2019
Hodnocení:
Rok 2017 se nesl pod vládou ohnivého Kohouta a pro většinu lidí byl ve znamení prudkých změn. Ohnivý Kohout se nás totiž snažil naučit držet se praktických a ověřených cest a vedl nás k tomu, abychom si nejprve „zametli před vlastním prahem“. Neboť si libuje v pořádku, spolehlivosti a řádu věcí. Co nám ale přinese energie zemského Psa a rok 2018?
19.1.2018
Hodnocení:
Přiznání naší dnes asi nejslavnější sportovkyně Gabriely Koukalové znovu přitáhlo pozornost české veřejnosti, a tentokrát nejen její ženské části, k problému poruch příjmu potravy (PPP). Strach z tohoto velmi závažného psychického onemocnění může zodpovědné ženy stavět do neřešitelné situace, pokud chtějí na úpravě svých tělesných proporcí nějakým způsobem pracovat. Příčina vzniku mentální anorexie, či bulimie totiž stále není známa.
25.4.2018
Hodnocení:

Zadívej se na obrázek a vyber si kartu, která Tě nejvíce přitahuje. Přitom mysli na to, co Tě čeká ve výše uvedeném období (9.12. do 22.12.2019). Odpověď pak najdeš pod obrázkem.

9.12.2019
Hodnocení: