Gleidshop
Eshop

Zapomeňte na chvíli na posilovny a fitness centra

„No to já bych se nedokopala…“ „Já doma cvičit nemůžu, nemám na to ani místo.“ „Nemám činky.“ „Nemám podložku.“ „Nemám disciplínu. To já se doma nedonutím. Ani bych nevěděla, co cvičit…“ Kolik záporu se dá použít v jedné větě, pokud jde o výmluvy, proč necvičit doma? Přesně tolik, kolik je potřeba, aby měla dušička klid, nohy hore a čokoládu v ruce.

unsplash.com

 

Ono totiž docházet pravidelně do posilovny, nebo na skupinové lekce někam do fitness centra, může být pro někoho finančně i časově náročné. A já tomu rozumím. A mnohdy to jsou hlavní důvody (plus ještě fakt, že se stydí), proč tito lidé (raději) NEcvičí vůbec.

Nicméně, nikdo neříká, že nejsou další možnosti. A ušetří spoustu času i peněz. Vymyslíte si další výmluvy už teď, nebo se pokusíme společně najít nějaký kompromis?

 

Cvičení doma – ano, je k němu zapotřebí spoustu motivace. Nedávno jsem někde četla tip, že pokud člověk cítí, že ho opouští ten prvotní motor a nadšení do zdravého životního stylu, měl by si vzít ten pytel brambůrek, svléknout se a jíst nahý před zrcadlem. Je to trochu drastické, ještě jsem to nezkusila, ale myslím, že by to mohlo pomoct!

Nechci se znovu a znovu opakovat s tím, že pokud jste skočili do světa zdravějšího stravování a pohybu moc rychle a moc po hlavě, té motivace moc pobrat nemůžete. Ani pokud vám to nedává smysl a je to pro vás něco negativního, do čeho se musíte nutit. Pojďme tuhle část dnes přeskočit a říct si, že domácí cvičení by si zasloužilo dostat alespoň jednu šanci. Mohlo by vás příjemně překvapit, že je to třeba výhodná alternativa, kterou jste schopni dlouhodobě udržet.

 

Já na to nemám místo…

Ráda bych vás vyvedla z omylu. Na domácí cvičení nepotřebujete speciální pokoj. Stačí prostor, kam se vám vejde podložka. Chápu, že čím více místa, tím pohodlnější. Ale pamatuju si, jak jsem jednou v Itálii na hotelu cvičila v koupelně a výpady dělala pomalu jednou nohou ve sprchovém koutě. Jasně, není to nejideálnější… ale mít omezený set cviků, který můžete dělat v omezeném prostoru je pořád 1000x lepší, než nedělat nic! Pokud neoplýváte zrovna 6+kk (jako já), prostě se jen projděte po vašem mini bytě, a vymyslete si, co by se kde dalo odšoupnout tak, aby vám to uvolnilo na těch 45min alespoň trochu místa. Věřím, že něco solidního najdete. A vy věřte, že ke dřepům s výskokem potřebujete opravdu jen pár centimetrů čtverečních… no schválně, běžte to zkusit!

Já na to nemám vybavení…

Tak si ho kupte. Nebo cvičte bez vybavení. Já jsem investovala do podložky na cvičení, do dvou činek a do jednoho těžšího kettlebelu. Už dávno to nestojí svět… a nakupovat můžete postupně. Ale i já začínala pouze s ručníkem na zemi a dvěma 1,5 litrovými petkami s vodou. Na začátek mi to úplně stačilo! Navíc teď je tolik cvičebních sestav na celé tělo, ke kterým nepotřebujete vůbec nic (pouze váhu vašeho těla), že vaše startovací pozice můžou být jen tepláky a triko. A to mi neříkejte – to máte!

Já nevím, co cvičit…

Na tuhle část jsem se těšila! Jedna jednoduchá odpověď: YOUTUBE! Ať už budete chtít protahovací jógu, kardio cvičení, HIIT, posilování s činkami, posilování bez činek, workouty na celé tělo, nebo jen na ruce, na zadek, na břicho, taneční videa, skupinové lekce… všechno tam je. Najdete tam i spoustu cvičebních videí pro začátečníky. Nespočet cvičebních programů, podle kterých můžete od úplných začátků pomalu navazovat na náročnější tréninky. Máte na cvičení hodinu, nebo jen 15 minut? To je úplně jedno, protože na Youtube si vyberete délku videa přesně podle vás.

A věřte, že jak jednou začnete hledat videa, která by vás mohla bavit, Google to moc dobře pozná a pak vám už bude sám předhazovat další tipy na workouty úplně sám (kouzlo online marketingu).

Mohla bych vám sem dát pár tipů na cvičební kanály, které by se vám mohly líbit. Ale nechám výběr raději na vás… pokud si zadáte do vyhledávání „nejlepší videa na domácí cvičení“, určitě dostanete nekonečně mnoho tipů od fitness blogerek, které pro vás tenhle výběr už dávno udělaly.

Po nějakém čase si můžete domácí cvičení sestavovat sami. Já to nijak nekomplikuju – vezmu tužku, papír, sepíšu pár cviků, použiju Interval Timer (který si můžete zdarma stáhnout do mobilu) – nebo si jen řeknu, kolik opakování toho konkrétního cviku budu dělat, pustím nějakou motivační hudbu a už to odsejpá!

 

Já na to nemám motivaci…

…a na tuhle část jsem se naopak netěšila. Pokud jste nekovaný začátečník, možná by vám mohlo pomoct, že od vás nikdo nečeká žádné zázraky. Ani vy, ani já.

Pokud nemáte čas, nemusíte cvičit 60 minut, stačí 20 minut. 20>0. 20 minut 3x týdně je 60 minut. 60>0. 60 minut týdně jsou 4 hodiny cvičení měsíčně. 4 hodiny>0 hodin. JE to rozdíl. A je to super rozdíl! :)

Snažte se o různorodost – což je dobré pro vaši fyzickou kondici, ale i psychiku. Nespadněte do cvičebního stereotypu. Možností je na internetu opravdu spoustu, takže se vůbec nemusíte zacyklit a s odporem cvičit už po sto devadesáté to samé video s tou samou trenérkou, která říká pořád to samé…

Největší motivací byste měli být vy sami. Vaše tělo. Pocit po cvičení. Ale proč hlavně cvičíme doma? Pamatujete, jak jste nechtěli chodit do posilovny, protože se stydíte? Doma vás nikdo nevidí.

Pamatujete, jak jste neměli čas na to chodit do posilovny? Doma ušetříte spoustu času NEdojížděním, NEčekáním na volné stroje, nebo činky. Stihnete workout mezi nákupem a vyzvednutím dcery z kroužku? Máte 45 minut – super, i s převlečením a rychlou sprchou by se tam 20 minutové cvičení krásně vešlo.

Pamatujete, jak jste neměli dost financí na posilovnu 4x týdně? Doma je to zdarma.

Sami se nedokopete a potřebujete k tomu kamarádku? Pokud je hezky, dejte si workout ve dvou v parku. Pokud je hnusně, sejděte se u jedné z vás doma (u té s větším bytem). Není to povinnost, není to jediné řešení, je to jen další alternativa a jde to!

Na internetu je také spoustu cvičebních kalendářů a programů (jsou super a jsou zdarma), které pro vás můžou být také motivující. Navíc - k většině existují skupiny na Facebooku, kde lidé sdílí svoji cestu a vy si tak nemusíte připadat na všechno sami.

Online fitness trenéři – nevím, jestli jsou nějaké lekce i zdarma, ale existuje spoustu portálů, kde se pravidelně pořádají v určitý čas online lekce. Měsíčně nestojí svět a pokud je tohle cesta, která vás dovede motivovat, věřte, že těch 150 korun za to opravdu stojí!

 

Není to tak složité, jak se zdá, nestojí to tolik peněz, jak si myslíte a nemusíte obětovat půl dne, jak jste se báli. Stačí si jen najít nějakou ALTERNATIVU, která vám bude vyhovovat a která bude udržitelná. Jakýkoli pohyb se počítá. Ta rovnice je úplně jednoduchá – COKOLI je víc než NULA. :)

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Nemáte čas trávit spoustu času v posilovně, máte malé děti nebo náročnou práci? Začněte se snadným a efektivním cvičením, které vás rychle dostane do formy.
16.5.2018
Hodnocení:

Často slýcháváme o významu pitného režimu. Avšak názory na to, co a kolik pít, se od sebe dost odlišují. V článku se proto zaměříme na nejvhodnější tekutiny a jejich právě potřebné množství, které by mělo zajistit dostatečnou hydrataci, tzn. potřebné množství vody v těle.

23.10.2019
Hodnocení:
Biopotraviny jsou dnes velmi diskutovaným tématem. Každý zřejmě ví, že jde o varianty klasických potravin, které by měly být kvalitnější, a jsou zpravidla dražší.
19.2.2018
Hodnocení:

Přírodní nebo syntetický? Vitamín nebo konzervant? Každý den nebo dvakrát za rok?

24.4.2017
Hodnocení: