Gleidshop
Eshop

Zapomeňte na chvíli na posilovny a fitness centra

„No, to já bych se nedokopala…“ „Já doma cvičit nemůžu, nemám na to ani místo.“ „Nemám činky.“ „Nemám podložku.“ „Nemám disciplínu. To já se doma nedonutím. Ani bych nevěděla, co cvičit…“ Kolik záporu se dá použít v jedné větě, pokud jde o výmluvy, proč necvičit doma? Přesně tolik, kolik je potřeba, aby měla dušička klid, nohy hore a čokoládu v ruce.

unsplash.com

 

Ono totiž docházet pravidelně do posilovny nebo na skupinové lekce někam do fitness centra může být pro někoho finančně i časově náročné. A já tomu rozumím. A mnohdy to jsou hlavní důvody (plus ještě fakt, že se stydí), proč tito lidé (raději) necvičí vůbec. Nicméně nikdo neříká, že nejsou další možnosti, díky kterým i ušetří spoustu času i peněz. Vymyslíte si další výmluvy už teď nebo se pokusíme společně najít nějaký kompromis?
 

Cvičení doma má výhody navíc

Ano, je k němu zapotřebí spoustu motivace. Nedávno jsem někde četla tip, že by si člověk měl vzít ten pytel brambůrek, svléknout se a jíst nahý před zrcadlem, pokud cítí, že ho opouští ten prvotní motor a nadšení do zdravého životního stylu. Je to trochu drastické, ještě jsem to nezkusila, ale myslím, že by to mohlo pomoct!
 

Nechci se znovu a znovu opakovat s tím, že té motivace moc pobrat nemůžete, pokud jste skočili do světa zdravějšího stravování a pohybu moc rychle a moc po hlavě. Ani pokud vám to nedává smysl a je to pro vás něco negativního, do čeho se musíte nutit. Pojďme tuhle část dnes přeskočit a říct si, že domácí cvičení by si zasloužilo dostat alespoň jednu šanci. Mohlo by vás příjemně překvapit, že je to třeba výhodná alternativa, kterou jste schopni dlouhodobě udržet.

 

Výmluva 1 - „Já na to nemám místo"

Ráda bych vás vyvedla z omylu. Na domácí cvičení nepotřebujete speciální pokoj. Stačí prostor, kam se vám vejde podložka. Chápu. Čím více místa, tím pohodlnější. Ale pamatuji si, jak jsem jednou v Itálii na hotelu cvičila v koupelně a výpady dělala pomalu jednou nohou ve sprchovém koutě.


Jasně, není to nejideálnější, ale mít omezený set cviků, který můžete dělat v omezeném prostoru, je pořád 1000x lepší, než nedělat nic!


Pokud neoplýváte zrovna 6+kk (jako já), prostě se jen projděte po vašem mini bytě a vymyslete si, co by se kde dalo odšoupnout tak, aby vám to uvolnilo na těch 45 minut alespoň trochu místa. Věřím, že něco solidního najdete. A vy věřte, že k dřepům s výskokem potřebujete opravdu jen pár centimetrů čtverečních. No, schválně, běžte to zkusit!
 

Výmluva 2 - „Já na to nemám vybavení"

Tak si ho kupte nebo cvičte bez vybavení. Já jsem investovala do podložky na cvičení, do dvou činek a do jednoho těžšího kettlebelu. Už dávno to nestojí svět… Nakupovat můžete postupně. I já začínala pouze s ručníkem na zemi a dvěma 1,5litrovými petkami s vodou. Na začátek mi to úplně stačilo! Navíc je teď tolik cvičebních sestav na celé tělo, ke kterým nepotřebujete vůbec nic (pouze váhu vašeho těla), že vaše startovací pozice můžou být jen tepláky a triko. A to mi neříkejte, že nemáte!
 

Výmluva 3 - „Já nevím, co cvičit"

Na tuhle část jsem se těšila! Jedna jednoduchá odpověď: YOUTUBE! Ať už budete chtít protahovací jógu, kardio cvičení, HIIT, posilování s činkami, posilování bez činek, workouty na celé tělo nebo jen na ruce, na zadek, na břicho, taneční videa, skupinové lekce apod., všechno tam je.


Najdete tam i spoustu cvičebních videí pro začátečníky. Nespočet cvičebních programů, podle kterých můžete od úplných začátků pomalu navazovat na náročnější tréninky.


Máte na cvičení hodinu, nebo jen 15 minut? To je úplně jedno, protože na Youtube si vyberete délku videa přesně podle vás. Věřte, že Google to moc dobře pozná a pak vám už bude sám předhazovat další tipy na workouty úplně sám (kouzlo online marketingu), jak jednou začnete hledat videa, která by vás mohla bavit.
 

Mohla bych vám sem dát pár tipů na cvičební kanály, které by se vám mohly líbit. Ale nechám výběr raději na vás. Pokud si zadáte do vyhledávání „nejlepší videa na domácí cvičení“, určitě dostanete nekonečně mnoho tipů od fitness blogerek, které pro vás tenhle výběr už dávno udělaly.
 

Po nějakém čase si můžete domácí cvičení sestavovat sami. Já to nijak nekomplikuji. Vezmu si tužku, papír, sepíši pár cviků, použiji Interval Timer (který si můžete zdarma stáhnout do mobilu) nebo si jen řeknu, kolik opakování toho konkrétního cviku budu dělat, pustím nějakou motivační hudbu a už to odsejpá!

 

Výmluva 4 - „Já na to nemám motivaci"

Na tuhle část jsem se naopak netěšila. Pokud jste nekovaný začátečník, možná by vám mohlo pomoct, že od vás nikdo nečeká žádné zázraky. Ani vy, ani já. Pokud nemáte čas, nemusíte cvičit 60 minut, stačí 20 minut. 20>0. 20 minut 3x týdně je 60 minut. 60>0. 60 minut týdně jsou 4 hodiny cvičení měsíčně. 4 hodiny>0 hodin. JE to rozdíl. A je to super rozdíl! :)
 

  • Snažte se o různorodost, což je dobré pro vaši fyzickou kondici, ale i psychiku. Nespadněte do cvičebního stereotypu. Možností je na internetu opravdu spoustu, takže se vůbec nemusíte zacyklit a s odporem cvičit už po sto devadesáté to samé video s tou samou trenérkou, která říká pořád to samé.
     
  • Největší motivací byste měli být vy sami. Vaše tělo. Pocit po cvičení. Ale proč hlavně cvičíme doma? Pamatujete, jak jste nechtěli chodit do posilovny, protože se stydíte? Doma vás nikdo nevidí.
     
  • Pamatujete, jak jste neměli čas na to chodit do posilovny? Doma ušetříte spoustu času NEdojížděním, NEčekáním na volné stroje nebo činky. Stihnete workout mezi nákupem a vyzvednutím dcery z kroužku? Máte 45 minut? Super, i s převlečením a rychlou sprchou by se tam 20minutové cvičení krásně vešlo. Pamatujete, jak jste neměli dost financí na posilovnu 4x týdně? Doma je to zdarma.
     
  • Sami se nedokopete a potřebujete k tomu kamarádku? Pokud je hezky, dejte si workout ve dvou v parku. Pokud je hnusně, sejděte se u jedné z vás doma (u té s větším bytem). Není to povinnost, není to jediné řešení, je to jen další alternativa a jde to! Na internetu je také spoustu cvičebních kalendářů a programů (jsou super a jsou zdarma), které pro vás můžou být také motivující. Navíc k většině z nich existují skupiny na Facebooku, kde lidé sdílí svoji cestu, a vy si tak nemusíte připadat na všechno sami.
     
  • Online fitness trenéři jsou také možnost. Nevím, jestli jsou nějaké lekce i zdarma, ale existuje spoustu portálů, kde se pravidelně pořádají v určitý čas online lekce. Měsíčně nestojí svět a, pokud je tohle cesta, která vás dovede motivovat, věřte, že těch 150 korun za to opravdu stojí!

 

Není to tak složité, jak se zdá, nestojí to tolik peněz, jak si myslíte, a nemusíte obětovat půl dne, jak jste se báli. Stačí si jen najít nějakou alternativu, která vám bude vyhovovat a bude udržitelná. Jakýkoliv pohyb se počítá. Ta rovnice je úplně jednoduchá. Cokoliv je víc než nula. :)


 

Celkové hodnocení:

Vaše hodnocení:

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Ne nadarmo se říká, že jsme tak zdraví, jako jsou zdravá naše střeva. Pokud se už dlouho potýkáte s nějakým zdravotním nešvarem (poruchy trávení, autoimunitní onemocnění, kožní problémy, únava, poruchy spánku, potravinové intolerance), zkuste se zaměřit na jeho příčinu, ne projev. Zdraví našich střev totiž neovlivňuje pouze trávení, ale fungování celého našeho organismu (nervový systém nevyjímaje). Jestli si tedy budete mazat váš ekzém drahým krémem z lékárny, ale současně dál (a třeba i nevědomě) ničit svůj střevní mikrobiom, uzdravení bude dál zůstávat v nedohlednu…

12.5.2020
Hodnocení:

Kolagen je v současné době slovo, které na nás vykoukne z každého časopisu, rozhlasové či televizní reklamy. Je to nově objevený zázrak? Podle reklam to vypadá, že je to minimálně jeden z adeptů na Nobelovu cenu. Pravda je však mnohem jednodušší.

24.5.2019
Hodnocení:

Víte, že nadváha může mít několik důvodů? Jedním z nich je příliš velký příjem kalorií, hlavně v tucích a cukrech. To však můžeme upravit správnou stravou. V následujících řádkách se dozvíte, jak na to.

Vliv na nadváhu mají i další faktory. Například kdy a jak jíme, stres nebo kvalita spánku. Pokud se začnete řídit následujícími ajurvédskými zásadami, zjistíte, že se váha i celková kondice časem sama upraví.

9.9.2019
Hodnocení:

Kolik „odzejtřkových“ pokusů už máte za sebou? Že kamarádka nejí pečivo, zhubla 10 kg a vy se bez pečiva trápíte už měsíc a nic?

Nebude lepší vynechat raději všechny sacharidy? To pak určitě půjde samo! A co kdybychom frčeli jen na smoothies nebo jedli kilo ovoce dopoledne a kilo zeleniny odpoledne, to prý je pro ploché bříško ta nejlepší metoda. A viděli jste tu holku na facebooku? Zhubla po nějakých pilulkách a mohla jíst cokoliv kromě sladkého (tomu se říká sekyrková polévka, ne?) 

 

19.2.2019
Hodnocení: