Mužům skončil MOVEMBER a ženy se chystají na JANUHAIRY

Vlastní tělo je jedinou komoditou, kterou vlastníme po celý život. Starat se o něho a vážit si ho by mělo být prvořadým úkolem každého člověka. Ne jinak je to i v případě lidí, které milujeme.

Obrázek: 9eba9819506a7a36740433946675e57f12ff44e3
Zdroj: pixabay.com

MOVEMBER je listopadový měsíc, ve kterém můžete potkávat muže, na jejichž tvářích září do daleka knír. JANUHAIRY zase představuje lednové týdny, kdy v určitých situacích máte možnost zahlédnout odkryté nohy a podpaždí žen, zcela pokryté chloupky.

V obou případech se na první pohled zdá, že jde o nepřiměřenou snahu na sebe upozornit jen díky nečekaně odhalenému tělnímu pokryvu. Bohudík se za oběma akcemi skrývají mnohem důležitější myšlenky, které si pomalu razí cestu po celém světě.

MOVEMBER

Na začátku celého hnutí stálo 30 mužů, kteří v roce 2003 tříbili své nápady v hospodě na okraji australského města Melbourne. Rok se sešel s léty dalšími a v současné době mají činnosti spojené s listopadovým měsícem více než 5 miliónů aktivních účastníků nebo příznivců po celém světě. Jejich fotografie kolují internetem z jedné části zeměkoule na druhou a pořádané akce, které se snaží podporovat a také získávat finanční prostředky na inovativní projekty podporující zdraví mužů, přibývají geometrickou řadou. Za 16 let jich bylo už více než 1200 a proběhly ve 20 zemích světa.

Projevte svou podporu a vzdejte hold kníru i vy!

Nejenom muži, ale také všechny ženy, které příznivci hnutí mile označují jako Mo Sista, se rozhodnou naladit během 30 dnů na vlnu osvěty zdravého životního stylu a věnují radám v oblasti mužských onemocnění čas podle svých sil a možností.

  •  Během měsíce urazí 60 km za 60 dospělých chlapů, které podle statistik ztratíme ve světě každou hodinu kvůli sebevraždě (v ČR průměrně 2 muži denně).
  • Uspořádají charitativní akci, jejíž výtěžek poputuje do nadace Movember Foundation, která bojuje za větší informovanost a pomoc mužům, kteří se potýkají s rakovinou prostaty (v ČR 20 nových případů denně), rakovinou varlat (v ČR 1-2 nové případy denně) a s duševními poruchami, kterým vévodí deprese.
  • Přímo poskytnou finanční dar nebo se stanou partnerem či členem týmu Movember v zemi, ve které žijí.
  • A ženy, ať už jsou to matky, manželky, přítelkyně, dcery nebo kamarádky, ladí svou pečovatelskou strunu a s vrozeným talentem pro řeč směřují své partnery k většímu zájmu o své zdraví.

Nepřehlédnutelný knír nebo jen pár tenkých vousků šimrajících nosní dírky a v případě žen vtipně přilepená chlupatá ozdoba pod nosem se staly symbolem boje za zdraví mužů a touhou pomoci jim překonat jejich odvěkou nechuť mluvit o svém těle a ještě větší jednat, i když ví, že se děje něco nepatřičného.

JANUHAIRY

Čerstvá supernova na nebi ženského dobrovolnického hnutí zazářila teprve na začátku letošního roku. Za vším stojí britská studentka Laura Jackson, která na oltář své školní divadelní role položila své hladce oholené tělo. Nestačila se divit, kolik divných poznámek zaznamenala od lidí kolem sebe, včetně své matky. Její vlastní prožitky, ne vždy příjemné, ji inspirovaly k výzvě ostatním ženám, aby se v průběhu jednoho měsíce staly samy sebou do posledního chloupku na své noze.

Protože bez ohledu na to, jestli je pokožka hladká nebo zarostlá, zůstává žena stejně čistotná a krásná!

Nejde jen o to měsíc, který přímo vyzývá k zahalování, nějak přetrpět a na jeho konci získat fotografii, kterou pošleme do světa. Nejdůležitější je myšlenka VZÁJEMNÉ PODPORY k přijímání svého těla takového, jaké je. Cílem je nebýt sama a spojit se s ostatními dívkami a ženami třeba i k vymyšlení nějaké charitativní akce. A nemusí jít přímo o činnost, kterou získáme peníze a ty věnujeme lidem, kteří si pomoc zaslouží.

Holení je volba. A volba je svoboda a nezávislost na mínění ostatních!

Každá z nás to máme s názorem na krásu a své vlastní tělo jinak. Zatímco jedny dívky a ženy nedají chloupkům sebemenší šanci a nesou se na vlně současného trendu vyholených nohou, podpaždí, tváří a oblastí kolem genitálií, jiné přes možné nesouhlasné pohledy ostatních s úsměvem na rtu brnkají společně s přírodou na stejnou strunu a nechávají chlupům na těle dělat svou práci. Zdá se, že ta první, mnohem větší skupina, si získala na svou stranu muže, média a reklamu. Ta druhá má svoje Januhairy. Třeba se za pár let jejich síly ve společnosti vyrovnají. Kdo ví?

Reklama

Podobné články

Obrázek: df46a31f6bc1c90e85906b5494d6d08026a795ce
Obrázek: 758f323f7bee8bd4b1bc0629458701cef6b13c6c
Obrázek: a3de85c6a4465df6e3b1acfbc97b8cd8ced7004e
Obrázek: 9a42cc0cbd40db6eee80f94bc7f09bb003cbe4ce
Obrázek: 34caf54f2dfc3d3a06e1975e8d116a88e07e01c6